Beantwoord

Hinderlijke vertraging op netwerk

  • 22 September 2021
  • 5 reacties
  • 247 Bekeken

Sinds een paar weken ervaar ik van tijd tot tijd een hinderlijke vertraging op het netwerk. Dit uit zich in traag reageren van de TV-box, wegvallen van Internet-radio, vertraging op de lijn tijdens een telefoongesprek en zeer trage en niet-werkende apps op  PC en laptop. Uit een traceroute blijkt dat de vertraging zich voordoet op de eerste hub van het netwerk.

Ben ik de enige die dit ervaart? NB De naam glasoperator bij de eerste hub is misleidend, want ik zit nog op DSL.Helaas, van tijd tot tijd een onwerkbare situatie.

Moderator edit: privégegevens mogen niet openbaar gedeeld worden. 

icon

Beste antwoord door Lisa 24 September 2021, 14:03

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7

Hi @KlaasP, super goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik heb meteen jouw verbinding onder de loep genomen om je hierbij te helpen. Kan je aan mij laten weten of jij vooral problemen ervaart met de bekabelde verbinding of speelt dit zich af op de wifi? Jouw verbinding ziet er verder tip top in orde uit, maar dit staat natuurlijk haaks op wat jij ervaart. Je traceroute heb ik verwijderd, omdat deze gegevens niet openbaar gedeeld mogen worden. 

Als het gaat om de bekabelde verbinding, wil jij dan alle kabels controleren? Soms kan hier de boosdoener in zitten. Ook wil ik je heel graag verwijzen naar onze Wiki waar wij content hebben geschreven over wifi en internet problemen:

Ik hoor het heel graag van je, zodat ik je hier zo goed mogelijk mee verder kan helpen om dit op te lossen! 💪

Uit het voorgaande is duidelijk dat het gaat om de kabel achter het modem (of het modem). Het probleem doet zich gelijktijdig voor bij drie verschillende verbindingen naar het modem, nl. de WiFi-verbinding, de telefoonaansluiting en de TV-aansluiting. Het heeft zich een aantal keren voorgedaan. Sinds mijn vorige melding niet meer. Zodra het zich opnieuw voordoet laat ik meteen weten via dit medium.

Reputatie 7

Hi @KlaasP, top dat je dit terugkoppelt! Ontzettend fijn om te lezen dat het probleem zich niet meer heeft voorgedaan. Heel goed dat jij weer in dit topic aanklopt wanneer je merkt dat het bovenstaande weer op komt treden. Nu ik weet wat de boosdoener is, kan ik je de volgende keer gelijk beter verder helpen. Al hoop ik natuurlijk dat de problemen definitief zijn verdwenen. Mocht je nog andere vragen hebben, weet dan dat de Community voor je klaarstaat. Maak er nog een mooie dag van! 

Op 17-10-2021 deed het probleem zich opnieuw gedurende een half uur voor.

Reputatie 7

Hoi @KlaasP ,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik help je graag met een oplossing. Ik heb natuurlijk direct de verbinding gecheckt en zie dat de verbinding zo'n 24 dagen stabiel is binnen gekomen tot het modem. Omdat het modem al langere tijd geen reset heeft gehad, kan dit het probleem verhelpen. Hoe je deze precies doet, vind je in het handige filmpje in dit topic: 

Mocht het probleem onverhoopt toch de kop opsteken, ga ik hier graag werk van maken. Wil je mij dan precies vertellen rond wel tijdstip en op welke datum de verbinding eruit is gevlogen? Dan kunnen we op het exacte moment een zogenoemde ‘deep dive’ doen. Let us know!