Beantwoord

internet is zeer traag

  • 23 November 2021
  • 99 reacties
  • 2810 Bekeken

Reputatie 1

Ik ben sinds gisteren aangesloten bij T-Mobile op glasvezel. Ik probeer de hele dag contact te leggen via telefoon of chat. Niemand die me kan helpen. Ik heb al het mogelijke gedaan om mijn internet goed te krijgen, en ook heb ik de community door gespit. Ik zie dat er heel veel mensen hetzelfde probleem hebben als ik. Namelijk de snelheid. Ik zou 1000 down en 1000 up moeten hebben, maar heb 500+ down en nog geen 20 up.  Ik heb voor t-mobile gekozen om dat ik veel up moet hebben ivm server e.d. Ik begrijp uit de community dat er voor sommige niet snel een oplossing is. Nu heb ik 2 vragen: Kan dit probleem snel worden opgelost? (ligt hier absoluut niet bij mij).  Vraag 2 is, als dit niet zeer snel kan worden opgelost, kan ik dan het abonnement opzeggen? Daar staat toch bedenktijd voor?  Ik moet namelijk snel weer mijn apparatuur online krijgen. De monteur heeft geen snelheidstest gedaan. Hele dag mediaconverter gereset en de modem, alles gedaan wat er mogelijk is.  Ik zag dat een jaar geleden ook al deze problemen waren, waarom is er dan nog steeds dit probleem?  Help me a.u.b. Omgeving Klazienaveen

icon

Beste antwoord door Lisa 25 November 2021, 14:53

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

99 reacties

Reputatie 7

Hi @Bert Pionier, ik baal ervan dat jij nog steeds offline bent en heb vanochtend ook gelijk gecheckt of ik jou al kon voorzien van een update! Weet dat ik weer heb aangeklopt bij één van mijn collega's met het verzoek of dit zo snel mogelijk opgepakt kan worden. Ook wil ik je graag laten weten dat jij uiteraard niet voor diensten hoeft te betalen wanneer jij hier geen gebruik van kunt maken. Dus zodra jouw verbinding weer up and running is, dan hoor ik dat graag. Dan maak ik namelijk gelijk een vergoeding voor je in orde!

@Lisa overigens ben ik niet anoniem gebeld maar met een 053 nummer (Enschede)

Het is inderdaad iets meer informatie. Als er in het corenetwerk niets te zien is dan zal het wel tussen wijkcentrale en mijn thuisaansluiting zitten. Ik ben benieuwd.

@Boris you have mail!

Reputatie 1

Ik ben zojuist gebeld (ook niet anoniem) en de monteur komt vrijdagmiddag tussen 2 en 5. Hij vermoed dat er een breuk zit in het ont of tussen glasvezel en aansluitpunt. Ik kan me voorstellen als er een los contact zit dat internet dan hapert, maar zo plotseling een breuk? Maar we zullen zien a.s. vrijdag.:)

 

Reputatie 1

@Jahuul  Ik wou dat ik zulke snelheden had haha

Reputatie 1

Na dat ik alles geregeld had met T-Mobile over een nota, en ik denk nu is het klaar, krijg ik weer een herinnering om een bedrag van €321,04 te betalen. Ik weet niet hoe jullie te werk gaan maar mij is beloofd dat het goed kwam. Waarom zo knullig allemaal. Zorg ook a.u.b. dat de klantenservice beter bereikbaar is

vr gr Bert (topicstarter)

Inmiddels contact gehad met de klantenservice en hoop dat het nu goed geregeld is. Ik heb een bevestigings mail gehad en krijg nu nog €10,36 terug gestort. Hoop dus dat het nu wel goed geregeld is.  Zojuist nog wel gebeld door T-Mobile ook over dit akkefietje, blijkbaar was het nog niet gecommuniceerd naar de afdeling financiën.

Ik ben in ieder geval een jaar bij een ander provider, en hoop dat einde dit jaar jullie service goed is om terug te keren

 

Reputatie 4

Ook herkenbaar @Bert Pionier hier gaat vrijdag eea omgeprikt worden. Sinds GPON (te)veel ellende gekend. Met fulltime thuiswerken geen doen.

Reputatie 1

 

@Lisa

@Boris

 

Sorry dat ik het zeggen moet, ik probeer steeds de klantenservice te bereiken over mijn rekening. Niemand kan me te woord staan want het is veel te druk. Ook niet via chat. En hier wordt ook maar sporadisch gereageerd.  40€ zou ik moeten betalen voor 1 maand. Ik ben bijna niet online geweest de afgelopen maand. Is er mij een compensatie goedgekeurd van €10,36. Dat maakt voor mij dus 29,64 en geen €37,81  Ik wil helemaal niet lullig doen maar waarom zit hier nu weer een verschil in?  Ik krijg dus nergens antwoord op mijn vragen. En omdat ik gewoon geen goede service heb gehad, want heb echt geen goed internet gehad, vindt ik dat er meer aan mij tegemoet moet komen. En ik wil weten waarom er verschil in zit in de toegekende compensatie.  Voor het oplossen van het internetprobleem maakt voor mij niet meer uit, morgen ben ik terug bij KPN.  Daar mogen jullie nog wel een voorbeeld aan nemen wat betreft klantenservice en levering van diensten.

vr gr van een bijna ex klant

 

De monteur komt tegen 12 uur en ik ben nu al afgesloten T-Mobile? Het is nog maar net 9 uur geweest. Ik wou net nog even de speedtest doen haha

 

Wat ik ook nog even wil vermelden is dat de glasvezel kastje niet helemaal goed was hier. Ik krijg morgen een nieuwe aangesloten. Nu ben ik wel online met de nieuwe aanbieder, maar dat is wel helemaal stabiel. 

@J33Bee ik zit in Oost-Gelderland.

Ik heb inderdaad zoals het ernaar uitziet zeker niet dezelfde problemen als in zuid-oost Drenthe. Desalniettemin vind ik dat T-Mobile moet opleveren wat zij beloven en dan maakt het niet uit of je maar een upload van 40Mbps haalt of van 600Mbps, het is nog steeds niet de beloofde 1Gbps (binnen de marges).

Daarnaast vind ik het vreemd dat Klantenservice je niet helpt en je op dit forum ‘sneller’ hulp krijgt. En daarmee concludeer ik dus dat de service van T-Mobile een dikke onvoldoende scoort.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Bert Pionier,

Goed dat je aan de bel trekt en sorry voor de nasleep. Fijn om te horen dat je dit inmiddels hebt geregeld met een telefonische collega van mij. Ook ik heb alles uitgebreid nagelopen en ik kan je garanderen dat de afhandeling verder helemaal goed zal verlopen. Voor verdere vragen en verzoeken ben je absoluut altijd welkom en zien wij je aan het einde van het jaar terug, ik kan je verzekeren dat wij hier zeker lering uit zullen halen! :relaxed:

@Bert Pionier ik heb hetzelfde, de snelheden zwabberen alle kanten op. Het is gewoon niet stabiel. We praten niet over 10Mbps verschil, maar honderden.

Volgens de website zou in alle metingen de snelheid boven de 75% moeten zitten. Daar kom ik niet eens bij in de buurt. 

Ik vind het ook erg te betreuren dat het zo lang duurt voordat je antwoord krijgt/geholpen wordt. De klantenservice tot zover verdient wat mij betreft een dikke onvoldoende!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bert Pionier 

Wil je eens een foto maken van de mediaconverter en FTU waarop zichtbaar is welke glasvezelkabel er tussen zit?

Meet je de snelheid bedraad en heb je dit op meerdere apparaten getest?

Je hebt een bedenktijd van 14 dagen vanaf het moment dat je aangesloten bent dus gisteren is je 14 dagen bedenktijd ingegaan.

Reputatie 7

Hi @Bert Pionier, ik dacht wellicht is er nog iemand in jouw huishouden met ook een mobiel T-Mobile of Tele2 abonnement en werkt het prettiger om een extra code te krijgen! 

Hi @Jahuul, heel graag gedaan! Super dat er zo snel al een afspraak is ingepland. Goede en terechte vraag van je. Zoals ik gisteren heb aangegeven, heeft mijn collega van de technische dienst dit aangegeven nadat ik zei dat ik toch graag nader onderzoek wil. Het is lastig om aan deze kant de oorzaak van de snelheidsissues te onderzoeken, omdat het aan verschilende factoren kan liggen. De netwerkbeheerder gaat een zogenoemde poort move uitvoeren, dit houdt in dat er een wijziging in de wijkcentrale wordt verricht. Hopelijk zorgt dit ervoor dat jouw snelheid omhoog gaat. Weet jij zo voldoende? 

Reputatie 1

ik heb alles gedaan wat mogelijk was, dus mediaconverter (witte) uitgezet, en ook nog een paar keer gereset (koude) vervolgens de modem paar keer gereset, maar niks heeft geholpen.  Ik heb alles op 3 pc's en 1 laptop (bedraad en draadloos) getest. Normaal gesproken als de monteur is langs geweest zou toch alles goed moeten werken? Een monteur moet toch alles uit testen en voordat alles goed is  dan pas weg gaan? Gisteren heb ik de hele dag geprobeerd om contact te krijgen met helpdesk, zowel via chat of telefoon, 1 keer na ruim 30 minuten in de wacht ineens verbinding verbroken. Uiteindelijk om kwart voor 10 gisteravond toch nog contact gehad. Die mevrouw zei me dat ik een mail kreeg met instructies en om screenshots op te sturen.  Ik wacht nog steeds op een mail. Nee staat niet in de spam of ongewenst haha.

Inmiddels heb ik me al weer aangemeld bij KPN, omdat daar gewoon betere service is. Dan maar iets meer betalen, maar heb ik wel zekerheid. Sorry, maar misschien dat ik het over een paar jaar nog eens probeer bij t-mobile. maar nu is het nog waardeloos. 

ps. de kabel is geel met een groene plug  de utp is grijs, dit alles meegeleverd in installatie pakket.

 

Toch eens de voorwaarden erbij gehaald en wat er wordt geadverteerd.

Volgens de website is Premium (1 Gbit) bij mij beschikbaar. Vervolgens wordt er dit gezegd:

  • In tenminste 1 van de 10 uitgevoerde metingen moet 90% van de maximale snelheid gehaald worden
  • In tenminste 8 van de 10 uitgevoerde metingen moet 85% of hoger van de maximale snelheid gehaald worden
  • In alle uitgevoerde metingen moet 75% of hoger van de maximale internetsnelheid gehaald worden

Het laatste punt wordt bij mij niet gehaald en de tweede ook niet. Ik geloof dat ik van de 20 metingen 1 keer een snelheid van net boven de 90% gezien heb.

Bovenstaande is de reden waarom ik voor glasvezel van T-Mobile gekozen heb. Overigens mogen de dames/heren aan de telefoon bovenstaande voorwaarden wat beter uit hun hoofd leren.

Ik hoop dat het snel wordt opgelost voor een ieder hier op het forum, want ik zie toch velen die niet datgene krijgen wat hun wordt ‘beloofd’.

Reputatie 1

@Lisa   maar ondertussen  heb ik nog steeds geen internet. En om steeds contact op te nemen met de klantenservice is ook geen doen. Steeds dezelfde procedures,  kost me alleen maar geld. Ben benieuwd of ik ook een factuur krijg met nul euro te betalen

 

Reputatie 1

@Boris al een update?

@Bert Pionier dat is flink balen. Niet echt klantvriendelijk allemaa.

Overigens is internet nu algehele malaise…..

Momenteel prima hier met internet. Ik zeg nogmaals ik was gebleven dat ze echt hadden laten zien dat ze er mee bezig waren om de beloofde snelheid stabiel te krijgen, maar nu ik weer zo'n mailtje kreeg is het inderdaad niet echt voor de klant maar voor het verdien model. Logisch natuurlijk. Moet ik nu wel even vertellen dat ik contact heb gehad met klantenservice en dat het bedrag in mindering wordt gebracht op 1 van de volgende maand afrekeningen :)  Dat is natuurlijk wel een beetje moeilijk als je geen klant meer bent haha

Veel succes  en ik hoop dat het bij jou toch helemaal in orde komt

 

Reputatie 7

Hi @Jahuul en @Bert Pionier ,

Dank voor jullie berichten. Graag kijk ik mee naar de juiste oplossing, ook met betrekking tot de prijsverhouding @Bert Pionier, aangezien een update vanuit onze specialisten te lang op zich laat wachten. Omdat ik begrijp dat dit veel te lang heeft geduurd, wil ik dit graag één op één aanpakken zodat we het beste resultaat kunnen behalen. Daarom wil ik vragen om mij een privébericht te sturen met wat er al is gedaan en met wat je graag gedaan ziet worden. Dan staan we in direct contact en kunnen we voor een beste oplossing zorgen. Ik hoor het graag.

Reputatie 1

Hallo @Bert Pionier,

Ik zie dat je in de regio Emmen woont. Dit verklaard dan ook het probleem. Iedereen heeft daar met GPON volgens mij last van dezelde problemen.

Voor meer info zie hier:

 

 

Speelt al maanden. Gaat niet snel worden opgelost. Welkom bij T-mobile!!!

@Lisa dank voor de update.

Voor een poort move hoeven ze natuurlijk niet bij mij thuis te zijn. Dus er zal wel meer aan de hand zijn of getest worden.

En je geeft maar op 1 vraag antwoord, namelijk de middelste. 

Dit geeft mij te denken dat er een wilde gok gedaan wordt in de hoop dat het de problemen oplost, hetgeen niet veel vertrouwen uitstraalt dat daarmee ook het probleem wordt opgelost.

@Boris Zijn jullie die glasvezel mm voor mm aan het nakijken?

Het is bijna 3 weken geleden sinds een update, of eigenlijk dat jullie aan het nakijken zijn.

Echt slecht! Klantenservice mijn hoela!

Reputatie 1

 

@Lisa

@Boris

 

Sorry dat ik het zeggen moet, ik probeer steeds de klantenservice te bereiken over mijn rekening. Niemand kan me te woord staan want het is veel te druk. Ook niet via chat. En hier wordt ook maar sporadisch gereageerd.  40€ zou ik moeten betalen voor 1 maand. Ik ben bijna niet online geweest de afgelopen maand. Is er mij een compensatie goedgekeurd van €10,36. Dat maakt voor mij dus 29,64 en geen €37,81  Ik wil helemaal niet lullig doen maar waarom zit hier nu weer een verschil in?  Ik krijg dus nergens antwoord op mijn vragen. En omdat ik gewoon geen goede service heb gehad, want heb echt geen goed internet gehad, vindt ik dat er meer aan mij tegemoet moet komen. En ik wil weten waarom er verschil in zit in de toegekende compensatie.  Voor het oplossen van het internetprobleem maakt voor mij niet meer uit, morgen ben ik terug bij KPN.  Daar mogen jullie nog wel een voorbeeld aan nemen wat betreft klantenservice en levering van diensten.

vr gr van een bijna ex klant

 

De monteur komt tegen 12 uur en ik ben nu al afgesloten T-Mobile? Het is nog maar net 9 uur geweest. Ik wou net nog even de speedtest doen haha

 

Reputatie 7
Badge +15

@Bert Pionier 

Sommige monteurs sluiten het installatiepakket aan en zijn weer weg wat eigenlijk niet de bedoeling is 😅

Zou je alsnog een foto van het FTU en Huawei ONT in 1 foto kunnen maken zodat we kunnen kijken of er toch een verkeerde kabel is aangesloten?

Reputatie 7

Hi @Jahuul, merci voor jouw razendsnelle reactie! Ik voorzie je graag nog van wat extra informatie. Omdat we in het corenetwerk geen fouten zien, lijkt het geval in de wijkcentrale te liggen. Om deze reden is een poort move een voor de hand liggende optie. Juist omdat er aan onze kant geen fouten te zien zijn, heeft mijn collega dit verzoek ingediend. Beantwoordt dit iets meer jouw vraag? Laat het zeker weten als jij nog andere vragen hebt, want ik stel je graag gerust! 

Reputatie 7

Hi @Bert Pionier, zojuist heb ik ook een seintje gekregen van mijn collega die voor jou aan de slag is gegaan! Hij heeft ook de netwerkbeheerder jouw kant opgestuurd en jij hebt hier net dan ook een e-mail over gekregen. Houd er rekening mee dat jij anoniem gebeld kan worden om een afspraak in te schieten. Ik hoop echt dat zij snel langs kunnen komen, zodat jij weer van een goede verbinding gebruik kunt maken! 😁