Beantwoord

geen stabiel glasvezel internet


goedenmiddag,

 

al vanaf het begin van het afgesloten abbo heb ik nog steeds geen stabiel glasvezel internet.

down en upload snelheid daalt en stijgt binnen een tel heb tot mu toe nog niet 1x 600mb download gehaald en upload zit op max 150 en dat bij een 1000/1000 abbo gudion is al meerdere malen over de vloer geweest, kpn netwerk beheer is al een aantal keer langs geweest maar nog steeds zonder succes.

wordt het nu wel echt zat miss dat er hier iemand is die iets meer kan.

in huis is alles al vervangen en er zijn  al verschillende malen portmoves uitgevoerd maar nog steeds waardeloos bereik.

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 26 July 2021, 11:06

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @rfgm.stuivenberg,

Dank dat je mij hiervan op de hoogte brengt. Ik heb het hele dossier uitgebreid doorgespit en ik vind het erg jammer dat wij na al die inspanningen nog niet het probleem op konden lossen. Heb je constant problemen met de verbinding gehad na jouw laatste contactmoment met ons afgelopen jaar?

In ieder geval zal ik het onderzoek heropenen en onderstrepen dat er al een hoop is gebeurd. Ik durf niet te zeggen hoeveel dit zal opleveren aangezien wij destijds al alle opties hadden verkend, maar ik kan je verzekeren dat ik er alles aan gaan doen om ditmaal meer helderheid over het probleem te krijgen. 

Ik houd je op de hoogte en ga hier voor je achteraan!

ik merk het voornamelijk nu nog met downloads en streams zoals netflix maar verbinding blijft nu wel beter live ten aanzien van eerst waar de verbinding vaak weg viel

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rfgm.stuivenberg 

Heb je iets gedaan of is de lijn vanzelf stabieler geworden? En merk je nu ook wat verschil in de snelheid of niet?

Wat je ook zou kunnen proberen om eens te kijken met een eigen router, misschien heb je er thuis nog wel eentje liggen. Gewoon vlan 300 instellen en je hebt verbinding, je kan hem in plaats van de Zyxel-T50 aansluiten op de mediaconverter.

is met de laatste keer gebeurd toen ze iets veranderd hebben maar verbinding is nig steeds niet stabiel ik ga binnenkort een nieuwe en wellicht een betere router aanschaffen om die tegaan gebruiken

Reputatie 7
Badge +4

Maak je momenteel ook al gebruik van een eigen router @rfgm.stuivenberg? Weet je of de verbinding wel goed werkt als je ons modem aangesloten hebt? Wellicht dat het ook een idee is om steeds één apparaat af te koppelen van jouw netwerk. Hiermee zou je uit kunnen sluiten of er een apparaat in jouw netwerk is die problemen veroorzaakt voor de rest. Hopelijk dat we hiermee toch iets kunnen vinden!

Maak je momenteel ook al gebruik van een eigen router @rfgm.stuivenberg? Weet je of de verbinding wel goed werkt als je ons modem aangesloten hebt? Wellicht dat het ook een idee is om steeds één apparaat af te koppelen van jouw netwerk. Hiermee zou je uit kunnen sluiten of er een apparaat in jouw netwerk is die problemen veroorzaakt voor de rest. Hopelijk dat we hiermee toch iets kunnen vinden!

nee nog geen eigen router en apparaten afkoppelen maakt geen verschil helaas op de een of andere manier zegt de router dat 1000/1000 binnen komt maar meet nergens een stabiel up/download ook niet als ik de laptop op 100/100 zet heel raar

Reputatie 7
Badge +14

 

nee nog geen eigen router en apparaten afkoppelen maakt geen verschil helaas op de een of andere manier zegt de router dat 1000/1000 binnen komt maar meet nergens een stabiel up/download ook niet als ik de laptop op 100/100 zet heel raar

Als je de laptop LAN interface op 100/100 zet, dan zal er niet meer dan die snelheid gemeten kunnen worden. Bedoelde je dit inderdaad te zeggen?

 

nee nog geen eigen router en apparaten afkoppelen maakt geen verschil helaas op de een of andere manier zegt de router dat 1000/1000 binnen komt maar meet nergens een stabiel up/download ook niet als ik de laptop op 100/100 zet heel raar

Als je de laptop LAN interface op 100/100 zet, dan zal er niet meer dan die snelheid gemeten kunnen worden. Bedoelde je dit inderdaad te zeggen?

ik heb een 1000/1000 abbo niet stabiel maar vaak wel 400/100 zet ik de laptop op 100/100 zou ik ook gewoon 100/100 moeten meten maar zelfs dan niet stabiel

Reputatie 7
Badge +4

Hi @rfgm.stuivenberg,

Het spijt mij dat ik je niet iets anders kan berichten, maar na al onze inspanningen in het afgelopen jaar zijn wij radeloos wat de oorzaak kan zijn. Nadat ik wederom het dossier heb geopend, zijn wij samen met de lijnbeheerder weer gaan meten. Echter, het lukt ons niet om ergens een onregelmatigheid te vinden. Normaliter sturen wij dan alsnog monteurs om alles na te kijken, alleen is dit al meerdere malen voor jou gebeurd. In ieder geval laten wij jou op een ‘watch-list’ staan en zodra wij een tweede melding in jouw omgeving ontvangen over snelheidsproblemen dan kunnen wij hiermee hopelijk beter de oorzaak traceren. 

Voor nu is het beste wat ik je kan aanraden om één voor één een elektronisch of internet apparaat af te koppelen om te testen of dit problemen geeft voor het modem. Hoewel de kans erg klein is, kan ik na lang dubben geen beter advies bedenken. Dat dit heel af en toe nog eens de oplossing kan zijn, blijkt ook uit dit artikel, welke mij altijd nog bij blijft bij dit soort onverklaarbare problemen: Internet: Old TV caused village broadband outages for 18 months.

Wij blijven het in de gaten houden en mijn hoop is dat ik je hiermee toch uit de voeten kan helpen!

komt goed ik ga binnenkort een andere modem halen en is kijken of daar misschien verder mee kom of ik verwacht misschien teveel van het netwerk 🙈🙈😂😂 

toch bedankt voor het nogmaals controleren👍

Reputatie 4

komt goed ik ga binnenkort een andere modem halen en is kijken of daar misschien verder mee kom of ik verwacht misschien teveel van het netwerk 🙈🙈😂😂 

toch bedankt voor het nogmaals controleren👍

een ander modem brengt geen verschil als het signaal al niet goed binnenkomt

Reageer