Beantwoord

Instabiele Wifi op HP laptop, op andere apparaten werkt het wel

  • 7 January 2021
  • 5 reacties
  • 327 Bekeken

Sinds december ben ik over naar Tmobile thuis - permium internet. Het werkt goed behalve op mijn laptop van het werk, een HP. Daar is het WiFi heel instabiel, met name op een plek waar ik werk via een WiFi punt. Andere devices gaan gewoon goed (een macbook, telefoon etc).

IT van mijn werk heeft gekeken naar de instellingen van mijn laptop en deze lijken goed en up to date. Iemand een suggestie waar dit aan kan liggen. Laptop is denk ik 1/1.5 jaar oud.

Bedankt, 

 

icon

Beste antwoord door mstruik 12 January 2021, 08:07

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +8

Hi @mstruik Zo te zien werkt het op de andere apparaten wel goed en ligt het wellicht toch aan de betreffende laptop. Heb je geprobeerd om op de HP laptop een bekabelde verbinding te gebruiken? Een bekabelde verbinding is over het algemeen veel stabieler dan Wifi. en wellicht is dit de oplossing. Heb je ook getest om op de HP laptop het netwerk te ‘vergeten’ en vervolgens opnieuw in te loggen op het Wifi-netwerk? Kan het ook zo zijn dat je op de werk laptop gebruik maakt van VPN?

 

 

Sinds december ook T-Mobile.

Ik had ook Wifi problemen met een HP laptop.

Wifi van T-Mobile volledig uitgeschakeld.

Een extra router er aan, opgelost.

Ik heb het WiFi punt nu bekabeld en sindsdien is ook de HP laptop stabiel. Ondanks dat de lampjes op het Wifipunt groen waren en dat andere apparatuur het goed deed bleek de draadloze verbinding tussen modem en wifipunt niet optie maal. probleem in elk geval opgelost.

 

 

Hi,
I switched to T-mobile about a month ago. I have exactly the same problem. All devices work fine, except from two hp laptops (same model). I tried a few things (updating drivers, reset network settings, forget network, etc) but nothing worked.

Reputatie 7

Hi @stamatis_mvr, thanks a lot for letting me know and perfect that you already tried a couple of steps! Can you let me know if you also use a wifi point? If everything else works perfectly fine, I'm worried that the issue is the HP laptop(s). Please let me know, because I would love to solve this problem for you. 

Reageer