Beantwoord

Internet langdurig down, knipperend PON lampje


Sinds enkele weken ben ik als T-Mobile klant omgezet naar de snelste internet variant. Vanaf dat moment enkel problemen. De afgelopen dagen ligt het internet er zelfs volledig uit en krijg ik het ook niet meer werkend. 

 

Het PON lampje van de converter blijft knipperen, hierdoor kan het modem geen internet verbinding tot stand brengen. 

 

De oplossing van T-Mobile? Na 10 dagen kan er een monteur langskomen. Jongens, jongens. Na meerdere malen bellen met de helpdesk, uiteindelijk zelf maar gebeld met Guidion. Na veel aandringen hebben zij de afspraak iets kunnen vervroegen. Uiteindelijk zit ik minimaal nog een dikke week zonder internet (uitgaande van het feit dat de monteur het in 1 keer kan oplossen, wat meestal met dit probleem niet het geval is).

 

T-Mobile, zorg aub voor een passende oplossing. Helemaal in deze tijd waarin we allemaal thuis werken is dit niet acceptabel. Een voucher voor een 4G hotspot is voor mij geen oplossing. Een spoed oplossing om het internet weer werkend te krijgen wel.

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 16 July 2021, 18:09

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Als er een kabelbreuk zou zijn heb je geen licht  

@Waqqas en heb je dus een rood knipperend LOS lampje.

Bij een knipperend PON lampje heb je wel licht maar geen verbinding met het GPON netwerk. Veel voorkomende oorzaak is  dat er verkeerde apparatuur (media converter) op dezelfde GPON splitter is aangesloten. Dit kan in principe niet door een monteur in huis opgelost worden. Dit moet kpn/reggefiber oplossen.

Mvg. Marcel

Ik ben een nieuwe klant , bij mij ook zelfde probleem pon lampje blijft knipperen, monteur kon vandaag niets doen , zo jammer dit :(

Reputatie 7

Hi @christiaan_ts ,

Ik wilde graag een aanvulling geven op het bericht van @Marcel MCi, wat eigenlijk precies aangeeft wat er aan de hand is en wat er moet gebeuren. Voordat dat gebeurt, komt er een monteur van Guidion langs om de installatie en aansluiting na te gaan vanuit de thuis situatie. Mocht dit niet de oplossing zijn, wordt direct een monteur aangestuurd vanuit de netwerkbeheerder. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Ook wij zien je graag zo snel mogelijk weer online! Mocht ik alsnog een voucher voor je kunnen regelen, laat het mij weten. Ook voor vragen, zit ik voor je klaar.

Gister is bij mij ook guidion gekomen, ik ben ook overgestapt van kpn naar t-mobile ( had ik maar niet moeten doen ) nu brand er een groen pon lampje te knipperen en lezen in forums zie ik dat er ook net als mij mensen met zelfde problemen, ik heb zo vaak gebeld naar t mobile en elke keer weer een ander smoes.

ik erger me te pletter dat ze zelfs zeggen tweede lijn is er mee bezig, waarom kan tweede lijn niet met mij contact nemen en zeggen dit en dit aan de hand en max zoveel dagen duurt het dan kan ik overwegen om nog eens na te denken van of ik de boel moet annuleren. Okey annuleren kost ook tijd maar uit principe heeft t mobile zijn blofte niet na gekomen alles zo zonder moeite gaan en kijk waar ik beland bent geen internet, ik miet maar wachten naar guidion eerst volgende beschikbaar datum en constant bellen naar t mobile, niet normaal echt niet jormaal en niet leuk

Reputatie 4


99% impact gehad door lijnoplevering andere (nieuw) klant. En dat gaat nog vaker gebeuren zolang de werkwijze niet veranderd bij dergelijke omzettingen. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @christiaan_ts 

Een knipperende PON lampje met LOS uit zou betekenen dat er geen verbinding tot stand kan worden gebracht met de splitter.

Heb je ook gekeken of het even stroomloos laten van de Huawei ONT voor ongeveer 20 seconden helpt?

@Waqqas, yes. Geprobeerd. Werkt niet. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Tasdemir, top dat je hier een reactie voor plaatst en jammer dat je zonder zit! Ik zag dat je een eigen topic hiervoor hebt aangemaakt, namelijk: Niet aangemeld, geen internet. Graag wil ik je vragen om, conform onze huisregels, één vraag tot één topic te beperken zodat er adequaat en doelgericht een oplossing geven kan worden. Ik zie dat Lisa je al heeft beantwoord, wij gaan er alles aan doen om je snel online te krijgen!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @beberte, van harte welkom op de Community!

Een ruwe start is natuurlijk nooit prettig, sorry dat je dit overkomen is. Ik heb meteen opgezocht waar het aan ligt en mijn vermoedens gaan uit naar het volgende: doordat er al een actieve verbinding op dezelfde access switch in de centrale zit, komt jouw verbinding nog niet volledig op gang. Als het goed is, ben je wel online (in de lijnmeting te zien) en heb je een redelijke download, maar laat de uploadsnelheid te wensen over, klopt dat? 

De monteur heeft jouw case doorgezet naar de technische, operationele afdeling en zij zijn op basis hiervan met de Klantenservice een onderzoek gestart. Qua tijdsindicatie kan ik je meegeven dat cases normaliter binnen maximaal drie tot zes dagen in behandeling genomen worden, in dit geval is het proces versneld omdat je helemaal geen verbinding hebt gehad na installatie. Ik verwacht maandag of dinsdag een update te kunnen geven. Klopt het nu trouwens dat jij voor 29 december nog een andere afspraak met Guidion ingepland hebt staan? Ik kan niet helemaal duiden waarom deze er precies in staat, maar vermoed dat dit gerelateerd is aan jouw laatste contactmoment met de telefonisten, kan dat kloppen?

Maak jij thuis toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je enigszins tegemoetkomen met een Unlimited Internet voucher zodat je de komende dagen onbeperkt online kunt blijven via mobiele hotspot op laptop en PC. Is dat een ideetje?

 

Reputatie 7
Badge +15

@christiaan_ts 

Gaat het toevallig om Apeldoorn? Er is daar een kabel breuk, kijk hier voor meer informatie.

https://community.t-mobile.nl/vast-internet-492/wederom-geen-internet-verbinding-apeldoorn-331311/index2.html

Hoi @Waqqas, nee ik woon in Zwolle. 

Reageer