Glasvezel werkt niet op het modem Zyxel

  • 22 December 2021
  • 12 reacties
  • 369 Bekeken

Na lang lang lang wachten kwam gisteren de monteur eindelijk onze glasvezel aansluiten. Allereerst wil ik even melden dat het een alleraardigste monteur was maar hij kon ons niet helpen. De router pikt het signaal van de glasvezel niet. Nu moet de TD erbij komen en die zou dan handmatig iets moeten doen en dan zou hij het wel moeten doen of komt er terug een monteur. 

Hij adviseerde me contact op te nemen met de klantenservice om het zo snel mogelijk werkend te krijgen. En dat is nu juist het stukje wat niet lukt. Ik weet niet of T mobile platligt door een uitbraakje of ze gewoon van ellende de stekker eruit getrokken hebben maar ze zijn niet te bereiken :-)

Wie weet of de TD vanzelf in de lucht komt en wie hoelang een en ander kan duren?

 


This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @KEB 

Welke converter heb je en welke lampjes branden, knipperen of zijn uit hierop?

Zou je ook eens een foto van het FTU en de converter willen bijvoegen? De monteur kon denk ik ook het probleem doorgeven aan T-Mobile, dat is niet gedaan?

Woooooooooh, wacht even , je praat tegen een vrouw :-) Graag even uitleg over FTU en convertor. Ik kan je wel vertellen dat het globe lampje rood is (de verbinding)

Reputatie 3

Haha @KEB hier ook een vrouw😁

Dankzij veel contact met klantenservice weet ik inmiddels dat FTU het glasvezelkastje is. Bij mij is dat wit met KPN erop, weet niet of dat bij jou ook zo zal zijn. En de converter is het zwarte kastje met 6 lampjes dat tussen het glasvezelkastje en het modem inzit. Een klein zwart kastje met aan de onderkant 6 hele kleine schuifjes. En aan de bovenkant dus 6 lampjes, welke daarvan branden kan ook nog iets zeggen volgens mij over waar het probleem zit. Ik weet er verder niet superveel van maar hoop dat je nu wel weet welke foto's ze willen hebben😇

Vrouw helpt vrouw… heel fijn dank je wel :-)

Het modem draait nu terug op DSL dus nu doet hij het. Als het aangesloten wordt op glasvezel gaat het globe lampje naar rood. Volgens de monteur schakelt hij niet over naar glasvezel modem

 

Reputatie 7
Badge +15

@KEB er staat geen stroom op het kastje op foto 1? De 3 lampjes op het zwarte apparaat horen ook te branden.

Ik heb alleen het zwarte kastje De power is groen, de connexion lampjes knippert groen) dat met een rode kabel naar mijn modem verbonden moet worden. dan moet ik de DSL eruit halen en de rode kabel in de blauwe aansluiting steken. Als ik dat doe dan geeft de zwarte kast nog steeds een verbinding aan en de router gaat op rood…. Heb je alle lampjes van de router ook nodig. Dan moet ik het internet hier afgooien en moet je me even een moment geven, want de piep breekt dan uit, want ja 3 seconden zonder internet is drama met 3 pubers….

 

Reputatie 7
Badge +15

@KEB

Je kan hiervoor het best even de reactie van een moderator afwachten, tot die tijd kan je gelukkig nog gebruik maken van DSL 👍😊

Ja dat heb ik wel even gevraagd wat we werken nu met 5 man thuis.

Zonder internet kunnen we in winterslaap :-) Maar ik ben heel benieuwd wat er nu gaat gebeuren want je wordt gewoon van de lijn gemikt bij de klantenservice omdat het zo druk is.

Reputatie 3

@KEB 

Blij dat ik kon helpen. De lockdown zal wel iets te maken hebben met de drukte neem ik aan 🙈

Ik hoop dat ze snel kunnen helpen zodat je toch internet hebt. Succes!

Reputatie 7

Hoi @KEB ,

Fijn om te zien dat je al aardig op weg bent geholpen door @Mathilde29 en @Waqqas. Graag doe ik ook nog een duit in het zakje door je verbinding en dossier erbij te pakken. Daarbij begrijp ik dat er inmiddels contact is geweest met onze telefonische klantenservice en dat er vanuit overleg met onze technische dienst een monteur is aangestuurd om de aansluiting in orde te maken. Fijn om te zien dat er al snel hulp onderweg is. Wil je ons laten weten hoe het bezoek is verlopen? We horen het graag van je! 

@Boris Ik ben niet helemaal blji:

  1. Klantenservice is lastig tot niet te bereken. Pas gistermiddag heel laat contact kunnen leggen. 
  2.  TD was niet ingeseind door de monteur want er was geen werkbon ingevoerd dus als ik geen contact gelegd had was er niks veranderd.
  3.  Technische dienst krijg het niet voor elkaar vermoed ik?! Er moet een kennelijk wederom een monteur komen want ik kreeg een mail om een afspraak te maken.Wij weten niet wat er aan de hand is want over dat stuk zijn we niet geïnformeerd door de TD/T mobile. 
  1. Contact gehad met Guidion want ik was geen afspraak mogelijkheid via de pc..Ze weten niet goed wat ze moeten komen doen, en ook telefonisch is er geen afspraak  in te plannen .Ik sta nu op de spoed-lijst maar god mag weten hoelang het mag duren, en wat er nog moet gebeuren om het werkend te krijgen. dus met een beetje pech krijgen we eerst een bezoek om wederom weer te constateren dat het niet werkt, om dan vervolgens weer zelf de melding te doen aan de TD en komt vervolgens de monteur nog eens langs??

Ondertussen is onze DSL verbinding nu dusdanig onstabiel dat de verbinding met grote regelmaat weg valt.

Je begrijpt dat ik dus niet heel gelukkig ben op het moment met 5 thuis werkers 

Reputatie 7

Hoi @KEB ,

Goed dat je het bij ons aankaart en dat is zeker niet de service die wij het liefst voor ogen hebben. Mijn welgemeende, oprechte excuses. Ik lees terug dat het inmiddels is gelukt om een afspraak te maken. Om je in de tussentijd van een tijdelijke bron van internet te voorzien, wil ik graag zorgen dat er een hotspot mogelijk is, zodat de last op de DSL verbinding verminderd. Ik kan dit doen door middel van een voucher, waardoor je gebruik kan maken van 7 dagen Unlimited data. Kan ik dit voor je in orde maken? Ik hoor het graag van je via een privébericht, dan kan ik ze direct naar je toesturen.