Beantwoord

Hoe werkt ouderlijk toezicht?

  • 2 October 2018
  • 6 reacties
  • 1942 Bekeken

  • Doet lekker mee
  • 43 reacties
Wanneer ik de optie ouderlijk toezicht aanzet en internet toesta vanaf 7:00 tot 23:00 dan werkt het simpelweg niet. Het toestel dat ik heb gekozen blijft na 23:00 en vóór 7:00. Ik probeer dit al heel lang op te lossen, maar lukt gewoon niet. Hoe kan ik dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Sander 8 October 2018, 12:19

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hoi @Emre

Welkom op onze Community. Ik denk graag met je mee om het modem voor bepaalde apparaten offline te gaan. Dit is niet een optie die onze Klantenservice actief ondersteunt, maar ik denk graag met je mee, want het is wel degelijk mogelijk!

Heb je een Huawei modem dan helpt deze handleiding je verder. Dit staat vermeld onder het kopje Parental Control. Ik heb het hier ook nog even geknipplakt:

Controlling Computer Internet Access Your HG659 provides time control function. With this function, you can set limits on the duration of Internet usage. you can confine Internet access to specific computers or deprive specific computers of Internet access.
1. Log in to the web management page.
2. In the navigation tree, choose Internet > Parental Control > Time Rules.
3. Click New time rule.
4. In Rule name, enter a new rule name you specified.
5. In Times allowed, set the time range that allowed to access the Internet.
6. Select the device you want to control.
7. Click Save.


Heb je een Draytek modem, dan helpt dit topic je verder: Time Schedule op de Draytek.

Ik hoop dat je hiermee snel de nachtelijke uurtjes offline zet! 🙂 Laat je weten of het gelukt is?
Die stappen had ik al uitgevoerd voordat ik mijn vraag stelde. Dat werkt dus niet, toestel waar ik de beperking op activeer kan nog steeds online.
Reputatie 7
Hoi @Emre

Dan moeten we de diepte in! Hiervoor heb ik enkele vragen.

1- Welk modem heb je?
2- Hoe is het apparaat verbonden met het modem?
3- Hoe heb je het modem nu ingesteld?
4- Lukt het wel om een standaard parental control op een ander apparaat (Wifi/bekabeld) uit te voeren?

Ik hoor graag! Dan puzzelen we verder!
Heb een bug gevonden. Als ik wil dat het internet voor een bepaald toestel toegankelijk is tot bijvoorbeeld 15:00 uur in de middag, dan moet ik als eindtijd 14:00 uur aangeven. Er zit dus één uur verschil in het systeem, waardoor ik dus telkens één uur eerder als eindtijd moet nemen. Het werkt dus wel, alleen moet ik hiermee rekening houden, weet niet of dit voor iedereen geldt die een Huawei modem heeft.
Reputatie 7
Hoi @Emre

Dat is goed nieuws! Het instellen van Parental Control gaat dus goedkomen! :D

Wat betreft dat uur tijdsverschil, dat deed een lampje branden. Ik heb even gezocht en zag dat dit al eens eerder beschreven is. En wel hier: Waar en hoe klok instellen op de Huawei. Ik ga hier eens achteraan en zien of ik de reden (en oplossing) hiervoor kan vinden!
Ok, thanks!

Reageer