Beantwoord

Geen internet zodra ik verbind met VPN

  • 23 October 2019
  • 10 reacties
  • 1119 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Sinds vorige week ben ik klant bij T-mobile. Nou werk ik vaak thuis via een VPN verbinding. Zodra ik connectie maak met deze VPN verbinding heb ik geen internet meer. Nou heb ik vandaag met de klantenservice gebeld en gaven aan dat er een beveiliging in de modem zit (modem is van Zyxel). Ze wist niet of hier wel wat aan te doen is en had me aangeraden de vraag hier te stellen. Is hier een oplossing voor? 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 23 October 2019, 23:35

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Daisy88 met welk apparaat maak je de vpn verbinding ? en kunnen de andere apparaten dan wel verbinding maken ? een verkeerd geconfigureerde vpn kan er voor zorgen dat je geen internet heb. dit kan natuurlijk een beveiligings maatregel zijn. je vpn aanbieder kan je verder helpen met je probleem.

@Hidden.nld Ik maak de verbinding met mijn zakelijke laptop. Voordat ik via VPN connectie maak heb ik gewoon internet. Mijn privé apparaten maken daarnaast gewoon verbinding. Gister ben ik op mijn werk bij IT langs geweest om te kijken of mijn VPN instellingen goed staan en dit is het geval. Op andere wifi netwerken heb ik ook geen problemen, alleen op mijn T-Mobile thuis netwerk.. Ik hoop zo dat hier een oplossing voor is, want als ik dit had geweten was ik nooit overgestapt.

Reputatie 7

Hi @Daisy88, ik kijk graag met je mee! Heeft je IT-afdeling nog meer aangegeven over wat de mogelijke oorzaak kan zijn? Krijg je toevallig nog een specifieke foutmelding te zien vanuit bijvoorbeeld de VPN client?

@Brian Ik krijg geen specifieke foutmelding. Zodra ik connect met mijn cisco any connect VPN verbinding dan is er gewoon geen internettoegang meer. Ben er inmiddels wel achter dat het aan de Zyxel modem ligt. Een aantal directe collega’s werken namelijk ook via T-mobile Thuis, maar dan met een Huawei of Drytek modem. Bij IT hebben ze namelijk mijn VPN instellingen bekeken en deze staan allemaal goed en hetzelfde als bij mijn collega’s die allemaal wel internetverbinding hebben, ook als ze connectie maken met VPN. Nou vertelde iemand mij over port forwarding via NAT poortdoorschakeling? Ik heb ingelogd in die modem, maar ik heb geen idee wat en hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Enig idee hoe ik dit moet doen?

Reputatie 3

Niet te snel conclusies trekken, er zijn meerdere verklaringen mogelijk en als er iets in het modem zit zou ik niet weten wat dat zou moeten zijn. VPN-verkeer namelijk ook gewoon internetverkeer. Het "wegvallen" van internet zou mogelijk een DNS-kwestie kunnen zijn.

Ik zou eigenlijk eerst meer informatie willen hebben. Kun je de ip-configuratie van je laptop hier plaatsen met en zonder de VPN actief?

Als je Linux hebt even "ifconfig" in een terminal tikken en als dat niet werkt "ip addr", als je Windows hebt "ipconfig /all" op een commandoprompt intikken. Dat uitvoeren met en zonder VPN actief en het resultaat hier plaatsen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Daisy88,

 

We gaan hier een oplossing voor zoeken samen! In een ander topic wordt uitgelegd hoe je port forwarding kunt instellen op de Zyxel: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/port-forwarding-in-zyxl-en-asus-router-achter-de-modem-313107. Handig toch! Als je ik erdoorheen mag begeleiden, geef het alsjeblieft aan. Ik zit elke dag voor je klaar!

Ik heb exact hetzelfe probleem. Zodra ik een VPN connectie opzet wordt direct de internet verbroken. Ik heb een Zyxtel modem met meest recente updates geinstalleerd. Als ik via mijn hotspot een VPN verbinding loopt alles prima. Zodra de VPN weer uitgaat, direct weer internet verbinding. Issue lijkt dus echt te liggen in Zyxtel modem. Heel benieuwd naar de oplossing

TIP ! Als je VPN verbinding gemaakt is met de zaak , loopt al het verkeer waarschijnlijk over de VPN connectie. Dus je verbinding naar het internet naar buiten loopt dan via de zaak. Vaak moet je dan een proxy instellen om naar buiten te komen.

Dank Norbertk  dank voor je reactie. Van wie zou ik dat proxy adres moeten krijgen?

Het mooiste is een auto proxy. Die hoeft je niet steeds in te stellen maar wordt vanzelf actief ls het nodig is. Handmatig kan ook. De systeem of netwerk beheerders van de zaak weten hoe dit in jouw situatie ingesteld moet worden.

https://www.dummies.com/computers/operating-systems/windows-10/how-to-set-up-a-proxy-in-windows-10/

Reageer