Beantwoord

Internet langdurig down, knipperend PON lampje

  • 16 July 2021
  • 7 reacties
  • 185 Bekeken

Sinds enkele weken ben ik als T-Mobile klant omgezet naar de snelste internet variant. Vanaf dat moment enkel problemen. De afgelopen dagen ligt het internet er zelfs volledig uit en krijg ik het ook niet meer werkend. 

 

Het PON lampje van de converter blijft knipperen, hierdoor kan het modem geen internet verbinding tot stand brengen. 

 

De oplossing van T-Mobile? Na 10 dagen kan er een monteur langskomen. Jongens, jongens. Na meerdere malen bellen met de helpdesk, uiteindelijk zelf maar gebeld met Guidion. Na veel aandringen hebben zij de afspraak iets kunnen vervroegen. Uiteindelijk zit ik minimaal nog een dikke week zonder internet (uitgaande van het feit dat de monteur het in 1 keer kan oplossen, wat meestal met dit probleem niet het geval is).

 

T-Mobile, zorg aub voor een passende oplossing. Helemaal in deze tijd waarin we allemaal thuis werken is dit niet acceptabel. Een voucher voor een 4G hotspot is voor mij geen oplossing. Een spoed oplossing om het internet weer werkend te krijgen wel.

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 16 July 2021, 18:09

Als er een kabelbreuk zou zijn heb je geen licht  

@Waqqas en heb je dus een rood knipperend LOS lampje.

Bij een knipperend PON lampje heb je wel licht maar geen verbinding met het GPON netwerk. Veel voorkomende oorzaak is  dat er verkeerde apparatuur (media converter) op dezelfde GPON splitter is aangesloten. Dit kan in principe niet door een monteur in huis opgelost worden. Dit moet kpn/reggefiber oplossen.

Mvg. Marcel

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @christiaan_ts 

Een knipperende PON lampje met LOS uit zou betekenen dat er geen verbinding tot stand kan worden gebracht met de splitter.

Heb je ook gekeken of het even stroomloos laten van de Huawei ONT voor ongeveer 20 seconden helpt?

@Waqqas, yes. Geprobeerd. Werkt niet. 

Reputatie 7
Badge +19

@christiaan_ts 

Gaat het toevallig om Apeldoorn? Er is daar een kabel breuk, kijk hier voor meer informatie.

https://community.t-mobile.nl/vast-internet-492/wederom-geen-internet-verbinding-apeldoorn-331311/index2.html

Hoi @Waqqas, nee ik woon in Zwolle. 

Reputatie 6
Badge +3

Als er een kabelbreuk zou zijn heb je geen licht  

@Waqqas en heb je dus een rood knipperend LOS lampje.

Bij een knipperend PON lampje heb je wel licht maar geen verbinding met het GPON netwerk. Veel voorkomende oorzaak is  dat er verkeerde apparatuur (media converter) op dezelfde GPON splitter is aangesloten. Dit kan in principe niet door een monteur in huis opgelost worden. Dit moet kpn/reggefiber oplossen.

Mvg. Marcel

Reputatie 5
Badge +2

Hi @christiaan_ts ,

Ik wilde graag een aanvulling geven op het bericht van @Marcel MCi, wat eigenlijk precies aangeeft wat er aan de hand is en wat er moet gebeuren. Voordat dat gebeurt, komt er een monteur van Guidion langs om de installatie en aansluiting na te gaan vanuit de thuis situatie. Mocht dit niet de oplossing zijn, wordt direct een monteur aangestuurd vanuit de netwerkbeheerder. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Ook wij zien je graag zo snel mogelijk weer online! Mocht ik alsnog een voucher voor je kunnen regelen, laat het mij weten. Ook voor vragen, zit ik voor je klaar.

Reputatie 3


99% impact gehad door lijnoplevering andere (nieuw) klant. En dat gaat nog vaker gebeuren zolang de werkwijze niet veranderd bij dergelijke omzettingen. 

Reageer