Beantwoord

GPON alleen als er geen koper ligt

  • 30 April 2021
  • 3 reacties
  • 244 Bekeken

Shit man zit ik een jaar vast aan T-Mobile en kom er achter dat alleen glasvezel wordt geleverd of GPON als er geen koper ligt. Ik voel me echt beet genomen door T-Mobile got smacked like crack!

Waarom wel GPON bij geen koperenlijn [nieuwbouw projecten] en bij koperenlijn geen GPON. Ik heb het gevoel dat T-Mobile een soort B-merk provider wil zijn voor de rest van Nederland omdat de eerste generatie PON klanten misschien nog niets eens 15% beslaat van alle glasvezelaansluitingen in Nederland.

Dus eigenlijk zeggen jullie wij zijn een B-merk [zoals Lidl waar je geen A-merken vindt] discounter dus GPON is niet van toepassing als je een koperenlijn je woning binnenkomt. De reden hiervoor zijn dat wij uit en thuis dienst leveren voor 50 Euro per maand.

Ik vind het echt diep triest en dan gaan ze ook nog in een paar steden glasvezel aanleggen. Shit ik moet z.s.m. weg, maar zit aan een jaar contract vast omdat ik ben verhuisd in de tussentijd.

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 30 April 2021, 08:23

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo gotsmacked,

Ik weet niet waar je deze informatie vandaan hebt, maar dit klopt niet.

Als in een huis zowel glasvezel (via kpn networks) en koper binnenkomt, wordt in principe altijd glasvezel gebruikt. Koper wordt dus alleen toegepast als er alleen koper ligt, of eventueel glasvezel van een andere netbeheerder aanwezig is (B.v. Delta-fiber)

Mvg. Marcel

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @gotsmacked 

T-Mobile levert nog niet over het KPN PON netwerk. Ik heb thuis T-Mobile via de koperlijn en nu ook een glasvezelkastje PON, de postcodecheck geeft echter alleen DSL aan (gekeken bij meerdere postcodes).

Voor PON via het KPN netwerk kun je voorlopig alleen terecht bij bijvoorbeeld KPN, Online.nl, Solcon, XS4ALL.

Reputatie 7
Badge +4

Niet overal via PON. Vaak gaat er even overheen voor het actief wordt. Vaak kun je dan wel overstappen van DSL naar glas, zodra dit beschikbaar komt.

Reageer