Beantwoord

Hoe werkt ODF

  • 25 November 2020
  • 1 reactie
  • 599 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik lees een heleboel over de verschillen tussen WBA en ODF, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk. Bij ons (6905 Zevenaar) is net glasvezel aangelegd en nu blijkt dus dat dit een WBA netwerk is en 100Mbit de maximale snelheid is die T-Mobile mij aan kan bieden (heel wat trager dan de 1000Mbit die mij aan de telefoon door T-Mobile belooft is en waarom ik al een T-Mobile mobiel abonnement afgesloten heb). Ik woon in een buitengebied, dus het is niet zo dat de aanbieders te springen staan om een kabel aan te leggen. Hoe werkt het verschil tussen WBA en ODF precies? WBA is van KPN Netwerk NL en ODF is van T-mobile, maar kan mijn huidige kabel van WBA naar ODF omgezet worden door bijvoorbeeld de aansluiting te swichten in de centrale, of betekent ODF dat er een compleet nieuwe kabel bijgelegd moet worden die in zijn geheel van T-Mobile is? Want dat laatste zie ik namelijk nooit gebeuren in onze buurt en daarmee is dan mogelijk ook mijn hoop vervlogen om ooit een snellere verbinding dan 100Mbit te krijgen via T-Mobile.

icon

Beste antwoord door Waqqas 25 November 2020, 10:51

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @D_aan 

Voor ODF kan er ook gewoon T-Mobile apparatuur in de centrale worden geplaatst en dan kunnen ze 1000 MB leveren over de KPN glasvezel kabels, hier is echter toestemming voor nodig wat maanden kan duren en dan is het nog die vraag of het daadwerkelijk gaat gebeuren.

Voor bovenstaande is een extra kabel aanleggen dus niet nodig, alleen wat wisselen in de centrale.

Reageer