Beantwoord

Geen verbinding vanaf PTT telefoonlijn

  • 20 October 2019
  • 13 reacties
  • 1549 Bekeken

Ik ben T-mobile Thuis zelf aan het installeren. Heb de oude telefoonlijn gevonden en het blauwe en het rode draadje in de aansluitbox aangesloten. Daarna het modem aangekoppeld. Het powerlampje, 2-4g en 5g branden, het wereldbolletje niet.

Alles gereset (stroom er af of met de paperclip reset) maar niets helpt.

Hoe kom ik er achter of de PTT lijn nog actief is?

In de beschrijving moet de blauwe draad aangesloten worden op het groene contactpunt in de aansluitbox. In de aansluitbox zie ik geen groene draad... 

Groeten, 

Thed

icon

Beste antwoord door Sander 21 October 2019, 10:23

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Het simpelste is om er even een telefoon op aan te sluiten, zo'n oud ding als er geen bezet toon is werkt de aansluiting niet meer, en als hij lang niet gebruikt is word hij soms afgesloten.

Telefoon aangesloten en zoals verwacht geen zoemtoon. 

Kan de klantenservice /monteur van T-mobile dit fixen? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Thed 

De T-mobile monteur kan denk ik weinig voor je betekenen hierbij maar ze kunnen eventueel wel de aansluiting controleren.

De telefoonlijn is aangelegd door KPN en hun zijn daar verantwoordelijk voor dus mogen andere monteurs hier niet aan zitten.

Indien jou telefoonlijn niet goed is kun je het best navraag doen bij KPN, die kunnen je hierbij beter helpen.

Reputatie 7

@Thed dat ziet er niet uit als een dsl kabel. waar komt dat kabeltje vandaan ?

Reputatie 5

Ziet er inderdaad niet uit als het ISRA punt, waar de aansluiting je huis binnen komt. Heb je die al gezocht en daarop je modem aangesloten?

 

Dit is denk ik mijn isra punt, zit aan een grijze kabel. 

Reputatie 7

Hoi @Thed,

 

Dit is je ISRA-punt! Kun je ons modem hierop aansluiten (rood/blauw en mocht dat niet werken, oranje/wit)? Ik heb direct voor je gecontroleerd en de lijn zou sinds de 16e al actief moeten zijn. Mocht het nu niet lukken, dan kan ik een monteur aansturen die de installatie naloopt. Mocht het hierna nog steeds niet werken dan zullen we de netwerkbeheerder inschakelen om de lijn buitenshuis te controleren. Let op: ik verwacht dat dit niet nodig is en je de verbinding zelf in orde kunt maken. Dat is natuurlijk ook de snelste manier. Houd je ons op de hoogte? 

Beste Sander, ik heb de oranje en witte draad aangesloten op het modem, helaas zonder resultaat. Ook beide draadjes omgewisseld, maar ook dat levert geen brandend wereldbolletje op. 

Kan ik nog meer gekleurde draadjes proberen te combineren? Of wordt het een zaak voor de monteur?

Vriendelijke groet, Thed

Beste Sander, zal ik zelf een afspraak met de T Mobile monteur maken?

Vriendelijke groet, 

Thed

Reputatie 7

meestal is het de linker 2, dus rood en blauw als dat hem niet is dan de rechter 2 oranje wit. andere combinaties werken niet. zie je in my rmobile staan dat je lijn is opgeleverd ?

Reputatie 7

Hey @Thed,

Ik heb een monteursverzoek ingediend voor je! Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. Je kunt dan zelf een gewenste datum kiezen via de online agenda of bellen met mijn collega's van de monteursafdeling op het nummer: 088 2000 151. Succes! :smile:

Hallo @Piotr ,

Dankjewel, een afspraak met de monteur is gemaakt.

Ben benieuwd.

Groeten, Thed

Reageer