Beantwoord

internet is zeer traag

  • 23 November 2021
  • 99 reacties
  • 2804 Bekeken

Reputatie 1

Ik ben sinds gisteren aangesloten bij T-Mobile op glasvezel. Ik probeer de hele dag contact te leggen via telefoon of chat. Niemand die me kan helpen. Ik heb al het mogelijke gedaan om mijn internet goed te krijgen, en ook heb ik de community door gespit. Ik zie dat er heel veel mensen hetzelfde probleem hebben als ik. Namelijk de snelheid. Ik zou 1000 down en 1000 up moeten hebben, maar heb 500+ down en nog geen 20 up.  Ik heb voor t-mobile gekozen om dat ik veel up moet hebben ivm server e.d. Ik begrijp uit de community dat er voor sommige niet snel een oplossing is. Nu heb ik 2 vragen: Kan dit probleem snel worden opgelost? (ligt hier absoluut niet bij mij).  Vraag 2 is, als dit niet zeer snel kan worden opgelost, kan ik dan het abonnement opzeggen? Daar staat toch bedenktijd voor?  Ik moet namelijk snel weer mijn apparatuur online krijgen. De monteur heeft geen snelheidstest gedaan. Hele dag mediaconverter gereset en de modem, alles gedaan wat er mogelijk is.  Ik zag dat een jaar geleden ook al deze problemen waren, waarom is er dan nog steeds dit probleem?  Help me a.u.b. Omgeving Klazienaveen

icon

Beste antwoord door Lisa 25 November 2021, 14:53

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

99 reacties

Reputatie 7

Hi @Bert Pionier, wat ontzettend balen dat jij momenteel offline bent! Super dat @J33Bee jou ook al te hulp is geschoten. Graag help ik je hierbij om jou zo snel mogelijk weer online te krijgen. Een rood knipperend LOS lampje houdt in dat er geen licht is en dit is een losstaand issue. Zou je het volgende aan mij kunnen doorgeven? 

  • Maak jij enkel en alleen gebruik van het T-Mobile Thuis modem of heb jij ook een eigen router in gebruik?
  • Schakel de Wifi uit op het modem via een knopje aan de achter-/zijkant. 
    Sluit één computer/laptop aan met een UTP kabel. 
    Controleer of de jij nu op internet komt via de browser. Kan je doorgeven of dit lukt?
  • Het handige aan het Zyxel modem is dat alle LAN-poorten geschikt zijn voor internet. Zou je eens een ander LAN-poort willen proberen?
  • Heb jij ook meerdere webbrowsers geprobeerd?
  • Heb jij een extra internetkabel in huis liggen die jij kunt testen? Zo weten we zeker of de boosdoener niet de internetkabel zelf is.

Als jij hiermee aan de slag kan gaan, dan zou dat super zijn! Zojuist heb ik je alvast een Unlimited Data voucher code gestuurd via een privébericht. Op deze manier kun jij een hotspot maken van jouw mobiele telefoon en zo toch gebruik maken van onbeperkt internet. Ik wil dit zo snel mogelijk voor je fixen! 💪

Reputatie 1

@Lisa gaan we weer van voren af aan. Sorry ik heb deze dingen wel 1000 keer door genomen. Maar als de mediaconverter LOS  rood knippert en ik heb de modem uit, dan heeft het toch niks met het modem te maken?   Inmiddels alles weer aangesloten, heb alleen 1 pc  aangesloten via utp dus. Ik heb hier diverse keren met  meerdere pc s en laptop en met meerdere ook nieuwe kabels geprobeerd. Het wil gewoon niet,

Hier in zuid oost Drenthe zal het wel een probleem blijven.  Ik zelf stap weer over naar een ander provider, omdat hier bij t-mobile nog lang niet alles voor elkaar is, misschien over een tijdje weer proberen, maar voorals nog is het nu gewoon bagger,  Ik wil best mee blijven testen en meedenken zolang overstap nog niet is afgerond. Ik heb gewoon een stabiele internetverbinding nodig ivm een server wat hier draait, en nu al een week offline moet zijn. Het probleem. denk ik. zit volgens mij in de wijkkast…….

Reputatie 4

@Bert Pionier klopt. Bovenstaande gaat niets toevoegen als de voorkant al niet goed is. De ONT is niet juist online. Dan kun je de rest ook vergeten. Dit stukje (tot aan de meterkast) moet eerst opgelost worden en kun jij niets mee.

Reputatie 1

Weet je ik heb net contact gehad met nieuwe provider, die sturen me een noodpakket toe zodat ik snel weer online kom. Ik bedoel maar hoe ga je als klantenservice met je klanten om en niet nodeloos iedere keer weer hetzelfe riedeltje te moeten doen, net of het altijd bij de klant ligt. Sorry maar hier in moet t-mobile toch eens volwassener worden.

 

Reputatie 4

Ook herkenbaar @Bert Pionier hier gaat vrijdag eea omgeprikt worden. Sinds GPON (te)veel ellende gekend. Met fulltime thuiswerken geen doen.

@Bert Pionier, @J33Bee ,

Dat beloofd niet veel goeds voor Oost-Gelderland :expressionless:

Wel goed dat jullie een oplossing hebben al is dat bij een andere provider.

Ik hoop wel dat het bij mij snel opgelost wordt anders moet ik ook naar een andere provider gaan omkijken.

@Lisa hoe staan de onderzoeken ervoor?

Reputatie 7

Hi @Bert Pionier, goed dat je aangeeft dat jij al meerdere keren deze stappen hebt uitgevoerd! Ik heb dan ook gelijk aan het huidige onderzoek toegevoegd dat jij momenteel helemaal zonder internet zit, zodat jij niet weer van voor af aan begint. Ik heb hiervoor ook meteen een collega van de technische dienst aan zijn mouw getrokken om zeker te weten welk issue er bij jou speelt. Zoals ik vanochtend heb aangegeven, staat dit los van de wijkkast en speelt er een ander issue bij jou. Anders had namelijk het PON lampje rood geknipperd in plaats van het LOS lampje. Ik hoop in ieder geval dat je met de voucher voor nu een hotspot hebt kunnen maken. Laat het zeker weten als jij nog een extra code nodig hebt, want die stuur ik graag jouw kant op. Ik hoop dat de technische dienst dit zo snel mogelijk voor jou kan oplossen. Ontzettend jammer om te lezen dat jij gaat overstappen, maar ik hoop dat jij tot de overstap nog van een goede verbinding bij ons kunt genieten. Ik ga hier mijn uiterste best voor doen! 

Hi @Jahuul, ik heb gelijk even gekeken of er toevallig al een update is uitgerold! Jammer genoeg kan ik nog geen update aan je meegeven. Zoals ik gisteren aangaf kan het ook een paar dagen duren voordat dit succesvol is afgerond. Je bent de eerste die het hoort als er wat uit komt, beloofd! 

Reputatie 7

Hi @Jahuul, ik kan je toch sneller verblijden met een update dan ik dacht! Eerst kwam er uit het onderzoek dat jouw snelheid voldoet aan de minimale snelheid. Toen heb ik een collega van de technische dienst laten weten dat ik graag zou willen dat er toch dieper op in wordt gezoomd, omdat ik wil dat jij meer uit je abonnement kan halen. Zojuist heb ik dan ook te horen gekregen dat mijn collega na mijn verzoek, de netwerkbeheerder heeft aangestuurd. Ik zie dat jij ook al een e-mail hebt ontvangen dat jij binnenkort anoniem gebeld kan worden, zodat er een afspraak kan worden ingepland. Ik hoop dat er snel een gaatje vrij is in hun agenda en dat er iets moois uit dit onderzoek naar voren komt. Hopelijk heb ik je hier blij mee kunnen maken! 😁

Reputatie 1

@Lisa Ik hoop in ieder geval dat je met de voucher voor nu een hotspot hebt kunnen maken. Laat het zeker weten als jij nog een extra code nodig hebt, want die stuur ik graag jouw kant op.  Wat bedoel je hier mee? ik bedoel wat moet ik met een extra code doen?

 

@Lisa dank voor de update, ik zag de e-mail voorbij komen. Inmiddels ook gebeld door de netwerkbeheerder en die komen morgen langs.

Mag ik vragen wat de redenen zijn om een externe partij in te schakelen? Wat gaan ze doen? Wat hebben de techneuten gezien/geconstateerd (of niet)?

Reputatie 7

Hi @Bert Pionier, ik dacht wellicht is er nog iemand in jouw huishouden met ook een mobiel T-Mobile of Tele2 abonnement en werkt het prettiger om een extra code te krijgen! 

Hi @Jahuul, heel graag gedaan! Super dat er zo snel al een afspraak is ingepland. Goede en terechte vraag van je. Zoals ik gisteren heb aangegeven, heeft mijn collega van de technische dienst dit aangegeven nadat ik zei dat ik toch graag nader onderzoek wil. Het is lastig om aan deze kant de oorzaak van de snelheidsissues te onderzoeken, omdat het aan verschilende factoren kan liggen. De netwerkbeheerder gaat een zogenoemde poort move uitvoeren, dit houdt in dat er een wijziging in de wijkcentrale wordt verricht. Hopelijk zorgt dit ervoor dat jouw snelheid omhoog gaat. Weet jij zo voldoende? 

Reputatie 1

@Lisa   maar ondertussen  heb ik nog steeds geen internet. En om steeds contact op te nemen met de klantenservice is ook geen doen. Steeds dezelfde procedures,  kost me alleen maar geld. Ben benieuwd of ik ook een factuur krijg met nul euro te betalen

 

Reputatie 7

Hi @Bert Pionier, ik baal ervan dat jij nog steeds offline bent en heb vanochtend ook gelijk gecheckt of ik jou al kon voorzien van een update! Weet dat ik weer heb aangeklopt bij één van mijn collega's met het verzoek of dit zo snel mogelijk opgepakt kan worden. Ook wil ik je graag laten weten dat jij uiteraard niet voor diensten hoeft te betalen wanneer jij hier geen gebruik van kunt maken. Dus zodra jouw verbinding weer up and running is, dan hoor ik dat graag. Dan maak ik namelijk gelijk een vergoeding voor je in orde!

@Lisa dank voor de update.

Voor een poort move hoeven ze natuurlijk niet bij mij thuis te zijn. Dus er zal wel meer aan de hand zijn of getest worden.

En je geeft maar op 1 vraag antwoord, namelijk de middelste. 

Dit geeft mij te denken dat er een wilde gok gedaan wordt in de hoop dat het de problemen oplost, hetgeen niet veel vertrouwen uitstraalt dat daarmee ook het probleem wordt opgelost.

Reputatie 7

Hi @Jahuul, merci voor jouw razendsnelle reactie! Ik voorzie je graag nog van wat extra informatie. Omdat we in het corenetwerk geen fouten zien, lijkt het geval in de wijkcentrale te liggen. Om deze reden is een poort move een voor de hand liggende optie. Juist omdat er aan onze kant geen fouten te zien zijn, heeft mijn collega dit verzoek ingediend. Beantwoordt dit iets meer jouw vraag? Laat het zeker weten als jij nog andere vragen hebt, want ik stel je graag gerust! 

Reputatie 7

Hi @Bert Pionier, zojuist heb ik ook een seintje gekregen van mijn collega die voor jou aan de slag is gegaan! Hij heeft ook de netwerkbeheerder jouw kant opgestuurd en jij hebt hier net dan ook een e-mail over gekregen. Houd er rekening mee dat jij anoniem gebeld kan worden om een afspraak in te schieten. Ik hoop echt dat zij snel langs kunnen komen, zodat jij weer van een goede verbinding gebruik kunt maken! 😁

@Lisa overigens ben ik niet anoniem gebeld maar met een 053 nummer (Enschede)

Het is inderdaad iets meer informatie. Als er in het corenetwerk niets te zien is dan zal het wel tussen wijkcentrale en mijn thuisaansluiting zitten. Ik ben benieuwd.

Reputatie 7

Hi @Jahuul, goed om te weten! Houd jij me op de hoogte? Ik wacht ook in spanning af! 🤞

Reputatie 1

Ik ben zojuist gebeld (ook niet anoniem) en de monteur komt vrijdagmiddag tussen 2 en 5. Hij vermoed dat er een breuk zit in het ont of tussen glasvezel en aansluitpunt. Ik kan me voorstellen als er een los contact zit dat internet dan hapert, maar zo plotseling een breuk? Maar we zullen zien a.s. vrijdag.:)

 

Reputatie 7

Wat fijn om te lezen dat morgen de afspraak met de monteur staat ingepland @Bert Pionier! Dankjewel voor deze terugkoppeling. Laat jij het weten zodra jij weer online bent? Dan ga ik aan de slag met de vergoeding! 

@Lisa de heren van KPN Infra zijn net vertrokken. Ze hebben een portmove uitgevoerd maar het probleem is niet opgelost. De snelheden zwabberen nog alle kanten op. Volgens KPN Infra hebben ze alles aan hun kant uitgesloten, zeker met de portmove (die niet noodzakelijk geweest zou zijn maar ze voor de zekerheid toch hebben gedaan) en zou ik volgens KPN Infra met gemak 900+ Mbit/s moeten kunnen halen.

Waar ze bij stonden hebben we de speedtests uitgevoerd en het zwabbert nog alle kanten op. Download kwam niet eens boven de 40Mbit/s uit.

Voordat je het suggereert:

  • verschillende UTP kabels geprobeerd
  • Alle tests zijn rechtstreeks met een UTP kabel op de Zyxel T50 modem/router gedaan

We zijn een week verder (sinds installatie) en ik krijg niet waarvoor ik betaal. Ik verwacht op korte termijn een werkende oplossing.

Reputatie 1

Het is of de duivel er mee speelt, maar er zou nu tussen 2 en 5 een monteur komen…… Maar ze belden net dat hij het niet red, niet eerder dan volgende week dus.  Weet je ik ben er dood ziek van dit gedoe. Niks wordt er geregeld, ja een voucher waar ik totaal niks aan heb. Heb liever dat er vandaag nog een 4g modem wordt bezorgt zodat ik online kan.  De monteur komt nu dinsdagmorgen, dat is veel te laat en moet ik weer een halve dag vrij nemen net zoals vandaag.  Sorry ik vindt dit alles maar zeer kinderlijk

 

Sorry! Door drukte kan ik je op dit moment niet doorverbinden grrrr  

stuur me a.u.b. een  retourdoos. 

@Bert Pionier ergerlijk inderdaad.

En ik krijg net een mailtje dat mijn case gesloten is vanuit de klantenservice. Hoe dan?

Nog steeds dezelfde problemen…. grrrr

Reputatie 1

ik heb de hele week al geen internet. Ik moest al zo lang wachten op een monteur en neem ik vrij en komen ze nog niet, nu pas dinsdag. 

Reputatie 7

Hi @Jahuul, heel goed dat je dit aangeeft! Ik had heel erg gehoopt dat de netwerkbeheerder jouw snelheid omhoog kon halen. Zojuist heb ik een nieuw verzoek ingediend voor de technische dienst, waarbij ik heb aangegeven dat jij nog steeds niet de beloofde snelheid haalt. Ik hoop echt dat mijn collega's van de technische dienst een andere oplossing in petto hebben, zodat we er samen voor zorgen dat jouw snelheid omhoog gaat. Zou jij ter aanvulling nog enkele screenshots van speedtests met ons kunnen delen, zodat mijn collega's van de technische dienst kunnen inzien dat de gewenste snelheid nog steeds niet wordt behaald? Merci voor deze terugkoppeling! 

Hi @Bert Pionier, ik baal ervan om dit te lezen en had gehoopt dat de afspraak niet was opgeschoven! Zojuist heb ik gelijk weer een nieuwe code in een privébericht gestuurd naar je, zodat je nog van onbeperkt internet kunt genieten totdat de netwerkbeheerder is geweest. Ik ga heel erg duimen dat jij morgen in dit topic kan delen dat jij weer online bent!