Beantwoord

Glasvezel

  • 29 December 2021
  • 10 reacties
  • 164 Bekeken

Hallo

Een vraag namens mijn dochter, ze heeft een glasvezel aansluiting in haar meterkast.
Maar waar niemand van T-Mobile onze goede informatie kan geven is het volgende :

  • Het aansluitpunt zit in de meterkast maar het modem en ontvanger van de tv moeten naar de woonkamer. Omdat het een huurhuis is kan er niet geboord worden door de muren. Ook kunnen er geen kabels over de plinten worden gelegd.

Hoe kan dit dan toch worden gerealiseerd worden?

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 31 December 2021, 12:07

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Malou26 

Op het internet lees ik ook dat het boren van kleine gaatjes is toegestaan en dat weet ik toevallig ook van vrienden die in een huurwoning wonen.

Weet je dat zeker? Er hoeft alleen een internetkabel door, eventueel met de connectors eraf.

Reputatie 2

Dan blijft er weinig anders over dan Powerliners. Die kunnen op zich goed werken maar de juiste keus is dan wel belangrijk. Google er maar eens op. Gaat dus via stopkontakten in het huis.

 

Waqqas

Ja het is niet mogelijk om te boren, het heeft ook met de indeling van de woning te maken.
Je zou dan door de badkamer , of door de gang en slaapkamer moeten.
Dat is gewoon geen optie, alleen draadloos zou kunnen maar kan daar heel weinig informatie over vinden.

Hoop deze informatie hier te vinden, zie net het bericht hierboven.
Wordt dat ook door T-Mobile geadviseerd en ondersteunen ze deze oplossing?

Reputatie 7
Badge +15

@Malou26 

Powerline adapters werken wel maar de kwaliteit van oa de tv en het internet kan niet worden gegarandeerd.

Mocht je powerline adapters willen gebruiken dan kan je het beste misschien nog wat advies verkrijgen over welke aan te schaffen.

Weet iemand welke powerline adapters het beste kunnen gebruiken?
Misschien dat iemand van T-Mobile ons hier advies over kan geven.

Reputatie 7
Badge +4

@Malou26 je kan ook een wifi punt bij bestellen. Daar kan je dan weer de tv op aansluiten.

Vaak zou je ook de telefoon kabel er uit kunnen trekken en de netwerk kabel daar door heen doen.

Het is op voorhand natuurlijk lastig te zeggen omdat ik geen glazen bol heb. Maar in de meeste huur huizen word gewoon door de muur geboord 

Hidden.nld

Door de indeling van het huis is dat niet te doen. Als dat een optie was geweest dan gaan we dat zeker doen. Maar dat is helaas geen optie.

Reputatie 7
Badge +14

Powerline adapters zijn er in best veel soorten en smaken. 1:1 of met een ingebouwde switch of zelfs een wifi access point. Het zit wel een kwaliteitsverschil in qua throughput. Welke het beste werken bij jou thuis hangt ook af van je elektrische installatie in jouw woning. Kwestie van uitproberen dus.

Reputatie 2

Kijk hier maar ook eens naar.

Devolo Magic 1 Lan Starterkit doet bij veel zaken rond de 79 euro. Heeft (belangrijk) automatische fasekoppeling en vergeet dat maar weer maar moet er wel op staan.

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Malou26, top dat je dit checkt voor je dochter! Ik kan me voorstellen dat je met deze vraag zit. Ik wil wel meegeven dat een aansluiting via een powerline adapter inderdaad niet de meest ideale situatie is. Begrijp me niet verkeerd, bij sommige van onze klanten werkt het goed en kan je op deze manier van een vrijwel draadloze aansluiting genieten. Máár we garanderen geen stabiele werking via deze connectie. Mocht je dochter dus problemen ervaren met internet of TV, zullen wij direct vragen of ze de aansluiting bekabeld wilt maken. Voordat dat is gebeurd kunnen we haar niet verder helpen. Het is dus zeker iets om over na te denken.


Let wel dat je sindskort ook draadloos TV kunt kijken, via de T-Mobile TV app. Je leest er hier alles over. Dit zou in ieder geval het probleem van de TV connectie oplossen!

Misschien dat de huurbaas mee wilt denken/werken aan de plaatsing van het modem? Zo heb ik het persoonlijk ook voor elkaar gekregen. Succes en voor nu een mooie jaarwisseling gewenst! :fireworks: