Beantwoord

internet is zeer traag

  • 23 November 2021
  • 49 reacties
  • 650 Bekeken

Ik ben sinds gisteren aangesloten bij T-Mobile op glasvezel. Ik probeer de hele dag contact te leggen via telefoon of chat. Niemand die me kan helpen. Ik heb al het mogelijke gedaan om mijn internet goed te krijgen, en ook heb ik de community door gespit. Ik zie dat er heel veel mensen hetzelfde probleem hebben als ik. Namelijk de snelheid. Ik zou 1000 down en 1000 up moeten hebben, maar heb 500+ down en nog geen 20 up.  Ik heb voor t-mobile gekozen om dat ik veel up moet hebben ivm server e.d. Ik begrijp uit de community dat er voor sommige niet snel een oplossing is. Nu heb ik 2 vragen: Kan dit probleem snel worden opgelost? (ligt hier absoluut niet bij mij).  Vraag 2 is, als dit niet zeer snel kan worden opgelost, kan ik dan het abonnement opzeggen? Daar staat toch bedenktijd voor?  Ik moet namelijk snel weer mijn apparatuur online krijgen. De monteur heeft geen snelheidstest gedaan. Hele dag mediaconverter gereset en de modem, alles gedaan wat er mogelijk is.  Ik zag dat een jaar geleden ook al deze problemen waren, waarom is er dan nog steeds dit probleem?  Help me a.u.b. Omgeving Klazienaveen

icon

Beste antwoord door Lisa 25 November 2021, 14:53

Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Bert Pionier, ik baal ervan dat jij nog steeds offline bent en heb vanochtend ook gelijk gecheckt of ik jou al kon voorzien van een update! Weet dat ik weer heb aangeklopt bij één van mijn collega's met het verzoek of dit zo snel mogelijk opgepakt kan worden. Ook wil ik je graag laten weten dat jij uiteraard niet voor diensten hoeft te betalen wanneer jij hier geen gebruik van kunt maken. Dus zodra jouw verbinding weer up and running is, dan hoor ik dat graag. Dan maak ik namelijk gelijk een vergoeding voor je in orde!

@Lisa overigens ben ik niet anoniem gebeld maar met een 053 nummer (Enschede)

Het is inderdaad iets meer informatie. Als er in het corenetwerk niets te zien is dan zal het wel tussen wijkcentrale en mijn thuisaansluiting zitten. Ik ben benieuwd.

Ik ben zojuist gebeld (ook niet anoniem) en de monteur komt vrijdagmiddag tussen 2 en 5. Hij vermoed dat er een breuk zit in het ont of tussen glasvezel en aansluitpunt. Ik kan me voorstellen als er een los contact zit dat internet dan hapert, maar zo plotseling een breuk? Maar we zullen zien a.s. vrijdag.:)

 

Reputatie 4

Ook herkenbaar @Bert Pionier hier gaat vrijdag eea omgeprikt worden. Sinds GPON (te)veel ellende gekend. Met fulltime thuiswerken geen doen.

@Bert Pionier ik heb hetzelfde, de snelheden zwabberen alle kanten op. Het is gewoon niet stabiel. We praten niet over 10Mbps verschil, maar honderden.

Volgens de website zou in alle metingen de snelheid boven de 75% moeten zitten. Daar kom ik niet eens bij in de buurt. 

Ik vind het ook erg te betreuren dat het zo lang duurt voordat je antwoord krijgt/geholpen wordt. De klantenservice tot zover verdient wat mij betreft een dikke onvoldoende!

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Bert Pionier 

Wil je eens een foto maken van de mediaconverter en FTU waarop zichtbaar is welke glasvezelkabel er tussen zit?

Meet je de snelheid bedraad en heb je dit op meerdere apparaten getest?

Je hebt een bedenktijd van 14 dagen vanaf het moment dat je aangesloten bent dus gisteren is je 14 dagen bedenktijd ingegaan.

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Bert Pionier, ik dacht wellicht is er nog iemand in jouw huishouden met ook een mobiel T-Mobile of Tele2 abonnement en werkt het prettiger om een extra code te krijgen! 

Hi @Jahuul, heel graag gedaan! Super dat er zo snel al een afspraak is ingepland. Goede en terechte vraag van je. Zoals ik gisteren heb aangegeven, heeft mijn collega van de technische dienst dit aangegeven nadat ik zei dat ik toch graag nader onderzoek wil. Het is lastig om aan deze kant de oorzaak van de snelheidsissues te onderzoeken, omdat het aan verschilende factoren kan liggen. De netwerkbeheerder gaat een zogenoemde poort move uitvoeren, dit houdt in dat er een wijziging in de wijkcentrale wordt verricht. Hopelijk zorgt dit ervoor dat jouw snelheid omhoog gaat. Weet jij zo voldoende? 

ik heb alles gedaan wat mogelijk was, dus mediaconverter (witte) uitgezet, en ook nog een paar keer gereset (koude) vervolgens de modem paar keer gereset, maar niks heeft geholpen.  Ik heb alles op 3 pc's en 1 laptop (bedraad en draadloos) getest. Normaal gesproken als de monteur is langs geweest zou toch alles goed moeten werken? Een monteur moet toch alles uit testen en voordat alles goed is  dan pas weg gaan? Gisteren heb ik de hele dag geprobeerd om contact te krijgen met helpdesk, zowel via chat of telefoon, 1 keer na ruim 30 minuten in de wacht ineens verbinding verbroken. Uiteindelijk om kwart voor 10 gisteravond toch nog contact gehad. Die mevrouw zei me dat ik een mail kreeg met instructies en om screenshots op te sturen.  Ik wacht nog steeds op een mail. Nee staat niet in de spam of ongewenst haha.

Inmiddels heb ik me al weer aangemeld bij KPN, omdat daar gewoon betere service is. Dan maar iets meer betalen, maar heb ik wel zekerheid. Sorry, maar misschien dat ik het over een paar jaar nog eens probeer bij t-mobile. maar nu is het nog waardeloos. 

ps. de kabel is geel met een groene plug  de utp is grijs, dit alles meegeleverd in installatie pakket.

 

Toch eens de voorwaarden erbij gehaald en wat er wordt geadverteerd.

Volgens de website is Premium (1 Gbit) bij mij beschikbaar. Vervolgens wordt er dit gezegd:

  • In tenminste 1 van de 10 uitgevoerde metingen moet 90% van de maximale snelheid gehaald worden
  • In tenminste 8 van de 10 uitgevoerde metingen moet 85% of hoger van de maximale snelheid gehaald worden
  • In alle uitgevoerde metingen moet 75% of hoger van de maximale internetsnelheid gehaald worden

Het laatste punt wordt bij mij niet gehaald en de tweede ook niet. Ik geloof dat ik van de 20 metingen 1 keer een snelheid van net boven de 90% gezien heb.

Bovenstaande is de reden waarom ik voor glasvezel van T-Mobile gekozen heb. Overigens mogen de dames/heren aan de telefoon bovenstaande voorwaarden wat beter uit hun hoofd leren.

Ik hoop dat het snel wordt opgelost voor een ieder hier op het forum, want ik zie toch velen die niet datgene krijgen wat hun wordt ‘beloofd’.

@Lisa   maar ondertussen  heb ik nog steeds geen internet. En om steeds contact op te nemen met de klantenservice is ook geen doen. Steeds dezelfde procedures,  kost me alleen maar geld. Ben benieuwd of ik ook een factuur krijg met nul euro te betalen

 

Hallo @Bert Pionier,

Ik zie dat je in de regio Emmen woont. Dit verklaard dan ook het probleem. Iedereen heeft daar met GPON volgens mij last van dezelde problemen.

Voor meer info zie hier:

 

 

Speelt al maanden. Gaat niet snel worden opgelost. Welkom bij T-mobile!!!

@Lisa dank voor de update.

Voor een poort move hoeven ze natuurlijk niet bij mij thuis te zijn. Dus er zal wel meer aan de hand zijn of getest worden.

En je geeft maar op 1 vraag antwoord, namelijk de middelste. 

Dit geeft mij te denken dat er een wilde gok gedaan wordt in de hoop dat het de problemen oplost, hetgeen niet veel vertrouwen uitstraalt dat daarmee ook het probleem wordt opgelost.

Reputatie 7
Badge +19

@Bert Pionier 

Sommige monteurs sluiten het installatiepakket aan en zijn weer weg wat eigenlijk niet de bedoeling is 😅

Zou je alsnog een foto van het FTU en Huawei ONT in 1 foto kunnen maken zodat we kunnen kijken of er toch een verkeerde kabel is aangesloten?

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Jahuul, merci voor jouw razendsnelle reactie! Ik voorzie je graag nog van wat extra informatie. Omdat we in het corenetwerk geen fouten zien, lijkt het geval in de wijkcentrale te liggen. Om deze reden is een poort move een voor de hand liggende optie. Juist omdat er aan onze kant geen fouten te zien zijn, heeft mijn collega dit verzoek ingediend. Beantwoordt dit iets meer jouw vraag? Laat het zeker weten als jij nog andere vragen hebt, want ik stel je graag gerust! 

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Bert Pionier, zojuist heb ik ook een seintje gekregen van mijn collega die voor jou aan de slag is gegaan! Hij heeft ook de netwerkbeheerder jouw kant opgestuurd en jij hebt hier net dan ook een e-mail over gekregen. Houd er rekening mee dat jij anoniem gebeld kan worden om een afspraak in te schieten. Ik hoop echt dat zij snel langs kunnen komen, zodat jij weer van een goede verbinding gebruik kunt maken! 😁

@Ruben0s  Normaal zijn deze problemen toch wel snel op te lossen, ik bedoel hoeft toch geen maanden over heen te gaan voordat het besef een keer binnenkomt, en niet steeds dezelfde antwoorden te krijgen. Ik heb een stabiele internet nodig, en niet dit, en het gaat me vooral om de upload ivm server.

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Jahuul, goed om te weten! Houd jij me op de hoogte? Ik wacht ook in spanning af! 🤞

@Lisa het lijkt me verstandig dat je het onderzoek, en niet alleen voor Bert maar in het geheel van de regio zuid-oost drenthe door laat gaan. Want het is gewoon bagger.

En als ik steeds weer reacties van moderatoren zoals die van jou blijf lezen (zoals onzin testen uitvoeren thuis, meerdere keren apparatuur vervangen), inplaats van een daadwerkelijke oplossing dan is het niet gek om te denken dat ik ook ga zoeken naar een oplossing bij een ander bedrijf. 

Reputatie 6
Badge +2

Hi @NIELSR, super goed dat jij ook in dit topic aan de bel trekt! Weet dat ik jou hier ook heel graag bij wil helpen. Ik ben gelijk in jouw profiel gaan kijken en zie dat jij vandaag de resultaten per mail hebt doorgezet, helemaal top. Zojuist heb ik dit dan ook doorgezet voor nader onderzoek, want ik wil graag dat ook jij van een goede snelheid gaat genieten. Ik houd je hier op de hoogte van het onderzoek! 😊

@Lisa een dag verder, probleem niet opgelost en geen reactie op mijn e-mails. En het verslechtert alleen maar. Opeens komt mijn upload weer niet boven de 40Mbps bij een 1 Gb verbinding.

Echt triest.

Het gaat goed nu om bijna 12 uur nacht. nu een upload van boven de 700 en dat op speedtest.nl. Dat gaat de goeie kant op haha op speedtest.net; een paar keer gedaan maar komt nog niet aan de 2 mb   ra ra hoe kan dat en nu de vierde keer boven de 900 heel vreemd allemaal en weer 1 mb pfffffff

En t-mobile stuurt nu al de kerstman. Op de mediaconverter en op de modem de bekende rode ledjes.

Of is er nu storing? 

Al weer paar keer gereset, geen resultaat.

Wel de eerste rekening gehad haha.

 

update, de modem is volledig van stroom,  ledje op de mediaconverter is nog steeds rood.  Koude reset gegeven, maar niks helpt

 

 

sorry ik kan helaas geen foto maken. Momenteel helemaal geen internet, Op de modem brand ook een rood lampje. En waarom denken jullie dat er een verkeerde kabel is aangesloten? Het installatiepakket komt toch bij jullie vandaan?  Ik neem aan dat jullie toch geen verkeerde kabels of iets dergelijks opsturen? Zou een beetje dom zijn natuurlijk, tenzij jullie bewust de mensen misleiden, maar dat laatste geloof ik niet. Ik zit nu via mijn laatste data van mijn mobiel te antwoorden, dus ik hoop dat er nu toch snel een klein beetje internet weer komt ?  Toen ik die mevrouw van de klantenservice aan de telefoon heb gehad en die had de lijn door gemeten, had ik ineens een veel hogere snelheid (bijna 100). Hoe kan dat? Vanmorgen was het weer 20 plus upload  Ik heb de modem gereset en ook de mediaconverter, maar lampje van internet blijft rood. 

Reputatie 4

@Bert Pionier welk LEDje brand rood op de ONT (mediaconverter)?

 

 

 

@J33Bee LOS knippert rood

Reageer