Beantwoord

HELP! - Wi-Fi werkt niet! + Monteur graag

  • 28 November 2020
  • 10 reacties
  • 366 Bekeken

Reputatie 1

Geachte t-mobile team,

[SITUATIE]

Ik begin me te ergeren aan het feit dat ik een abbonement bij jullie heb lopen en dat het niet na toebehoren werkt dus ik betaal 40 euro per maand voor de kat ze viool dus ik zou het op prijs stellen dat er iemand langskomt om te kijken wat er aan de hand is want de wi-fi doet het gewoon niet goed elke keer loopt een video vast of er is buffering in een stream waar ik mee bezig ben en dat begint dus heel frustrerent te worden. Zoals bijvoorbeeld als je een film of een serie aan het kijken bent en opeens er staat [No Internet Access] en je opeens helemaal niks meer kunt doen, en het lijkt me snug dat met een glassvezel pakket met 1gb je vastloopende youtube videos hoort te krijgen en wat nog vreemder is dat kabel prima werkt af en toe dan want soms krijg ik niet de mbs waarvoor ik betaal dan had ik in principe net zo goed een goedkoper pakket kunnen nemen ik weet even niet wat me het meest verstandigste lijkt om te doen ik had namelijk verwacht dat alles gewoon zou werken zoals het hoort wat het dus niet doet en dat is gewoon heel verveelendt. 

Excuus voor het ongemak, begon me beetje te irriteren.

 

[No Internet Access]

 

[Buffering Video]

 

[Verzoek]

Het liefste een monteur die kan komen kijken wat er aan de hand is want ik heb werkelijk waar geen flauw idee, ik zelf zat te denken aan een versterker maar dat zal waarschijnlijk weinig verschil maken de router staat namelijk letterlijk in dezelfde kamer als de apparatuur dat ik met wi-fi wil voorzien dus wat zouden jullie bij het t-mobile team adviseren?

Zou heel graag spoedig van jullie terug horen.

m.v.g

T.

icon

Beste antwoord door Pieter_B 28 November 2020, 12:02

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Techwizard 

Welke modem heb je thuis?

Misschien is het geen slecht idee om de WiFi van de modem uit te schakelen en een versterker achter de modem aan te sluiten en die de WiFi laten regelen.

WiFi plus van T-Mobile voor €2,50 per maand

Of misschien heb je er zelf nog één liggen? WiFi van de modem zou normaal ook goed moeten werken.

Reputatie 7
Badge +3

@Techwizard

De eerste controle die je moet doen is, de status van de ledjes op de router of als je een media converter bezit ook daarop. Bij het gebruik van een media converter kan het voorkomen, dat alle ledjse op de router ‘groen’ zijn, maar op de MC een error is.

We moeten dus eerst uitsluiten of het een extern of intern probleem is, want als het extern is, dan zal TMT eventueel een monteur kunnen aansturen.

Mocht je router een issue zijn, dan stel ik voor om eerst eens een factory reset te doen

Reputatie 1

@Techwizard

De eerste controle die je moet doen is, de status van de ledjes op de router of als je een media converter bezit ook daarop. Bij het gebruik van een media converter kan het voorkomen, dat alle ledjse op de router ‘groen’ zijn, maar op de MC een error is.

We moeten dus eerst uitsluiten of het een extern of intern probleem is, want als het extern is, dan zal TMT eventueel een monteur kunnen aansturen.

Mocht je router een issue zijn, dan stel ik voor om eerst eens een factory reset te doen

 

Excuus voor de laate reactie maar het internet deedt het weer voor ffies en nu weer hetzelfde gezijk en ik heb geen zin om de halve maand een reset uit te hoeven voeren want dat hoeft normaal ook niet dus wat is hier in godsnaam aan de hand zogenaamt Premium pakket maar het werkt geen eens na toebehoren als klant ben ik hier dus echt niet tevreden mee!

 

Zoals je kunt zien zijn de lampjes gewoon aan en groen, maar nog steeds heb ik gezeur met het internet en ik heb resets ook al geprobeert soms werkt dat wel en soms niet dan als nog geen internet verbinding!

 

En dit is de router die jullie me stuurde dat bij me abbonement zat top ding dus niet ik wil hier dus snel wat aan gedaan hebben anders hou ik het voor gezien bij t-mobile en zoek een andere provider dat geen gezijk met het internet heeft we gaan alweer bijna 2021 in dan verwacht je tog opzeminst stabiel en vertrouwelijk internet en geen oplichterij!

 

GRAAG EEN REACTIE Z.S.M TERUG

m.v.g

T.

 

(Hier beneden de foto van mijn router) 

 

Reputatie 1

@Techwizard 

 

Ik zit met hetzelfde probleem. Heb hetzelfde modem. Maak al gebruik van de WiFi plus.. continu hapering in het internet. Als ik inderdaad filmpjes kijk blijft hij bufferen. Mijn printers werken ook mega slecht met deze WiFi en deze heb ik dagelijks nodig voor mijn werk (kunnen niet bekabeld aangesloten worden). Alles wat ik bekabeld aan kan sluiten heb ik inmiddels gedaan.  Het enige wat tijdelijk helpt is de WiFi plus punten ontkoppelen en weer opnieuw aansluiten. Voor de rest branden alle lampjes correct, ook op de WiFi punten! Bij mijn vorige provider geen last van gehad en daar had ik ook 100/100. Hoe kan dat dan? Is er iets dat we in de instellingen kunnen veranderen? Ik moet namelijk nog een jaar met het contract 😅 dus hoop dat ik wel stabieler internet krijg zoals beloofd 

Reputatie 7

Hoi @Techwizard ,

Goed dat je het bij ons aankaart! Ik kijk graag met je mee naar hoe we jouw Wifi-verbinding kunnen verbeteren. Allereerst heb ik vanaf onze kant jouw verbinding onder de loep genomen om uit te sluiten dat het een probleem is met de algemene verbinding. Tot aan het modem krijg je netjes en stabiel de snelheid binnen waarvoor je betaalt. Ik vermoed dan ook dat het probleem echt een Wifi-issue is. Om dit helemaal uit te sluiten, wil ik je vragen om de verbinding ook bekabeld te testen. Ervaar je dan ook problemen? 

Mocht het een uitwijzen op een issue met de Wifi dan willen de tips in dit topic vaak wonderen verrichten. Zo niet, laat het ons dan weten. Ik laat graag een Wifi-expert ter plekke meekijken. 

@nijlc1991 

Ook bij jou kijk ik graag mee wat de problemen met de Wifi veroorzaakt. Hier is het ook belangrijk om uit te sluiten of het probleem zich ook bekabeld voordoet. Ben je in de mogelijkheid dit te testen? 

 

Reputatie 1

Graag!

Reputatie 7

Hi @nijlc1991 ,

Ik vermoed dat de printer problemen van dit topic gepaard gaan met de problemen die je hier omschrijft. Ik heb je in dit topic van een tip voorzien. Zal je hiernaar willen kijken?

Reputatie 1

Hoi @Techwizard  als het probleem oplossen net zolang gaat duren als bij ons, dan alvast succes ermee. Wij zitten al vanaf begin december zonder internet. Soms hebben we tv als onze dochter thuis is van het werk. Anders heb je niks aan voucher van T-Mobile. 

 

Snelle service is ver te zoeken bij T-Mobile namelijk. 

Reputatie 1

@Boris 

Nou ik heb dit probleem dus alleen met het wifi, kabel schijnt nog optimaal te werken heel af en toe helemaal geen internet maar voor de verder rest werkt het redelijk oke. Alleen de wifi werkt voor geen ene meter konstant zegt die dat die verbonden is zonder internet wat is dat nou voor iets stoms ik heb hier vroeger nooit last van gehad met een andere provider waarom heeft t-mobile zoveel gezijk met het internet?!

Ik wil dat iemand de wifi komt controlleren of met opties komt want gegeven moment ben ik er klaar mee en kap dit abbonement af, zo verliezen jullie klanten als dit zo doorblijft gaan.

 

Hoor graag z.s.m terug!

Reputatie 7

Hi @Techwizard ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Omdat je aangeeft dat het probleem zich alleen met de Wifi voordoet, heb ik meteen actie ondernomen. Het beste idee lijkt mij in dit geval om een Wifi-expert met de situatie te laten meekijken. Ik heb daarop meteen een ticket ingeschoten voor een afspraak. Je krijgt zo snel mogelijk een SMS en e-mail om digitaal een afspraak te maken. Hulp is aanstaande! Heb je in de tussentijd vragen, laat het mij weten. Ik zit voor je klaar!

Reageer