idioot lange wachttijd voor monteur

  • 26 August 2021
  • 8 reacties
  • 251 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hallo,

Dinsdag rond 14:00 uur opeens geen internet en TV. Dus even gewacht en het modem een aantal keren herstart. Om 17:48 naar de klantenservice gebeld. Na diverse handelingen kwam hij tot de conclusie dat er een monteur langs moet komen. Ik gevraagd of het lang ging duren en kreeg als antwoord dat ik een bericht zou krijgen om een afspraak te maken maar dat het wel snel verholpen zou worden. Wel fijn als je thuis werkt!!!!! Opgehangen en gewacht op het bericht. Dat kwam vervolgens niet. Maar weer gebeld, toen kreeg ik te horen dat het bericht op z’n vroegst de volgende dag zou komen. WAAROM!!!!  volgende dag, woensdag om 11:17 eindelijk het bericht. 

Een afspraak maken. De eerstvolgende mogelijkheid was 2 weken later op dinsdag 7 september, BELACHELIJK!! 
Erg fijn als he thuis moet werken en ‘s avonds niet even TV kan kijken, want NIETS doet het. 

Dus maar weer gebeld dat het echt sneller moet, want ik moet werken!  Doorverbonden met Guidion waar vervolgens de verbinding verbroken werd! (Knulligheid ten top)  Dus zelf maar naar Guidion gebeld. Een heel vriendelijke mevrouw stond mij tewoord en vertelde dat ze de afspraak voor over 2 weken eruit ging halen en dan het verzoek om sneller te komen naar een andere afdeling zou sturen.

 

De volgende dag een mail gekregen dat de monteur nu op woensdag 1 september komt,

Wat verwacht T-mobile dat ik nu doe? Maar spontaan een week vrij nemen? Die dagen heb ik niet en wil ze al helemaal niet besteden aan T-mobile. Dus nu iedere dag heel en weer rijden naar mijn ouders die 35 kilometer verderop wonen en een glasvezel verbinding van KPN hebben die al jaren zonder probleem draait.

 

Gaat T-mobile de gemaakte benzinekosten nu vergoeden of wat is een passende oplossing.

Per slot van rekening heb ik (nog) een contract met T-mobile en niet net Guidion.

Met “vriendelijk” groet,

Olaf.

Deze hele lap tekst ingetikt op m’n telefoon, want, GEEN INTERNET!


8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Olafmu2 

Gaat het om glasvezel of DSL?

Indien je DSL hebt zorg dat het modem direct op het ISRA is aangesloten waar ook de KPN kabel op is aangesloten.

Indien je glasvezel hebt wat geven de lampjes op de mediaconverter aan, welke lampjes branden wel of niet en helpt het even stroomloos halen van de mediaconverter ook niet?

Reputatie 7
Badge +1

@Olafmu2 Het punt is dat Guidion een monopolie positie heeft wat betreft het uitvoeren van werkzaamheden voor T-Mobile en hier dan ook dankbaar misbruik van maakt.

Het is inderdaad belachelijk zoals terecht door u aangegeven, een dergelijk bedrijf hoort simpelweg een aantal monteurs in elke regio te hebben die direct acute gevallen oplossen.

Ik zou het heel jammer vinden dat T-Mobile de komende tijd veel klanten kwijt raakt, daar het bij mij gelukkig wel altijd goed werkt:grin: echter ben ik wel bang dat het wel gebeurt, zeker als je alle slechte berichten leest.

Hoi. 
het is glasvezel. De lampjes status zijn groen.

FDX is groen

Speed is oranje

FO is oranje

TX is groen. 
heb al meermaals de stroom eraf gehad. Minuten gewacht en er weer op gezet. 

Klantenservice bellen voor een simkaart met onbeperkte data (elke 7 dagen middels code verlengen).

Reputatie 7
Badge +15

@Olafmu2 

Volgens de lampjes zou je internet moeten hebben, is de internetkabel verbonden met de blauwe WAN poort van je modem?

@Waqqas 

ja, en ik heb ook al een andere kabel geprobeerd. 

Reputatie 7
Badge +15

@BeMu

Guidion is een installatiebedrijf dat installaties verricht en storingen verhelpt voor meerdere providers, op hun website lees ik dat ze meer dan 1 miljoen afspraken per jaar hebben met klanten.

Ik kan begrijpen dat Guidion ook een drukke planning heeft en daardoor is het altijd even kijken wanneer er iemand kan komen.

Correctie, Guidion is een veredeld uitzendbureau die allemaal monteurs inhuren, voornamelijk ZZP’ers.

Reageer