Beantwoord

Geen stabiele (wifi) verbinding

  • 20 April 2020
  • 2 reacties
  • 127 Bekeken

  • is net lid geworden
  • 0 reacties

Hallo, al meer dan 3 jaar heb ik slechte wifi in huis EN een zeer unstabiele internet verbinding. Meerdere keer een monteur geweest en 3 dagen terug abo naar 1000 Mbps verhoogd. Ik betaal nu 6 euro per maand meer en het service is op geen enkele manier verbeterd. Klantenservice “kan” niets doen, als je vraagt naar een manager is er niemand. Geen adres om een klacht in te dienen. Ik vraag naar een nieuwe modem (Zyxel T50) en een commerciele compensatie. Geen antwoord behalve “het kan niet”. Al 3 jaar gedoe met T-Mobile Thuis. Echt heel slecht.

Ik will al 3 jaar alleen waarvoor ik betaal: goede internet. Ik wil nu een goede dual-band modem. T-Mobile verkoopt een 1000Mbps abonnement met een modem (DrayTek Vigor) dat niet meer dan 300 Mbps handelt, en alleen 2.4 GhZ, geen 5.0 Ghz! Dat kan toch niet, dat is echt oneerlijk en tegen diefstal aan vind ik.

icon

Beste antwoord door Folkert 20 April 2020, 18:07

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dan is mijn vraag waarom blijft men 3 jaar en nog langer bij een provider als de service zo slecht is als wordt ervaren, er zijn nog wel meerdere providers in Nederland.

Het is een bekend gegeven dat providers altijd zogenaamde budget apparatuur leveren bij hun pakketten  de Draytek is ook zo'n voorbeeld, wat veel gebeurd dat men er een eigen router achter hangt bekende merken zijn Asus of Netgear e.a.  

T-Mobile is in tegenstelling tot andere providers zeer terughoudend in het omruilen van apparatuur, of dit goed is moet ieder voor zich zelf uitmaken, men moet zich niet verkijken op de waarde van de apparatuur de vervangingswaarde is nog geen 25% van de winkelwaarde zelfs nog minder

Reputatie 7
Badge +3

@Herve Is je bekabelde verbinding ook instabiel? Test eens bekabeld met een Windows 10 pc in veilige modus opgestart en met de Windows 10 Ookla speedtest app, niet via je browser!

Als het probleem alleen aan de 2,4 GHz Wifi ligt begrijp ik je wel, de Draytek is verouderd maar beslist geen budget apparatuur @BeMu in tegenstelling tot Huawei, Zyxel, ExperiaBox enz. Aan de andere kant is het een consumenten abonnement voor een scherpe prijs.

Zelf zou ik een goed Wifi accesspoint plaatsen en verbinden via een Cat6 kabel en de interne Wifi uitschakelen.

Reageer