Beantwoord

Inloggen in het modem

  • 20 February 2018
  • 39 reacties
  • 228270 Bekeken

als ik http://192.168.8.1 intyp krijg ik een schermpje waar ik wachtwoord moet invullen maar ik heb geen wachtwoord dus kom ik niet in de router hoe los ik dit op?
icon

Beste antwoord door Sander 20 February 2018, 12:39

Bekijk origineel

39 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @MarcelJu, super om te horen dat het is opgelost! Plaats gerust een nieuwe topic of reactie als wij nog iets anders voor je kunnen betekenen. Prachtige dag nog!

 

Reputatie 1

@Jason Dank je wel voor je reactie.
192.168.1.5 is het nummer dat op de WAP staat en in de handleiding van de WAP.
Ik wist niet hoe ik juiste IP kon vinden. Via ‘ipconfig’ kon ik niet de goede IP vinden. Via de app Fing heb ik het nu gevonden.

Hartelijk dank!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @MarcelJu, dan gaan we zoeken naar een antwoord waar je wel wat aan hebt! Ik ga het voor je navragen bij de experts, zodat jij straks jouw netwerknaam kunt aanpassen. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug vandaag!

Toevoegend: 192.168.1.5 (default) <- is dat wel ook het IP-adres dat de WAP heeft gekregen van de modem? Omdat je dit specifieke adres default er bij hebt gezet.

Je kunt in het modem zien welk IP-adres de AP heeft. DNS server op automatisch/handmatig zetten kan ook helpen. 

Een app als Fing laat ook alle apparaten in het netwerk zien met de bijbehorende iIP-adressen. Wat ook kan helpen, is om een fabrieksreset uit te voeren. 

Reputatie 1

hi @Jason , Bedankt voor je bericht. Echter is dit helaas geen antwoord op mijn probleem.

De Wifi verbinding is namelijk wel goed, ik wil alleen kunnen inloggen op de AP om de SSID en wachtwoord aan te passen. Dit zou normaliter moeten kunnen via 192.168.1.5, maar dit is niet het geval.
Dit heb ik dus geprobeerd door met het kastje verbonden te zijn met WiFi (max 1 meter afstand van AP) en bedraad geprobeerd.

 

Uiteraard heb ik AP ook al een keer geprobeerd te resetten… zonder resultaat.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MarcelJu, gaaf dat je de Zyxel versterker wilt aansluiten! Houd er wel rekening mee dat deze alleen in access point modus werkt wanneer je bekabeld via UTP aansluit. Op de Wifi noemen we dit een repeater die alleen het signaal uitbreidt in huis. Check ook of de locatie waar je de WAP hebt staan wel geschikt genoeg is:

De locatie van de Wifi-versterker bepaalt hoe goed de verbinding is. Ideaal is: niet te ver weg van of te dichtbij het modem en zo min mogelijk storingsbronnen ertussen. Moet er een lange afstand overbrugd worden? Dan is bekabeld installeren de beste optie. § Plaats de versterker halverwege het modem en je apparaten die je wilt gebruiken. De versterker werkt het beste als deze niet achter of onder meubels en kasten staat. Hoe minder obstakels tussen de versterker en je draadloze apparaat staan hoe beter. Plaats de versterker niet in de buurt van metalen objecten, luidsprekers, magnetron, DECT telefoons en babyfoons. Deze kunnen het signaal verstoren.

Laat je ons weten of het lukt? Zo niet, dan staan we altijd paraat om je verder te helpen. De Community is er altijd voor je! 😄

Reputatie 1

Bedankt @Piotr 

Ik heb zowel bekabeld als via Wifi geprobeerd vanuit Firefox, IE en Chrome 192.168.1.5 te benaderen.

Echter komt bij alle browsers een melding dat deze geen verbinding kan maken. “duurt te lang” of “ kan niet bereiken”

 

Ik heb 1 keer kort een inlogscherm gezien, maar tijdens het invullen van username vloog ie er weer uit.

Reputatie 7

Hey @MarcelJu,

Heel vreemd! Kun je exact dit stappenplan hanteren bij de installatie van je versterker en vervolgens testen of je met een andere browser de pagina 192.168.1.5 kunt bereiken? Hieronder zie je de stappen beschreven bij een bekabelde installatie:

1. Sluit de Wifi-versterker met een UTP-kabel aan op jouw computer.

2. Ga in een webbrowser naar “192.168.1.5” en log in met gebruikersnaam ‘admin’ en het wachtwoord op het label van de Wifi-versterker.
 

3. Klik op ‘Wireless > Wifi-configuration’ en dan op ‘AP’.
 

4. Sluit de Wifi-versterker met een UTP-kabel aan op jouw modem. Gebruik LAN-poort 1 of 2.
 

5. Druk één keer op de ‘WPS’-knop van de Wifi-versterker.
 

6. Wacht tot het ‘WPS’-lampje gaat knipperen en druk dan één keer op de ‘WPS’-knop van het modem.

7. De Wifi-versterker is nu verbonden met jouw modem.

 

Reputatie 1

Vandaag heb ik een ZYXEL WAP6807 ontvangen om onze WiFi via DryTek Vigor 2132F te versterken.
Dit werkt in principe perfect, maar ik wil graag de naam van het netwerk aanpassen.

Ik wil dus inloggen op Accesspoint (AP).

Verschillende opties geprobeerd;
Laptop aansluiten aan AP (zowel via WiFi als UTP-kabel los van elkaar geprobeerd) en inloggen via 192.168.1.5 (default) → deze site is niet bereikbaar
via cmd → ipconfig vond ik 192.168.1.1 echter log in dan niet in op AP maar op de modem.
Ook nog even geprobeerd om AP los te koppelen van de modem, maar dan krijg ik bij 192.168.1.1 ook de melding: ‘deze site is niet beschikbaar’.

 

Via de chat van T-mobile werd ik doorverwezen naar dit forum om hier een bericht te plaatsen. Iemand enig idee wat ik kan doen om dit op te lossen en SSID + Wachtwoord aan te passen?

Alvast bedankt
 

Reputatie 7

Hey @tater,

Ik ben voor je op onderzoek gegaan. Het is een kwestie van stoeien met de instellingen en poorten in dit geval, zie dit topic en ook deze voor meer informatie. Wellicht dat andere gebruikers hier de gouden tip hebben om dit op een makkelijke manier voor elkaar te krijgen?

Hoi, hoe log ik op mijn Huawei modem in als ik vanaf het internet kom? Dus niet via het lokale 192.168.1.0/24 netwerk maar vanaf een publieke IP adres.

 

Alvast dank voor het antwoord.

Reputatie 6
Online heb ik wel redelijke handleiding gevonden van de Zyxel modem. De mogelijkheden zijn beschikbaar en gedocumenteerd voor dit type modem.
Maar ook voor een T50 met de software van T-Mobile Thuis ?

Ik heb in het begin ook hardware documentatie gevonden via via, maar wat er daadwerkelijk aan software inzit is een heel ander verhaal.

Er is b.v. https://en.wikipedia.org/wiki/TR-069

Als je zelf een eigen router zou aansluiten/gebruiken, zal je ooit ergens toestemming moeten geven voor remote management door T-Mobile. Bij een bruikleen router stem je daar ergens blijkbaar al in toe.

Misschien kan je o.a. eens kijken naar
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/houd-2-4g-en-5g-hetzelfde-314106
Reputatie 1
Hi tmoesel,

Bedankt voor je aanvulling. gastnetwerk is geen must idd.
Online heb ik wel redelijke handleiding gevonden van de Zyxel modem. De mogelijkheden zijn beschikbaar en gedocumenteerd voor dit type modem. @Piotr Ik was nogal verrast dat je zonder eerst te melden remote toegang hebt tot mijn modem en zaken kan aanpassen. In ieder geval had ik het graag op voorhand willen weten dat je dit wilde doen.

Ondertussen is het probleem iig nog niet opgelost.
Reputatie 6
@TimmyG Ik zou dat gastnetwerk eerst maar eens achterwege laten, dit is op een ander concept/principe niveau dan het schieden van frequentiebanden middels SSID's.

Als je instellingen gaat veranderen of laat veranderen via een interface op afstand door jezelf of Piotr, krijg je er potentieel nog een probleem bij. Er is geen handleiding van de TMT Zyxel en ook niet van de remote-control optie (lees ik nu voor het eerst). Meestal is geen of slechte handleiding een teken aan de wand, n.l. kinderziektes en testkonijn.
Reputatie 1
Hi Piotr,

Bedankt voor je hulp maar het probleem wordt er nu niet beter op. Ik heb nu enkel het 2.4G netwerk en een gastnetwerk in mijn overzicht staan en niet het 5G netwerk. Dus het probleem is niet opgelost.
Het tijdschema is niet zo heel dringend ... ik wil gewoon gebruik maken van de gescheiden 2.4G en 5G netwerken. Kan je hier nog mee helpen?
Reputatie 7
Hey @TimmyG,

Ik heb op afstand geprobeerd je netwerken te onderscheiden in een 2.4Ghz, 5 Ghz en een gastnetwerk. Zie je ze nu wel netjes in je beschikbare netwerken staan? Over het instellen van een tijdschema heb ik hier meer informatie gevonden.
Reputatie 1
@Piotr Bedankt voor je reactie.
Als ik de netwerken van naam verander dan gaat het mis ... dan gaat het WIFI netwerk of offline of het wisselt continu of ik zie het 2.4 of 5G netwerk niet meer in mijn overzicht van netwerken.
Ik heb het netwerk nu via de T-mobile klantomgeving een andere naam gegeven ... dit onthoudt de modem wel ... enkel de netwerken 2.4 en 5 zijn nu nog samengevoegd (in de Zyxel modem).

Ik wil graag het volgende instellen:
-3 gescheiden netwerken (2.4Ghz, 5Ghz en gastnetwerk)
-tijdschema voor modem om wifi te verzenden en uit te zetten

Dit lukt me nu niet via Zyxel interface
Reputatie 7
Hey @TimmyG,

Heb je ook al geprobeerd om je 5Ghz verbinding een andere naam te geven? Hier zie je hoe je dit kunt doen. Ik ben benieuwd of dit het probleem verhelpt!
Reputatie 1
Mijn Zyxel is geinstalleerd en werkt eindelijk na enkele weken gedoe.
Ik kan inloggen in de modem ... waarvoor dank.
Als ik instellingen wijzig (bvb. gescheiden 2.4 G en 5 G netwerk) of timeframes voor wifi dan slaat de modem op hol. Iemand enig idee hoe ik dit kan instellen en werkend krijg?
Ik heb namelijk enkele apparaten die enkel werken op 2.4 en die wil ik graag blijven gebruiken. Dat werkt nu dus niet met het samengevoegde wifi signaal.
Reputatie 7
Hi @Kees86, ik zie dat één van mijn collega's ondertussen al een monteur voor je ingeschakeld heeft, dat gaat helemaal lukken!
Goedenavond,

Help!! Onze internet werkt niet.
We zijn druk bezig met onze nieuwe appartement en tussendoor fulltime werken.
Modem een paar keer al met stekkers in en uit gedaan, maar we krijgen geen contact.
Kan iemand ons helpen?
We zijn niet veel thuis, om gezamelijk met jullie te zoeken naar een oplossing voor de verbinding
Reputatie 5
@Rogmar , om Sander even aan te vullen, Jij hebt volgens de AVG recht om alles te weten wat wij over jou en jouw aansluiting weten. Dat is geregeld in het Recht op Inzage. Die verzoeken gaan niet zoals jij hebt gedaan via onze klantenservice, maar je kan je verzoek indienen op www.t-mobile.nl/privacy

Om eventuele onduidelijkheid vooraf weg te nemen:Het admin account is niet een account dat we gebruiken voor toegang tot jouw modem. Dit bevind zich in een gesloten netwerk en alleen toegankelijk voor een zeer beperkt aantal netwerkbeheerders. Op de klantenservice hebben de agents een lookingglass wat met jouw modem op een management vlan verbinding maakt. Deze geeft beperkt informatie over jouw verbinding weer. Hierin kunnen we bijvoorbeeld zien wat de lijnwaardes zijn (bijvoorbeeld je internetsnelheid en bij een dsl verbinding de demping op de lijn).

We kunnen hier niet zien welke sites jij bezoekt, naar welke zender je kijkt, welke films je opgenomen hebt, of andere privacygevoelige informatie.
Reputatie 7
Hoi @Rogmar,

Goede vragen stel je! Waar ik niet overal antwoord op heb. Wat ik wel kan zeggen is dat wij hebben gekozen voor het admin account en een user account. Het admin account houden we voor onszelf om het netwerk en onze klanten te beschermen. Zoek hiervoor op de termen privacy en beveiliging bij onze Algemene Voorwaarden. Ik wil je vooral geruststellen dat T-Mobile juist alles in het werk zet om onze klanten te beschermen, niet schaden. Dat is de reden waarom we sommige opties in het modem dichtzetten of niet vrijgeven. Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen geruststellen!

Hoi @EdZet,

Het abonnement waar jij het over hebt, is inderdaad een 4G voor Thuis abonnement, zoals tmoesel aangeeft. 🙂
Reputatie 1
@Rogmar, Het klopt dat we een Admin account hebben waarmee we meer kunnen inzien dan een gebruikelijke gebruiker. Ben je bang dat we zonder jouw goedkeuren inloggen in je modem om te kijken welk apparaat er op je modem is aangesloten, dan kan ik je met alle eerlijkheid vertellen dat dit niet is wat we doen. Dit is schending van privacy en strafbaar. Dit is een gebied waar we ons nooit zullen begeven.

Ik vind het een heel nobele aanname dat er binnen T-Mobile nooit iemand zonder mijn goedkeuren zou inloggen op het modem, alleen al omdat dit strafbaar zou zijn. Er zijn helaas te veel voorbeelden van onrechtmatig gebruik of misbruik door organisaties, dat ik niet klakkeloos vertrouw op het goede in alle T-Mobile medewerkers. Er hoeft er maar één tussen te zitten die het niet zo nauw neemt namelijk. De garantie dat dit niet gebeurt, kun jij me nooit geven. En ik kan het zelf nooit controleren op deze manier.

Bovendien als er goedkeuring van mij nodig zou zijn om in te loggen, waarom is het dan überhaupt noodzakelijk dat T-Mobile het wachtwoord voor zichzelf houdt? Geef het dan aan mij, dan wijzig ik het in een zelfgekozen wachtwoord en kan ik het alsnog geven (en daarna weer wijzigen) als ik instem dat iemand van T-Mobile op afstand inlogt.

Ik blijf erbij dat dit een oplossing waar T-Mobile voor haar eigen gemak kiest en ik van mening ben dat dit niet in het belang is van mijn privacy. Ik heb via de klantenservice inmiddels verzocht om een toelichting van jullie FG (Functionaris Gegevensbescherming) in hoeverre dit past binnen de wettelijke kaders omtrent bescherming privacy, waaronder de AVG.
Reputatie 6
@RoyTMT, dat is andere info dan de verkoper mij gaf toen hij met mij €250,- afrekende voor het modem.
Hoe zit dat dan?

Jij hebt een "4G voor Thuis" modem zo te merken, dat is wat anders dan een "T-Mobile Thuis" (TMT). RoyTMT is van de vaste afdeling, en 4G voor Thuis valt onder de mobile afdeling.

Maar wat is het merk en type modem?

De Huawei E5186s-22a van "4G voor Thuis" was een koopmodem, ik heb de mijne van T-Mobile gekocht voor 99 euro destijds in 2016. De huidige Huawei B618s is als een smartphone: Je kan eenmalig 216 euro betalen of 9 euro per maand of iets ertussen in. En er is geen admin account.
@RoyTMT, dat is andere info dan de verkoper mij gaf toen hij met mij €250,- afrekende voor het modem.
Hoe zit dat dan?

Reageer