Beantwoord

Instabiele lijn geconstateerd door guidion

  • 19 January 2019
  • 43 reacties
  • 1643 Bekeken

Reputatie 4
Na de onderhoud van t-mobilethuis. Is mijn internet
niet meer stabiel, als het goed is is er ticket gemaakt. Guidion heeft de lijn laten opmeten, er word gezegd instabiele lijn en ruis sind vandaag valt mijn internet weg. Mijn snelheid is ook niet meer hoe het was. Vandaag was er een monteur gekomen en die vondt het ook raar, dat internet zo laag was, daarom, het ging alleen om WiFi service, dat was eigenlijk waar het om ging, maar het internet is erger geworden.
icon

Beste antwoord door Brian 18 February 2019, 13:08

Bekijk origineel

43 reacties

Reputatie 7
Hey @h.charkaoui,

Hmm dat is niet zo mooi. Ik begrijp dat er een ticket is uitgezet naar onze technische dienst? Kun je laten weten wat daar de terugkoppeling van is? Dan kunnen we vanuit daar vervolgstappen nemen.
Reputatie 4
Hey @h.charkaoui,

Hmm dat is niet zo mooi. Ik begrijp dat er een ticket is uitgezet naar onze technische dienst? Kun je laten weten wat daar de terugkoppeling van is? Dan kunnen we vanuit daar vervolgstappen nemen.



Hi @Piotr,

Hier is de afbeelding.






Reputatie 4
Dan heb ik nog hoge ruis op de lijn.

Reputatie 4
Ga nu naar xs4all, daar gaan ze wel mijn snelheid verhogen. Dus het kan wel .
Reputatie 7
Badge +3
@h.charkaoui

Jammer dat je er met T-Mobile niet uit kunt komen.
XS4ALL == KPN eigenaar van nagenoeg heel het kopernetwerk en een heel ander prijskaartje en service standaard.

Hou ons eens op de hoogte wat de resultaten zijn als het gaat om snelheid.
Je bent niet de eerste die terug gaat van T-Mobile naar KPN en daarna gewoon wel alles probleemloos werkt, dus er gaat iets fout vanuit ergens een verdeler (DSLAM)
Reputatie 4
@h.charkaoui

Jammer dat je er met T-Mobile niet uit kunt komen.
XS4ALL == KPN eigenaar van nagenoeg heel het kopernetwerk en een heel ander prijskaartje en service standaard.

Hou ons eens op de hoogte wat de resultaten zijn als het gaat om snelheid.
Je bent niet de eerste die terug gaat van T-Mobile naar KPN en daarna gewoon wel alles probleemloos werkt, dus er gaat iets fout vanuit ergens een verdeler (DSLAM)


Klopt, ik heb vroeger ook in KPN verdeler gewekt en adsl en weet hoe het in zn werk gaat, vind het alleen jammer, dat tmobile geen actie onderneemt of terug belt met de status of het probleem is verholpen, daarom heb ik KPN gebeld en zij zeggen als je overstapt, dan gaan wij de snelheid
verhogen, daarom heb ik het ook gedaan, het gaat van 33 naar 80 dat is wel een verschil
Reputatie 7
Hey @h.charkaoui,

Balen dat je ons gaat verlaten! Ik had je graag verder geholpen. Heeft de monteur het niet meer kunnen oplossen?
Reputatie 4
Hey @h.charkaoui,

Balen dat je ons gaat verlaten! Ik had je graag verder geholpen. Heeft de monteur het niet meer kunnen oplossen?


Hi

vandaag een meting gedaan ik schrok. Heb het met
mijn eigen modem zie de foto

Reputatie 6

Hey @h.charkaoui,

Balen dat je ons gaat verlaten! Ik had je graag verder geholpen. Heeft de monteur het niet meer kunnen oplossen?
Hi

vandaag een meting gedaan ik schrok. Heb het met
mijn eigen modem zie de foto


Dit is op een iPhone; Er staat er CONNECTIETYPE WIFI, maar ik denk dat er ook een 4G dataverbinding actief is. Apples kunnen standaard MultiPath TCP, d.w.z. de capaciteit van WIFI/DSL enerzijds en 4G anderzijds wordt gebundeld, waardoor je deze hoge snelheid haalt. Latency (ping) van 40 ms is vrij hoog, wat ook kan duiden op dat MPTCP actief is.

Zet WIFI op je iPhone maar eens uit. En test DSL via LANkabel of met 4G uit op je iPhone.
Reputatie 4
Dit heb ik gewoon met WiFi getest, omdat dit 1 uur eerder is getest 1 ding dit heb ik niet met 4g getest, dus ik weet wel wat je bedoeld, maar heb ook bekabeld getest en ik krijg precies het zelfde snelheid.
Reputatie 6
Dit heb ik gewoon met WiFi getest, omdat dit 1 uur eerder is getest 1 ding dit heb ik niet met 4g getest, dus ik weet wel wat je bedoeld, maar heb ook bekabeld getest en ik krijg precies het zelfde snelheid.
Dus je lijn is op DSL niveau toch door iemand onder handen genomen? Of is er niks gemeldt?
Reputatie 4

Dit heb ik gewoon met WiFi getest, omdat dit 1 uur eerder is getest 1 ding dit heb ik niet met 4g getest, dus ik weet wel wat je bedoeld, maar heb ook bekabeld getest en ik krijg precies het zelfde snelheid.Dus je lijn is op DSL niveau toch door iemand onder handen genomen? Of is er niks gemeldt?



Mischien, door het aandringen van mij da de lijn niet goed, dat ze eindelijk actie ondernemen.


Maandag komt er ook een KPN monteur langs, om de lijn te testen en bekabeling van de DSL te checken
Reputatie 7
Hi @h.charkaoui, ik zie dat er vanmorgen een monteur langs is geweest en dat RJ11 de printplaat van de ISRA defect bleek te zijn. Hoe is het nu met je verbinding?

De hogere snelheid staat denk ik overigens los van dit issue. Op jouw adres is er een snelheid van ongeveer 30 Mbps beschikbaar maar door het defect haal je de snelheid niet. De hogere snelheid die XS4All zegt aan te kunnen bieden gaat waarschijnlijk via pair bonding, dit kan alleen KPN (en dochter XS4All) aanbieden en hiermee haal je inderdaad een hogere snelheid omdat je dan eigenlijk gebruik maakt van een "dubbele" aansluiting. Dit staat dus los van het wel of niet halen van de huidige snelheid die wij aanbieden en dit moeten wij uiteraard voor je oplossen!
Reputatie 4
Hi @Brian,

het klopt, dat een monteur is langs geweest het werkt prima ik haal snelheid rond 25 - 30. Ben nu wel blij, alleen werkt de telefoon nog steeds niet, omdat ik de abonnement vernieuwing heb geannuleerd, doet mijn ip telefoon het nog niet, telefoon gaat direct naar de voicemail. Wel raar.
de verbinding is wel wat stabieler.
Reputatie 6
@h.charkaoui Hoe kom je nu aan die 58.2 Mbps downloadsnelheid zoals te zien is in het iPhone screenshot?

Je snelheid na telefoonlijn/RJ11 reparatie bij T-Mobile weer ongeveer 30 Mbps, dus...

WiFi van de buren of een 4Ghotspot o.i.d. als het geen MPTCP was?
Reputatie 7
Hi @Brian,

het klopt, dat een monteur is langs geweest het werkt prima ik haal snelheid rond 25 - 30. Ben nu wel blij, alleen werkt de telefoon nog steeds niet, omdat ik de abonnement vernieuwing heb geannuleerd, doet mijn ip telefoon het nog niet, telefoon gaat direct naar de voicemail. Wel raar.
de verbinding is wel wat stabieler.


Hey ik zie dat hiervoor inmiddels een taak uitstaat. Zodra we van onze technische dienst een terugkoppeling hebben ontvangen, nemen we gelijk contact met je op. Gelukkig is je verbinding inmiddels stabieler.
Reputatie 4
sinds vandaag is mijn snelheid bagger, wel met een hoge Ping ms zie de foto’s.



Reputatie 4
Hi T-mobile,

waarom is mijn uploade zo laag ?




Reputatie 7
Hi @h.charkaoui, zo te zien stond er voor vandaag een afspraak met onze monteur maar ik zie nog geen terugkoppeling hiervan. Is het gelukt om de problemen te verhelpen?
Reputatie 4
Hi @Brian,

Had vandaag geen afspraak, ben ook niet gebeld, dat er vandaag een monteur zou langs komen. Heb ook geen mail gehad dus geen idee, maar heb ook niemand vandaag gesproken, dan krijg ik een raar mail ?

Reputatie 2
Dude! Laat ze eerst eens een fatsoenlijke cat5 (ja, cat5 2 pair) kabel gebruiken om jouw modem aan te sluiten. Dat scheel bij m ij een slok op een borrel!
(bijv. deze Cat 5.Low Noise DSL Modem kabel van Amazon , alhoewel ik zelf de Foxcon kables van oude Ciscio modems gebruik, maar deze zijn niet los te krijgen)
Indien dit niet helpt, kijk dan de de telefoon bekabeling in je huis eens na (of laat dit doen), bij mij klopte er helemaal niets van (voor DSL).

Reputatie 4
Hi @Mick_ ,

Die kabels zijn getest door KPN en zijn gewoon goed. Kpn heeft alleen een rj11 printplaat vervangen. Heb gisteren nieuwe utp kabels gekocht, maar heeft niet geholpen. Dan weet ik het ook niet meer. Heb ook de utp kabels met een tester getest, die blijken gewoon goed, als een andere modem aan sluit, dan is de snelheid hoger, dan met de modem van t-mobile. ( fritzbox 7590). VoIP al heel lang niet meer op huawei, daar heeft het niets mee te maken .
Reputatie 6

@h.charkaoui


Jammer dat je er met T-Mobile niet uit kunt komen.
XS4ALL == KPN eigenaar van nagenoeg heel het kopernetwerk en een heel ander prijskaartje en service standaard.

Hou ons eens op de hoogte wat de resultaten zijn als het gaat om snelheid.
Je bent niet de eerste die terug gaat van T-Mobile naar KPN en daarna gewoon wel alles probleemloos werkt, dus er gaat iets fout vanuit ergens een verdeler (DSLAM)
Klopt, ik heb vroeger ook in KPN verdeler gewekt en adsl en weet hoe het in zn werk gaat, vind het alleen jammer, dat tmobile geen actie onderneemt of terug belt met de status of het probleem is verholpen, daarom heb ik KPN gebeld en zij zeggen als je overstapt, dan gaan wij de snelheid
verhogen, daarom heb ik het ook gedaan, het gaat van 33 naar 80 dat is wel een verschil

Als je zelf in dergelijke omgevingen hebt gewerkt, zou ik zeggen dat je zelf het beste weet of kan beoordelen wat er aan de hand is. En je kent je eigen thuissituatie neem ik aan.

Aan de andere kant, tijden zijn veranderd. Nu is er de derde provider (mobiel+vast) van Nederland die voor de kernzaken m.b.t. vast internet over oude infrastuctuur afhankelijk is van de grootste concurrent. Beide huren monteurs van eenzelfde derde partij. Je hebt geen glasvezel en Ziggo wil je ook niet. En T-Mobile zegt dat de concurrentie gaat toenemen i.v.m. de fusie met Tele2. En KPN is reorganisatie aankondigingen aan het doen. Rara wat er dan gebeurd in geval van schaarste op een bepaalde lokatie of knooppunt. Dan sta je denk ik zo langzamerhand midden in een soort roofdierlijk gevecht waar de papieren tijger niet meer de beste papieren heeft.
Reputatie 4


@h.charkaoui




Jammer dat je er met T-Mobile niet uit kunt komen.
XS4ALL == KPN eigenaar van nagenoeg heel het kopernetwerk en een heel ander prijskaartje en service standaard.

Hou ons eens op de hoogte wat de resultaten zijn als het gaat om snelheid.
Je bent niet de eerste die terug gaat van T-Mobile naar KPN en daarna gewoon wel alles probleemloos werkt, dus er gaat iets fout vanuit ergens een verdeler (DSLAM)
Klopt, ik heb vroeger ook in KPN verdeler gewekt en adsl en weet hoe het in zn werk gaat, vind het alleen jammer, dat tmobile geen actie onderneemt of terug belt met de status of het probleem is verholpen, daarom heb ik KPN gebeld en zij zeggen als je overstapt, dan gaan wij de snelheid
verhogen, daarom heb ik het ook gedaan, het gaat van 33 naar 80 dat is wel een verschil
Als je zelf in dergelijke omgevingen hebt gewerkt, zou ik zeggen dat je zelf het beste weet of kan beoordelen wat er aan de hand is. En je kent je eigen thuissituatie neem ik aan.

Aan de andere kant, tijden zijn veranderd. Nu is er de derde provider (mobiel+vast) van Nederland die voor de kernzaken m.b.t. vast internet over oude infrastuctuur afhankelijk is van de grootste concurrent. Beide huren monteurs van eenzelfde derde partij. Je hebt geen glasvezel en Ziggo wil je ook niet. En T-Mobile zegt dat de concurrentie gaat toenemen i.v.m. de fusie met Tele2. En KPN is reorganisatie aankondigingen aan het doen. Rara wat er dan gebeurd in geval van schaarste op een bepaalde lokatie of knooppunt. Dan sta je denk ik zo langzamerhand midden in een soort roofdierlijk gevecht waar de papieren tijger niet meer de beste papieren heeft.





Dat weet ik, ook wel heb alles getest. Heb zelf een vriend van mij gebeld, om te kijken of er iets in de KPN verdeler fout zit of is gekruist. Hij heeft het ook na gekeken en alles is goed, daar ligt het niet aan,dus het kan aan t-mobile liggen.
Reputatie 7
Hi @Brian,

Had vandaag geen afspraak, ben ook niet gebeld, dat er vandaag een monteur zou langs komen. Heb ook geen mail gehad dus geen idee, maar heb ook niemand vandaag gesproken, dan krijg ik een raar mail ?


Hey @h.charkaoui,

Inmiddels zie ik dat er voor morgen een afspraak gepland staat. Hulp is dus gelukkig aanstaande!☺️ Laat je ons weten hoe het is gegaan?

Reageer