Beantwoord

Glasvezel vast internet heeft wederom storing in korte tijd. ( Bergen op Zoom )

• 12 October 2021
  • 9 reacties
  • 71 Bekeken

Wederom in korte tijd geen internet verbinding in bergen op zoom via glasvezel. Website geeft geen storingen aan. En als ik de klantenservice belt gaat hetzelfde riedeltje weer af als vorige keer, alles resetten, lampjes na kijken ect ect. Geen resultaat.

Dit is nu gaande na dat ik ben geüpgraded naar 1 Gbit. Hiervoor 500, nooit last van gehad.

icon

Beste antwoord door Waqqas 12 October 2021, 13:08

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @plofkonijn 

Knippert het PON lampje op de Huawei ONT of is het LOS lampje rood?

De pon knippert, rest is alles groen, los is uit.

Ik ga er voor de zekerheid wel een monteur naar laten kijken, de klantenservice vertelde mij dat er demping ofiets dergelijks was op de lijn. Maar het valt me persoonlijk wel op dat ik opeens vaak last heb van storingen, en voorheen nooit net die andere media converter. Maar ik begreep dat ik nu ook op een andere lijn ben aangesloten als voorheen ivm de 1 Gbit

Reputatie 7
Badge +8

Welke kleur heeft het glasvezel kabeltje zit er op de AON?

Ik vermoed dat dit een bekend probleem is. Loop hier zelf ook tegenaan. Dit heeft te maken met de wijze waarop er nu gewerkt wordt en het netwerk is ingeregeld. Hiervoor lijkt een oplossing in het verschiet, maar het kan nog voorkomen dat je in de komende paar weken een storing ervaart. Een moderator kan met de back office schakelen om te helpen met het oplossen van de storing en doorgaans hoeft daar gelukkig geen monteur voor te komen.

Een moderator reageert vanzelf in jouw topic.

Reputatie 7
Badge +19

@plofkonijn 

Lees ook dit topic eens door :

Structurele problemen ODF

Zoals @TAVL al aangeeft wordt er hard gewerkt aan een oplossing voor dit probleem.

Welke kleur heeft het glasvezel kabeltje zit er op de AON?

Ik vermoed dat dit een bekend probleem is. Loop hier zelf ook tegenaan. Dit heeft te maken met de wijze waarop er nu gewerkt wordt en het netwerk is ingeregeld. Hiervoor lijkt een oplossing in het verschiet, maar het kan nog voorkomen dat je in de komende paar weken een storing ervaart. Een moderator kan met de back office schakelen om te helpen met het oplossen van de storing en doorgaans hoeft daar gelukkig geen monteur voor te komen.

Een moderator reageert vanzelf in jouw topic.

Een oranje kabel gaat naar het glasvezel punt, en ik heb een geel draadje met 2 blauwe uiteinden die van het glasvezel punt naar de media converter gaat. Laten we hopen dat ze snel een oplossing vinden ^^ Bedankt voor je feedback! ^^

Reputatie 7
Badge +8

de kabel moet groen zijn. Anders sowieso kans op storing , omdat de connector niet goed aansluit.

@TAVL ik plan dan voor de zekerheid en monteur in als ik de sms krijgt. En kaart dat ook even aan. Bedankt! 

Reputatie 7
Badge +19

@plofkonijn 

Behaalde je ook de juiste snelheid bekabeld en ook een hoge WiFi snelheid toen internet het wel deed?

Zodra je de juiste patchkabel hebt zal dit ook voor verbetering zorgen in de down en up volgens mij 😉

@Waqqas 

Ik heb mijn pc bekabeld verbonden, en haalde toen vaak wel de maximale snelheid. Soms zakte bij wel terug naar 800 mbit.

Maar over het algemeen download ik wel vaak met hoge snelheid. WiFi gebruik ik niet zo veel, enkel op mijn telefoon en tablet.

Reageer