Beantwoord

geen mail kunnen sturen via outlook naar email adressen met live,hotmail of outlook

  • 14 October 2021
  • 18 reacties
  • 539 Bekeken

kan iemand mij helpen

wij kunnen na aanschaf onze nieuwe pc geen mailtjes meer sturen via outlook 356 naar email adressen met hotmail.live of outlook er in 

 

wie kan ons helpen ?\

icon

Beste antwoord door Sbu111 15 October 2021, 14:02

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

18 reacties

Reputatie 7

Hi @john60 en @Poiva, merci voor de aanvullingen! Ik baal er echt van dat jullie dit probleem ervaren, nogmaals excuses hiervoor. Zoals Jason aangeeft, delen wij alle updates omtrent dit issue in het bovenstaande topic. Zodra wij hier iets over horen, dan laten we dat direct weten!

Vandaag heb ik hiervan voor het eerst last gekregen. Vervelend als je veel naar outlook.com en hotmail-adressen verstuurt:
 

host

    outlook-com.olc.protection.outlook.com[104.47.66.33] said: 550 5.7.1

    Unfortunately, messages from [37.143.82.179] weren't sent. Please contact

    your Internet service provider since part of their network is on our block

    list (S3150).

Reputatie 1

@marcel.voorbraak en @john60 Wanneer je een e-mail stuurt vanuit een T-Mobile e-mailadres naar e-mailadressen van Microsoft (denk aan hotmail.com, live.com en outlook.com) komt deze mail niet altijd aan bij de ontvanger. Je krijgt vervolgens een bounce message terug waarin wordt verteld dat je contact op moet nemen met jouw provider omdat het IP-adres op een blacklist staat, is dit ook bij jou het geval?

Er wordt momenteel gewerkt aan een oplossing. Jammer genoeg is deze niet op heel korte termijn te verwachten. Dit komt doordat wij hierin afhankelijk zijn van de beheerder van deze blacklist. 

Zodra er updates zijn, plaatsen we die in onderstaand topic. Bedankt voor je geduld en melding!

Houd vooral dit topic in de gaten - daarin plaatsen we eventuele updates:

Bedankt voor jullie begrip en geduld!

Volgens mij, zal er wel hard gewerkt  worden, maar krijgt het denkelijk niet de aandacht die het zou verdienen.

maw het schiet niet op, je kan de twee servers die wel het toestaan, wisseling met de andere twee?

Reputatie 7
Badge +16

@marcel.voorbraak en @john60 Wanneer je een e-mail stuurt vanuit een T-Mobile e-mailadres naar e-mailadressen van Microsoft (denk aan hotmail.com, live.com en outlook.com) komt deze mail niet altijd aan bij de ontvanger. Je krijgt vervolgens een bounce message terug waarin wordt verteld dat je contact op moet nemen met jouw provider omdat het IP-adres op een blacklist staat, is dit ook bij jou het geval?

Er wordt momenteel gewerkt aan een oplossing. Jammer genoeg is deze niet op heel korte termijn te verwachten. Dit komt doordat wij hierin afhankelijk zijn van de beheerder van deze blacklist. 

Zodra er updates zijn, plaatsen we die in onderstaand topic. Bedankt voor je geduld en melding!

Houd vooral dit topic in de gaten - daarin plaatsen we eventuele updates:

Bedankt voor jullie begrip en geduld!

Reputatie 1

en een reactie van hun kant uit, ho maar

Nope, werkt nog steed niet nee. Waardeloos.

Reputatie 1

Volgens mij werken ze er niet zo hard aan

Probleem bestaat nog steeds zie hieronder:

Is er al een oplossing in zicht ?

 

This is the mail system at host smtp03.glasoperator.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not

be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can

delete your own text from the attached returned message.

                   The mail system

……...>: host eur.olc.protection.outlook.com[104.47.22.161] said:

    550 5.7.1 Unfortunately, messages from [37.143.82.178] weren't sent. Please

    contact your Internet service provider since part of their network is on

    our block list (S3150). You can also refer your provider to

    http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.

    [DB8EUR06FT027.eop-eur06.prod.protection.outlook.com] (in reply to MAIL

    FROM command)

Reporting-MTA: dns; smtp03.glasoperator.nl

X-Postfix-Queue-ID: 9D758C3521

X-Postfix-Sender: rfc822; ………...

Arrival-Date: Sat, 27 Nov 2021 08:51:03 +0100 (CET)

 

Final-Recipient: rfc822; ………...

Original-Recipient: rfc822; …………….

Action: failed

Status: 5.7.1

Remote-MTA: dns; eur.olc.protection.outlook.com

Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [37.143.82.178]

    weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of

    their network is on our block list (S3150). You can also refer your

    provider to http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.

    [DB8EUR06FT027.eop-eur06.prod.protection.outlook.com]

Reputatie 1

Hi @john60, goed dat je hiervoor aanklopt! Zodra er een update is, dan wordt deze gedeeld in het centrale topic. Ik hoop dat we snel meer kunnen delen en ik heb ter dubbelcheck in ieder geval één van mijn collega's aan de mouw getrokken om achter een update aan te gaan! Merci voor jouw geduld. 💪

Zie mijn antwoord ergens anders en poort 25 heeft er niets mee te doen

Reputatie 7

Hi @john60, goed dat je hiervoor aanklopt! Zodra er een update is, dan wordt deze gedeeld in het centrale topic. Ik hoop dat we snel meer kunnen delen en ik heb ter dubbelcheck in ieder geval één van mijn collega's aan de mouw getrokken om achter een update aan te gaan! Merci voor jouw geduld. 💪

Reputatie 1

Hoe staat het nu mee, meer dan 6 dagen geleden, Update??

Reputatie 7

Hi @Geluksengel en @Gerda52, merci voor jullie aanvulling! Graag verwijs ik nog eens door naar het volgende topic, waarin het statement van Boris terug te lezen is: 

Wij zijn ontzettend hard bezig om een oplossing te bedenken voor de issues die jullie beiden aangeven, excuses hiervoor. Ik hoop dat we snel goed nieuws in het topic kunnen delen! 🤞

Ik heb daar ook last van.

Mail naar Outlook en Hotmail wordt niet afgeleverd. Deze melding kreeg ik:

This is the mail system at host smtp03.glasoperator.nl

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

                   The mail system

   host outlook-com.olc.protection.outlook.com[104.47.73.33] said: 550 5.7.1

    Unfortunately, messages from [37.143.82.178] weren't sent. Please contact

    your Internet service provider since part of their network is on our block

    list (S3150). You can also refer your provider to

    http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.

    [DM6NAM04FT048.eop-NAM04.prod.protection.outlook.com] (in reply to MAIL

    FROM command)

Of deze:

This is the mail system at host smtp03.glasoperator.nl.

I'm sorry to have to inform you that your message could not be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can delete your own text from the attached returned message.

                   The mail system

   host eur.olc.protection.outlook.com[104.47.13.33]

    said: 550 5.7.1 Unfortunately, messages from [37.143.82.178] weren't sent.

    Please contact your Internet service provider since part of their network

    is on our block list (S3150). You can also refer your provider to

    http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.

    [HE1EUR04FT005.eop-eur04.prod.protection.outlook.com] (in reply to MAIL

    FROM command)

Het is niet alleen in mijn webmail maar ook in outlook

Reputatie 7

Hi @Geluksengel, tof om te zien hoe jij al te hulp wordt geschoten! In het topic dat @Sbu111 heeft doorgezet kun je hier inderdaad meer over teruglezen. Als je hier nog aanvullende vragen op hebt, wil ik je vragen om die in het bovenstaande topic te stellen. Dan schieten we je daar te hulp! 💪

ja dit. wordt ook in topic mailserver poort 25 info besproken. De smtp servers van 'glasoperator’ hebben sinds tijdje slechte spam reputatie. (zie bijv. barracudacentral). Ik heb er ook last van alsik tmobile thuis webmail gebruik naar microsoft domains. alles bounced met die block message.

Hoop dat die reputatie snel gecleared kan worden, dit is echt een dingetje dat tmobile moet regelen

zie:

 

    outlook-com.olc.protection.outlook.com[104.47.51.33] said: 550 5.7.1

    Unfortunately, messages from [37.143.82.179] weren't sent. Please contact

    your Internet service provider since part of their network is on our block

    list (S3150). You can also refer your provider to

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Geluksengel ,

Krijgen jullie een foutmelding of een foutcode? Dat maakt het iets makkelijker om als T-mobile community met jullie mee te denken.