Beantwoord

Huawai HG659 als ik in de portal zit kan ik geen verbonden apparaten zien.


  • is een Top Poster
  • 12 reacties

Ik wil graag vaste ip adressen toekennen en poorten forwarden maar ik krijg geen apparaten te zien in de portal. Als ik ze probeer toe te voegen krijg ik de melding dat het apparaat al bestaat. Hoe los ik dit op?

icon

Beste antwoord door Levar 14 May 2020, 17:52

Bekijk origineel

29 reacties

I found out that the issue is with corrupted responses coming from the router. Many of them contains newline characters that are not parsed correctly by the UI.

 

I managed to fix for myself by means of a chrome extension that allow you to intercept and rewrite HTTP responses which I configured as follows:

 

While this works well enough for me I think this needs to be fixed in the firmware of the router hence I decided to share it here. I hope this can be fixed soon.

Cheers
Andrea

Het was een gedoe maar heb het eindelijk voor elkaar gekregen. Mijn router ook een factory reset gegeven en ingesteld als access point en nu werkt het allemaal eindelijk.

Reputatie 7
Badge +9

Thank you for sharing this solution.

Reputatie 7

Hi @andreuke, I’ll be happy to help! Could you describe what exactly it is you are trying to do? By router do you mean your own router or our modem? You cannot set the modem as an acces point and bridge mode also isn’t possible. You can however connect a router to the modem and/or use this as an acces point.

Hello @Brian, I have the same problem described by the author of this thread. I can see the number of devices connected but I cannot see which ones are they.

Also many entries throughout the UI are not available anymore (like the list of devices or application ports for port forwarding).

 

Hi @Brian, I tried both but the problem persists. How was this solved by the user in the original post?

 
Reputatie 7

Hey @Levar,

Helder! Heb je ook al je modem van een fabrieksreset voorzien? En daarna opnieuw te verbinden. Kun je de apparaten vervolgens wel toevoegen en zie je ze dan wel staan? 

Reputatie 7
Badge +16

Hi @andreuke, it seems as though the issue usually fixes itself at random. However, the OP solved it by factory resetting the router and installing it as an access point (a wired connection point) instead of a repeater (wireless). The difference being that the access point configures its own Wifi-network and signal and a repeater simply ‘repeats the signal’, in other words, it merely extends the original signal. 

Hope this helps!

Hello,

 

I have the same issues with my router and did not find a way to set it in access point mode.

I also try a factory reset without any success.

 

Could someone help me? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Levar, thanks voor alle foto's, dat verduidelijkt de boel! We gaan op zoek naar een oplossing, samen komen we er altijd uit. 

Kun je me vertellen op welke apparaten je vaste IP's wilt toekennen? Gebruik je een eigen router die aan de Huawei gekoppeld is toevallig? Heb je op het externe apparaat de DHCP uitstaan?

Hoi @Levar, thanks voor alle foto's, dat verduidelijkt de boel! We gaan op zoek naar een oplossing, samen komen we er altijd uit. 

Kun je me vertellen op welke apparaten je vaste IP's wilt toekennen? Gebruik je een eigen router die aan de Huawei gekoppeld is toevallig? Heb je op het externe apparaat de DHCP uitstaan?

Ik wil mijn router voornamelijk een vast ip geven en hem  als dmz instellen. Zo kan ik de gameconsole die aan mijn router verbonden is poorten toezeggen voor een open nat. De foto’s die ik als laatste gemaakt heb zijn na de fabrieksinstelling gemaakt voordat ik de router weer aangesloten had.

Reputatie 7

Hey @Levar,

Heel vreemd! Wat mij nog niet helemaal duidelijk is of je gebruik maakt van een eigen modem? Dat zou namelijk een oorzaak kunnen zijn dat je geen apparaten kunt toevoegen. Of heb je enkel het modem aangesloten dat je van ons hebt ontvangen? 

Hey @Levar,

Helder! Heb je ook al je modem van een fabrieksreset voorzien? En daarna opnieuw te verbinden. Kun je de apparaten vervolgens wel toevoegen en zie je ze dan wel staan? 

Na de fabrieksreset krijg ik precies hetzelfde probleem.

 

Ik gebruik jullie modem van huawaii

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Levar, ons Huawei modem beperkt port forwarding/DMZ instellen niet, dus ik weet oprecht niet waarom je externe apparatuur te boek staat als zijnde ingesteld en niet wordt herkend. Maar niet gevreesd! We gaan net zolang door totdat we de juiste oplossing te pakken hebben. Zou je eens een kijkje willen nemen in het volgende topic: Portforwarding en DMZ? Deze hebben we hier nog niet gepost. 

Het lijkt er toch sterk op dat jouw router al eens ingesteld is voor DMZ op de Huawei. Mag ik een factory reset op afstand voor je uitvoeren? Ik weet dat je dit al gedaan hebt een week geleden, maar dan kan ik gelijk nagaan of er iets mis is met de verbinding aan onze kant! Houd er rekening mee dat alles teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen (gewijzigde wachtwoorden e.d.).

Geen zorgen, er zijn altijd oplossingen. Samen komen we eruit op de Community! 💪😎

Hoi @Levar, ons Huawei modem beperkt port forwarding/DMZ instellen niet, dus ik weet oprecht niet waarom je externe apparatuur te boek staat als zijnde ingesteld en niet wordt herkend. Maar niet gevreesd! We gaan net zolang door totdat we de juiste oplossing te pakken hebben. Zou je eens een kijkje willen nemen in het volgende topic: Portforwarding en DMZ? Deze hebben we hier nog niet gepost. 

Het lijkt er toch sterk op dat jouw router al eens ingesteld is voor DMZ op de Huawei. Mag ik een factory reset op afstand voor je uitvoeren? Ik weet dat je dit al gedaan hebt een week geleden, maar dan kan ik gelijk nagaan of er iets mis is met de verbinding aan onze kant! Houd er rekening mee dat alles teruggezet wordt naar de fabrieksinstellingen (gewijzigde wachtwoorden e.d.).

Geen zorgen, er zijn altijd oplossingen. Samen komen we eruit op de Community! 💪😎

Ja dat mag

Reputatie 7

Hi @Levar zo te zien open je de interface via je mobiele toestel, klopt dat? Zou je het eens via een browser op je pc of laptop willen proberen? Ik vermoed dat het een weergavefout is met je huidige mobiele browser.

De reden dat ik het op mobiel deed was omdat ik dan makkelijk een screenshot kan maken en verzenden, heb het al vaker op pc geprobeerd met chrome en safari.

Hi @Levar zo te zien open je de interface via je mobiele toestel, klopt dat? Zou je het eens via een browser op je pc of laptop willen proberen? Ik vermoed dat het een weergavefout is met je huidige mobiele browser.

Ik stuur hierbij 2 foto's van mijn modem portal op de pc in Chrome om te laten zien dat het probpeem niet alleen via mobiel is.

 

Wanneer ga je dat doen en rond welk tijdstip?

Reputatie 7

Hey @Levar,

Welk modem heb je in je bezit? :relaxed:

We hebben drie mooie topics over portforwarding met een heel stappenplan. Mocht je er niet uitkomen dan kun je daar gerust je vraag stellen.
 

Reputatie 7
Badge +16

@Levar Dan maak ik dat graag voor je in orde! Wat komt voor jou uit qua tijd? Laat het me weten, dan regel ik het direct. Houd rekening met maximaal 15 tot 20 minuten opstarttijd. Geen zorgen dus wanneer alles even uitvalt en het niet direct terugkomt, dan is de reset gaande! 😊

@Levar Dan maak ik dat graag voor je in orde! Wat komt voor jou uit qua tijd? Laat het me weten, dan regel ik het direct. Houd rekening met maximaal 15 tot 20 minuten opstarttijd. Geen zorgen dus wanneer alles even uitvalt en het niet direct terugkomt, dan is de reset gaande! 😊

Vandaag om 15:30 is prima

Reputatie 7
Badge +16

Doen we dat: om 15:30 start ik de factory reset. Mocht je ergens tegenaan lopen, dan hoor ik het graag van je. We vinden een uitkomst! 😁

Update - 15:30 Factory reset in werking gezet!

 

Reageer