Beantwoord

Geen internet meer sinds overstap naar T-mobile.


Na jarenlange goede ervaringen met T-Mobile (mobiel), heb ik sinds vorige week dinsdag de overstap gewaagd om ook mijn glasvezel hier onder te brengen. Helaas zit ik nu al 7 dagen zonder internet (Ik had een stabiele glasvezelverbinding voor alle duidelijkheid). De monteur van Guidion sloot alles netjes aan, maar kon geen verbinding maken. Hij vertelde mij dat het probleem bij KPN zou liggen en verliet mijn huis. Ik kon pas na 18:00 uur bellen, omdat zij tot dat tijdstip tijd hadden om het op te lossen. Toen ik na 18:00 de klantenservice belde (want het werkte nog niet), kreeg ik te horen dat backoffice tot 18:00 uur werkt... Woensdagochtend met goede moed gebeld en 's middags kwam er een monteur van KPN langs. Hij vertelde mij dat alles goed staat in de wijkcentrale, het probleem doet zich volgens hem voor bij T-Mobile. Sinds woensdagmiddag probeer ik er dagelijks achter te komen, wanneer ik internet kan verwachten. Backoffice heeft 2-7 (kantoor)dagen de tijd om dit op te pakken. Als zij acties uitzetten naar andere partijen, begint de meter weer van voren te lopen.

Op mijn vraag welke SLA's er zijn afgesproken, wordt door de klantenservice gezegd dat dit onbekend zijn bij de klantenservice. Zij mogen pas in actie komen, wanneer backoffice 7 dagen niets heeft gedaan. Na 7 kantoordagen (dus dat duurt nog een week!), wordt er pas actie ondernomen. En zelfs dan weet ik nog niet hoe lang het allemaal gaat duren.

Volgens klantenservice is dit het risico dat je loopt als je overstapt op een andere provider. Ik ben altijd positief geweest over T-Mobile in mijn omgeving, maar dat is vanaf nu veranderd. Ik zou willen dat ik het zelf kon oplossen, iemand nog een idee? Het PON lampje knippert, Het LOS lampje doet niets (power en LAN branden stabiel).

icon

Beste antwoord door TAVL 26 July 2021, 17:01

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dat is inderdaad niet positief. Als het aan de T-Mobile zijde ligt, dan zou het toch een stukje sneller moeten gaan om op te lossen. Meestal kan het - als het aan de KPN zijde ligt - langer duren, doordat dat niet altijd even soepel werkt. Als klant kunnen we op de klant-helpt-klant community niet veel voor je doen, omdat we niet bij gegevens mogen. De moderators kunnen dat wel. Zij lezen mee en reageren vanzelf in jouw topic. Hen kennende kunnen zij meer voor jou betekenen om dit traject vlot te trekken.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Lampie777 

Als het PON lampje knippert, het LOS lampje uit is en alles goed is in de wijkcentrale heb je volgens mij wel een signaal maar het kan zijn dat de ONT niet geactiveerd is.

Dank jullie wel voor de reacties.

Is de ONT activeren iets wat T-Mobile op afstand kan doen, of moet bijv. de Guidion monteur dan weer bij mij thuiskomen?

Reputatie 7
Badge +15

Daar zou dan weer een monteur voor moeten komen denk ik maar ik weet het ook niet helemaal zeker dus kijk even wat de moderators hierover te zeggen hebben.

... Meestal kan het - als het aan de KPN zijde ligt - langer duren, doordat dat niet altijd even soepel werkt. ...

Zeg dat. Als de BO van TMT er een week over mag doen om KPN in beweging te zetten … O, pardon: 7 kantoordagen ...

...

Op mijn vraag welke SLA's er zijn afgesproken, wordt door de klantenservice gezegd dat dit onbekend zijn bij de klantenservice. ...

Erg best zijn ze gezien wat ik hier lees niet. Maar ja, TMT is natuurlijk wel een budgetprovider. ‘Het is het risico als je naar zo'n provider overstapt’ - bedoelde de KS denk ik te zeggen. In een andere draad meldt iemand dat Reggefiber een reactietijd heeft van 4 uren! Heel andere koek.

Reputatie 7

De sla voor consumenten verbinding is best effort.

Een reactie tijd zegt niets. Kan je nog steeds een afspraak maken voor volgende week :) en word er nog steeds geen oplossing gegarandeerd.

Reputatie 3

...

Op mijn vraag welke SLA's er zijn afgesproken, wordt door de klantenservice gezegd dat dit onbekend zijn bij de klantenservice. ...

Erg best zijn ze gezien wat ik hier lees niet. Maar ja, TMT is natuurlijk wel een budgetprovider. ‘Het is het risico als je naar zo'n provider overstapt’ - bedoelde de KS denk ik te zeggen. In een andere draad meldt iemand dat Reggefiber een reactietijd heeft van 4 uren! Heel andere koek.


Wat is KPN dan volgens jou ?  Naar mijn idee niet veel beter kwa service.
 

tijdens de aansluitfase bij familie kwamen ze glasvezel en de Experiabox installeren, er branden geen lampjes op de router toen de monteur vertrok, zou later wel gaan werken werd gezegd. Jaja…

mooi  niet dus.  
 

Toen heb ik zelf gekeken en gekonstateerd dat de nieuwe router defekt was (sluiting in voedingskant, de adapter ging in beveiliging zodra de router aangezet werd. Toevallig nog een oude experiabox liggen en die deed het wel op dezelfde voedings adapter. Ruim week later kwam eindelijk de nieuwe router. 

 

Ik probeeer nu al ruim 2 weken de SIP gegevens te krijgen om telefonie op eigen router (Fritzbox) in te stellen. Maar dat is blijkbaar ook niet zo eenvoudig om die gegevens te rkijgen via een niet werkende service tool, tot nu toe geen enkele reactie van ze. Die gegevens hebben ze vrijgegeven zeggen ze, maar voor velen dus niiet mogelijk om er aan te komen en tot nu toe blijft het stil. 
 

 

zelf heb ik Tmobile 1Gb glasvezel (nu alleen nog internet met eigen SIP provider en simpele TV app, kijk toch weinig TV). Destijds van telfort overgestapt toen het KPN dreigde te worden. ;-).
Tot nu toe geen grote problemen ermee gehad. (ff afkloppen natuurlijk)

Mooi dat jij zo tevreden bent.

Maar ik heb liever een provider die goede reactietijden kent. Ik vind dat wel relevant. En ik heb liever een provider die geen poorten blokkeert.

TM gaat ongetwijfeld haar beste beentje voorzetten en @Lampie777 ook leveren wat besteld is.

Overigens kun je annuleren ‘binnen 15 dagen na de datum waarop de monteur jouw diensten heeft geïnstalleerd’.

Is die datum voor TS nu al geweest of niet? :thinking:

Reputatie 7
Badge +15

De diensten werken nog niet dus in principe is het abonnement nog niet ingegaan.

Bij glasvezel begint je abonnement pas zodra de monteur is geweest en alles werkt.

Even een update (mocht iemand het interesseren). Na dagelijks gebeld te hebben, heeft (eindelijk) iemand vd klantenservice contact gezocht met de backoffice. Er moet toch weer een monteur van Guidion komen. Maar die kan echt niet eerder dan vrijdag 6 augustus langskomen. Het is een tranendal.:sob:

Reputatie 7
Badge +15

Het positieve is wel dat hij waarschijnlijk het probleem kan oplossen aangezien buitenshuis alles goed is.

... Maar die kan echt niet eerder dan vrijdag 6 augustus langskomen ...

Ziehier de best effort van TM ...

...

Op mijn vraag welke SLA's er zijn afgesproken, wordt door de klantenservice gezegd dat dit onbekend zijn bij de klantenservice. ...

Erg best zijn ze gezien wat ik hier lees niet. Maar ja, TMT is natuurlijk wel een budgetprovider. ‘Het is het risico als je naar zo'n provider overstapt’ - bedoelde de KS denk ik te zeggen. In een andere draad meldt iemand dat Reggefiber een reactietijd heeft van 4 uren! Heel andere koek.


4 uur, ja om op in de wacht te hangen als je ze belt, Reggefiber is trouwens KPNnetwerk, maar dat terzijde.

Maar bij KPN heb je binnen 3 dagen en vaak sneller een monteur in huis, en daar gaat ook veel mis, maar hoef je niet op een overbelaste back office te wachten die het eerst moet onderzoeken en dan pas een monteur stuurt, en ook als T-M een ticket doorschiet is kpn snel.

Maarre T-M een budget provider, valt best mee tenzij je een unlimited mobiel hebt en op ODF glas zit, maar voor normaal gebruik ontlopen ze elkaar niet zo, ik ben zelfs bij KPN iets goedkoper uit.

Reageer