Beantwoord

geen internet tv en telefoon in apeldoorn. wijk osseveld oost


Sinds een half uur geen internet of wat dan ook meer. Hebben er meer mensen last van  een storing in Apeldoorn?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 20 July 2021, 16:52

Bekijk origineel

52 reacties

 Ja, van 23:26 t/m 02:01 lag het er helemaal uit. Niets meer na de ONT.

 

Van T-Mobile geen verklaring te vinden.

 

Hier in Zuidbroek zelfde probleem, sinds 23.30u gisteren OPNIEUW geen internet. 2x in een week. 5e keer in 5 maanden. En klantenservice onbereikbaar, verbinding wordt steeds verbroken na doorlopen irritante standaardberichten. Om hopeloos van te worden. Ik ga ze in gebreke stellen, kostenloze ontbinding contract eisen en schadevergoeding eisen. Dit kan echt niet meer!

Vorige week heb ik meermaals aan de telefoon gehangen met klantenservice en 1 medewerker vermeldde mij dat op de switch in de wijkcentrale hij bij 10 van de 18 aansluitingen geen contact wist te krijgen met de modem. Lijkt me een structureel probleem in de centrale te zijn, op basis hiervan. Gevraagd om terugkoppeling wanneer het probleem was verholpen. Maar zoals altijd nooit meer iets gehoord, ook niet toen het na een dag weer werkte.

Reputatie 3

Verbinding ligt er nog steeds uit. Klantenservice geeft aan dat er vanaf 0900 pas iemand na de problemen uit Apeldoorn gaat kijken omdat er tot die tijd geen “technische mensen” werken.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @erwin19742 en all, we hebben meldingen ontvangen die aangeven dat er voor een zeer kleine groep klanten in Apeldoorn momenteel inderdaad geen Internet, TV en Vast Bellen mogelijk is. Sorry voor het ongemak! We zijn naarstig op zoek naar de oplossing zodat dit verholpen wordt. Zodra er een update mogelijk is, zullen we die in dit topic geven. Bedankt voor jullie geduld!

Reputatie 1

Hier hetzelfde. Ik heb sinds 23:00 gisterenavond geen internet meer van T-Mobile. Hebben jullie inmiddels een indicatie op welke termijn het weer gaat werken?

 

@Jason 

Hier sinds gisteren (15-07-2021) ook t-mobile vast klant in Apeldoorn geworden (wijk Zuidbroek), 18u werkende verbinding opgeleverd door de monteur, rond 23u doet deze het inderdaad hier ook niet meer…

Lekker begin wel :sweat_smile:

Reputatie 3

Hier hetzelfde. Ik heb sinds 23:00 gisterenavond geen internet meer van T-Mobile. Hebben jullie inmiddels een indicatie op welke termijn het weer gaat werken?

 

@Jason

Klantenservice medewerker gaf bij mij aan na het weekend..

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, de technicus die wij op locatie hebben gestuurd, heeft gemeld dat de oorzaak ligt bij een fiberkabelbreuk. Hier is nog geen indicatie op te geven qua oplossingstijd, sorry. Het bericht van de Klantenservice komt enigszins overeen met onze prognose, alleen blijft dat op dit moment bot gezegd koffiedik kijken. We doen er alles aan om het te herstellen op korte termijn.

Reputatie 3

Goedemiddag all, de technicus die wij op locatie hebben gestuurd, heeft gemeld dat de oorzaak ligt bij een fiberkabelbreuk. Hier is nog geen indicatie op te geven qua oplossingstijd, sorry. Het bericht van de Klantenservice komt enigszins overeen met onze prognose, alleen blijft dat op dit moment bot gezegd koffiedik kijken. We doen er alles aan om het te herstellen op korte termijn.

Schandalig. Werkelijk waar. Niets anders dan problemen. Spijt dat ik over ben gestapt van KPN naar T-Mobile.

Reputatie 1

Is er een plek waar wij constant op de hoogte gehouden kunnen worden van de werkzaamheden / verwachtingen, een indicatie lijkt mij wel zo netjes. Want er heersen heel wat horrorverhalen op het internet als het gaat om kapotte kabels. Soms moeten mensen een week tot enkele weken zonder vast-internet zonder oplossingen, terwijl dit buiten de macht van de klanten ligt.

Zijn er mogelijkheden dat wij tijdelijk wel vast-internet krijgen? Desnoods met een lagere internetsnelheid of aangesloten worden op een andere (tijdelijke) switch totdat de kabelbreuk gemaakt is? Ik ben persoonlijk nogal afhankelijk van vast internet, zo’n 4G-hotspotje heeft voor een advanced user vrij weinig mogelijkheden.

Als het dit weekend of maandag gefixt is, vind ik prima. Maar enkele weken zonder vast-internet, dagelijks aan de lijn hangen voor zo’n 4G-code en geen tussenoplossing vind ik ongepast.

 

@Jason hebben jullie hier mogelijkheden voor?

Reputatie 3

Betwijfel of ze hier mogelijkheden voor hebben. Vooral in zo'n periode als waar we nu in zitten met het thuiswerken leveren ze amper support.

 

Vanochtend gebeld met t-mobile om te vragen naar de status; ze gaven doodleuk aan dat er niet gewerkt wordt in het weekend aan de storing. 

 

En een compensatie zit er waarschijnlijk niet in gaf de medewerker aan. 

Reputatie 1

Ik woon in de wijk Zuidbroek en heb er ook last van. Ik hoop dat het snel wordt verholpen en ik hoop op compensatie.

De klant kan er echter ook niets aan doen maar betaald wel voor iets wat ze niet geleverd hebben gekregen.

Reputatie 1

Betwijfel of ze hier mogelijkheden voor hebben. Vooral in zo'n periode als waar we nu in zitten met het thuiswerken leveren ze amper support.

 

Vanochtend gebeld met t-mobile om te vragen naar de status; ze gaven doodleuk aan dat er niet gewerkt wordt in het weekend aan de storing. 

 

En een compensatie zit er waarschijnlijk niet in gaf de medewerker aan. 

Ik hoop het toch wel, ik doe zaken waarbij een constante upload-snelheid van in ieder geval 10-20mbps wel gewenst is. Dat heb ik net geprobeerd op de 4G-hotspot, totaal onwerkbaar. Ik mag aannemen dat het begin volgende week wel hersteld wordt en dat er anders tijdelijke oplossingen voor ons komen. O.a. internet via koperdraad of iets anders.

Reputatie 3

Ik heb al 4 weken lang geen internet vanaf de donderdag tot aan maandag ochtend - compenseren willen ze niet. Elke medewerker geeft wat anders aan.

 

Kan niet thuiswerken, niets. M'n vrouw heeft een abonnement bij tmobile - daar sturen ze de code heen voor een hotspot maar daar heb ik niets aan als ze weg gaat.

 

Service is waardeloos. Ga dit aankomende maandag ook zeker weer opnieuw laten escaleren. 

Reputatie 7

Dag allemaal, 

 

We houden dit topic in de gaten. Hier kun je van ons een update verwachten. Ik heb zojuist navraag gedaan, maar er is nog geen update te melden. Het enige dat bekend is dat er een glasvezelbreuk is in het netwerk. Gelukkig gaat het om een zeer klein gebied, maar dat maakt het niet minder vervelend als je hierdoor geen internet hebt.

 

Mijn verzoek: stel je vraag hier in dit topic, de telefonische klantenservice heeft niet meer informatie of mogelijkheden dan de community heeft. 

 

Ik zie dat sommigen een voucher hebben ontvangen om internet te ontvangen via 4G/5G. Voor degenen met een Tele2 of T-Mobile mobiel abonnement die hier interesse in hebben, kunnen dat in dit topic aangeven. 

Reputatie 3

Dag allemaal, 

 

We houden dit topic in de gaten. Hier kun je van ons een update verwachten. Ik heb zojuist navraag gedaan, maar er is nog geen update te melden. Het enige dat bekend is dat er een glasvezelbreuk is in het netwerk. Gelukkig gaat het om een zeer klein gebied, maar dat maakt het niet minder vervelend als je hierdoor geen internet hebt.

 

Mijn verzoek: stel je vraag hier in dit topic, de telefonische klantenservice heeft niet meer informatie of mogelijkheden dan de community heeft. 

 

Ik zie dat sommigen een voucher hebben ontvangen om internet te ontvangen via 4G/5G. Voor degenen met een Tele2 of T-Mobile mobiel abonnement die hier interesse in hebben, kunnen dat in dit topic aangeven. 

En wat gaan jullie doen voor de mensen die geen tele2 of tmobile abonnement hebben? Ons laten jullie al stikken sinds donderdag avond.

 

Thuiswerken is onmogelijk. Überhaupt klant zijn van jullie is onmogelijk. 

Reputatie 7

Hoi @KevinJK88,

 

Voor diegenen zonder Tele2 en T-Mobile abonnement werken we uiteraard net zo hard om het onderliggende probleem op te lossen. Weet dat wij, net zoals jij, deze breuk het liefst zo snel mogelijk hersteld hebben. Daar doen we momenteel alles voor!

Reputatie 3

Hoi @KevinJK88,

 

Voor diegenen zonder Tele2 en T-Mobile abonnement werken we uiteraard net zo hard om het onderliggende probleem op te lossen. Weet dat wij, net zoals jij, deze breuk het liefst zo snel mogelijk hersteld hebben. Daar doen we momenteel alles voor!

En wat gaan jullie er aan doen aan het feit dat ik morgen wederom geen internet heb om te kunnen thuiswerken? We zitten inmiddels al op 9 dagen dat ik in totaal niet heb kunnen thuiswerken. 

 

9x9 uur waar ik gedeeltelijk verlof voor heb moeten opnemen omdat jullie de zaken niet op orde hebben. 

 

En dan heb ik het nog niet eens gehad over alle problemen die k heb gehad sinds dat ik klant ben bij jullie. Tot 2 maal toe een defect wifi punt opgestuurd gekregen. 

 

Monteurs die binnenkomen - aangestuurd door jullie waarvan ik te horen krijg “er zijn hier geen problemen; de klantenservice weet niet waar ze over praten” en weg zijn ze.

 

Jullie hebben werkelijk waar echt geen besef wat er aan de hand is voor meerdere van jullie klanten. Ik heb de community is goed doorgelezen en zie toch wel meer mensen die tegen hetzelfde aanlopen als waar ik tegen aanloop en gewoon geen ondersteuning van jullie krijgen.

Sinds donderdagnacht/vrijdagochtend is er ook geen internet in de wijk Zevenhuizen in Apeldoorn. Vrijdag gebeld met de klantenservice, maar die kunnen niet meer zeggen dan dat ze eraan werken.

Vrijdag waren ze wel de hele dag aan het graven hier in de straat, maar het probleem is niet opgelost. Wij werken ook thuis en het is super vervelend. Ik hoop dat het zsm opgelost gaat worden. 4g via de telefoon is leuk, maar als je met z'n tweeën werkt vanuit huis en zware bestanden gaat downloaden en verbindingen wilt maken met servers dan is bekabeld internet vele malen beter. 

Reputatie 1

Dag allemaal, 

 

We houden dit topic in de gaten. Hier kun je van ons een update verwachten. Ik heb zojuist navraag gedaan, maar er is nog geen update te melden. Het enige dat bekend is dat er een glasvezelbreuk is in het netwerk. Gelukkig gaat het om een zeer klein gebied, maar dat maakt het niet minder vervelend als je hierdoor geen internet hebt.

 

Mijn verzoek: stel je vraag hier in dit topic, de telefonische klantenservice heeft niet meer informatie of mogelijkheden dan de community heeft. 

 

Ik zie dat sommigen een voucher hebben ontvangen om internet te ontvangen via 4G/5G. Voor degenen met een Tele2 of T-Mobile mobiel abonnement die hier interesse in hebben, kunnen dat in dit topic aangeven. 

 

Dank voor je reactie, dit komt toch wel over als ‘gelukkig is het geen klein gebied, dus heeft het ook niet de prioriteit.’ Ik moet zeggen dat de unlimited bundel prettig is, maar echt niet werkt voor wat grotere zaken. Denk aan het constant moeten ‘uploaden’ en andere meer intense zaken waar snel internet voor nodig is, bijvoorbeeld zakelijk, maar ook gaming of streamdiensten. Mobiel-internet heeft terecht een andere naam omdat het thuis internet echt niet kan vervangen.

Ik ga er vanuit dat het begin deze week wel in orde moet zijn, maandag/dinsdag, dat is wat de klantenservice ook aangaf, dit begint toch echt storend te worden, ook dat er geen indicatie komt of er een belofte gedaan kan worden vind ik jammer, maar goed… Het zal wel de norm zijn.

Krijgen we, als dit langer duurt dan het begin van deze week, ook een geplaatste vervanger? Daar bedoel ik mee, daadwerkelijk vast internet, desnoods over koperdraad of een goede 5G-modem? En ik neem aan dat we voor deze diensten ook niet meer hoeven te betalen?

 

Ben benieuwd naar de update op de maandag, graafploeg gestuurd, lassers paraat, eind van de middag weer internet? Dan is er niets aan de hand wat mij betreft, maar beweging in de zaak mag er wel een keer komen ipv te blijven hangen op ‘hé wat jammer nou, een kabelbreuk.’ Constateren is één ding, maar erg mag wel beweging komen zo na een internetloos weekend...

Reputatie 2

Heel vervelend is dat ik zowel op de storingspagina van de community als in My T-Mobile deze storing nog steeds niet gemeld zie (lokatie is de wijk Zuidbroek), zelfs na vragen of dit geregeld kon worden. Iets met informatievoorziening naar degenen die je brood betalen.

Daarnaast is een SLA van 3+ dagen (inderdaad, niet werkdagen, maar dagen) op het repareren van je internetlijnen ook wel behoorlijk lang.

Ondertussen inderdaad thuiswerken met 2 personen hier, waarbij die ene T-Mobile hotspot via mobiel in een nieuwbouwhuis met goede isolatie ook niet echt denderend werkt, aangezien onze PCs op verschillende verdiepingen zijn. 

Updates van wat er te verwachten valt qua tijdsduur zou toch echt wel op prijs gesteld worden, na 84 uur storing, anders dan de inschatting “na het weekend”.

Reputatie 3

Tot op heden nog steeds geen update gehad. Zojuist gebeld met de klantenservice om te vragen of ze wat meer kunnen vertellen: “Nee dit is helaas niet mogelijk meneer, ik heb het even nagevraagd en dit kan nog wel een aantal dagen duren”.

 

Ik mag toch hopen dat mevrouw een grapje maakt aan de telefoon. Tijd dat jullie is wat werk gaan verzetten T-Mobile. 

Reputatie 1

Ik heb via een andere weg van T-Mobile bericht dat de breuk in de lijn van KPN zit, en dat zij ook nog op terugkoppeling wachten. Dit doet me denken aan een spreekwoord, iets met een kast die naar de muur wordt gestuurd 🤔. 
 

Kom op, voer de druk op. Er zijn volgens mij inmiddels heel wat klanten in Apeldoorn zonder internet. 

Reputatie 7
Badge +16

Er zit inderdaad een breuk in de glasvezelkabel. Het is afgelopen vrijdag niet gelukt om dit te herstellen. We begrijpen dat jullie in onzekerheid wachten en doen er oprecht alles aan om dit zo snel mogelijk te herstellen. Voor alle duidelijkheid: het betreft een groep verbindingen die op één access switch aangesloten is. Dat maakt het absoluut niet minder impactvol voor de gedupeerden, maar zorgt er wel voor dat het lastiger is om een definitieve fix te verkrijgen. De laatste geluiden uit de onderzoekskamer luiden richting een onderzoek vanuit de netbeheerder. We willen jullie zo goed mogelijk op de hoogte houden en doe er alles aan om hier zo snel mogelijk een oplossing voor te vinden.

Reageer