Beantwoord

Glasvezel - geen internet met Zyxel t50 - rode wereldbol

  • 22 December 2019
  • 13 reacties
  • 3714 Bekeken

Ik heb sinds vrijdag rond half een 's middags geen internet meer, het wereldbolletje is rood (zyxel t-50). Ik heb alle kabels er al uit gehad en hem een paar keer opnieuw opgestart maar hij blijft rood. 

icon

Beste antwoord door Piotr 24 December 2019, 12:10

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6

@arnevanveen Welkom op het forum.

 

Branden alle lampjes op de mediaconverter? Dat is het grijze kastje voor het modem.

 

Is het wel glasvezel? of toch dsl.

Reputatie 7

Hey @arnevanveen,

Ik zie dat je inmiddels met mijn collega hebt gesproken en dat er gelukkig hulp gepland staat voor 30 december. Met de Unlimited Voucher als noodoplossing kun je de tijd overbruggen. Geef gerust een seintje zodra de Voucher is verlopen dan zorgen wij ervoor dat je een nieuwe ontvangt. :relaxed:

Hallo @Glassertje ,

 

op de mediaconverter branden 5 van de 6 lampjes. Zie foto. Wat zegt dit?

 

Hallo @Piotr ,

klopt, het duurde even maar er is inmiddels contact. De voucher die naar me is gesmst is alleen niet geldig. Zou je een andere kunnen sturen? Kun jij iets zeggen over de oorzaak?

Reputatie 6

FO is uit dus er is geen signaal op je glaslijn.

 

Heb je al eens de stekker van je modem en converteer uit gehaald. Dan eerst je converteer aansluiten en als een paar lampjes branden je modem. Maar als FO niet brandt is er weinig aan te doen, dan afwachten. 

Reputatie 7

Hi @arnevanveen, heb je de tip van @Glassertje al geprobeerd? Specifiek op deze manier? Al vermoed ik dat er in dit geval iets mis is met de binnenkomende verbinding. Ik heb ook even gekeken naar je mobiele abonnement en dit is een bedrijfsabonnement, klopt dat? Ik vermoed dat de code die je hebt wel ontvangen wel goed is maar dat deze niet werkt om het hier gaat om een “groot zakelijke” abonnement. Welke melding krijg je te zien wanneer je de code in probeert te voeren?

Hi @Brian , die tip van @Glassertje heb ik inderdaad geprobeerd maar zonder succes. 

 

Onze buren hebben glasvezel bij KPN en bij hun ligt het er ook uit. Zou je dit kunnen verifieren?

 

Het is geen bedrijfsabonnement. Ik heb inderdaad ook t-mobile zakelijk (waar mn mobiele nummer op zit), maar het abonnement op mijn adres is niet zakelijk. Dat geeft waarschijnlijk verwarring. Ik krijg de melding “Beste klant, de gebruikte voucher code is niet geldig. Controleer de voucher code en probeer het nogmaals. Groet T-mobile”.

 

Ondertussen zitten we al sinds vrijdag zonder internet en zonder fatsoenlijk alternatief, mijn geduld begint een beetje op te raken. Graag wat meer spoed met een oplossing. 

Als de buren er ook uit liggen is het een groter probleem, niet toevallig graafwerkzaamheden geweest in de buurt en een sukkel die de kabel heeft meegepakt.

 

Je kan op de KPN site eens kijken of er een storing bekend is, of op alle storingen.

En de voucher probeer je op een zakelijk abbo te gebruiken? volgens mij gaat dat ook niet, alleen op consumenten abonnementen.

Op de website van KPN zie ik geen storing of onderhoud op mijn postcode/adres.

code heb ik geprobeerd op mn eigen zakelijke abonnement en ook op het prive adres van mn vriendin. Beide werkt niet. 
 

@Brian , @Piotr , hebben jullie nog nieuws? Zoals hierboven beschreven wordt de stemming er niet beter op zonder internet en goed alternatief. 

Het is kerst, ze genieten van een paar vrije dagen, net als ik overigens.

 

 

Reputatie 7

Hi @arnevanveen, geen zorgen mijn collega had voor de kerst de opdracht voor de monteur al uitgezet, wordt aan gewerkt dus! Ik heb geen zicht op het netwerk van KPN (met uitzondering van onze klanten die we leveren over het KPN netwerk) maar als jouw buren hetzelfde ervaren dan deel ik de conclusie van @Doornekamp33 dat het waarschijnlijk een plaatselijke storing is. Deze zal dan uiteindelijk door KPN Netbeheer verholpen worden maar uiteraar zitten wij ook niet stil! Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd met een nieuwe code zodat je in de tussentijd je mobiele abonnement kan gebruiken als hotspot. We gaan voor je aan de slag!

Hallo @Brian , @Piotr ,

Op oudejaarsdag is er een monteur geweest, die inderdaad concludeerde dat er iets niet goed was bij KPN. Ik zou worden gebeld door KPN, maar tot op heden nog niks gehoord. Wanneer kan ik dat telefoontje verwachten? 

 

Inmiddels verloopt onze 7 dagen voucher bijna, zou ik een nieuwe kunnen ontvangen?

Reputatie 7

Hey @arnevanveen,

Ik heb zojuist onze techneuten verzocht dit met prioriteit op te pakken. Je zult zo spoedig mogelijk gecontacteerd worden door de netwerkbeheerder. Als noodoplossing heb ik je zojuist middels een privébericht voorzien van een nieuwe Unlimited Voucher. Bedankt voor je geduld!

Reageer