Beantwoord

Internet snelheid laatste dagen traag en slechte klantenservice

  • 23 July 2017
  • 3 reacties
  • 401 Bekeken

Beste T-Mobile,

Na het overstappen van Ziggo naar jullie was ik zeer hoopvol, namelijk omdat ik geen COAX kabels meer hoefde te gebruiken en dat de TV-boxen eenvoudiger zouden zijn, maar een belangrijk punt: glasvezel en namelijk wel 500/500 internet.

Nadat Guidion hier op bezoek is geweest en alles heeft aangesloten had ik inderdaad 500/500 internet, hiermee was ik ontzettend blij.

Echter sinds enkele dagen krijg ik met geen mogelijkheid een sneller verbinding dan 100/130 down en 130/150 up. Niet echt fijn, aangezien ik volle pond betaal voor 500/500.

Nu dacht ik dat dit lag aan het feit dat ik allemaal 'eigen' netwerk apparatuur van Ubiquiti heb aangesloten, de USG, Switch POE, en enkele AC PRO Access points. Echter heb ik dit al snel kunnen elimineren door mijn laptop en/of PC direct aan te sluiten op LAN1 of LAN2 en dit gaf hetzelfde resultaat, namelijk 100/150 snelheden.

Hierop heb ik het volgende ondernemen, het resetten naar fabrieksinstelling en dit heeft ook geen resultaat gegeven. Er zitten geen stroomstekkers of andere apparaten in de buurt van het modem en/of de glasvezel lijn. Ook is deze niet verplaats oid.

Nadat ik vrijwel alle opties heb getest (andere kabels, CAT5e, CAT6 en CAT6) blijf het resultaat hetzelfde.

Hierop heb ik contact opgenomen met jullie klantenservice en alles uitgelegd en dan krijg ik als reactie: "Haha, dan heeft u alles al geprobeerd dat ik u kon vragen", nou een tip: geef niet z'n antwoord aan een klant die een constructief dialoog wil voeren en hulp wil krijgen. Daarop heb ik aangegeven dat ik al verschillende speedtests heb uitgevoerd en verschillende methoden heb uitgeput en dat het absoluut niet aan mijne interne netwerk kan liggen. Deze was compleet afgescheiden en afgesloten. Geen andere apparaten aangesloten het de Draytek etc.

Daarop heeft mevrouw simpelweg aangegeven dat ze mij niet verder kan helpen en dat ik een specifieke test moest uitvoeren die ze via de mail ging sturen en daar moest ik een screenshot van maken zodat ze dit kon doorzetten naar de technische dienst en die zou mij diezelfde dag nog reactie geven. Dus ik bedankt haar maar voor haar hulp (die er totaal niet was) en wachtte de e-mail maar af.

En joh, je verwacht het niet, ik moest een speedtest uitvoeren die ik haar al 10 keer heb medegedeeld ... echt bizar dit. Maar goed, ik heb deze tests gemaild en inmiddels zijn we 3 dagen verder en heb ik nog geen enkele reactie gehad en is mijn internet nog steeds niet waar ik voor betaal.

Dus inmiddels begin ik aardig te twijfelen of T-Mobile Thuis wel zo verstandige keuze is geweest. Ik wil graag oplossingen en geen vervolg vragen met hebt u al een andere PC of kabel of dit of dat. Geloof mij, ik heb het allemaal al geprobeerd en als laatste trek ik pas aan de bel.
icon

Beste antwoord door Sander 24 July 2017, 12:03

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Als je graag oplossingen wil en geen vervolg vragen (van o.a. medeklanten), dan kun je je contract proberen af te kopen en naar b.v. xs4all overstappen die hopelijk wel ten allen tijde bij een speedtest het gewenste laat zien. Of pakket retour als je nog binnen de 14 dagen zit. Je hebt nu iets meer dan 100Mbps glasvezel voor de prijs van 500Mbps, op jaarbasis dus 120 euro 'verloren'.
Reputatie 7
Hoi wkappen, bedankt voor het vertrouwen en je aanvraag! Ik baal met je mee dat je ervaring nu toch iets minder blijkt dan gehoopt.

Ook al liep het gesprek met mijn collega niet heel soepel, er zijn wel de juiste stappen gezet. Die speedtest hebben we nodig als 'bewijslast' ( 😉 ) bij onze netwerkbeheerder. Je zegt nu dat je nog niets gehoord hebt. Ik geef je graag een update! Kun je mij jouw postcode, huisnummer en laatste vier cijfers van je banknummer in een privébericht sturen?

@tmoesel, als een klant van ons een snelheidsprobleem heeft, dan lossen we dit graag op. Je hoeft bij ons dan ook niet meteen naar de concurrent te rennen hoor! 😉
Reputatie 7
Bij 500Mbit komt het ook aan op de hardware.
In sommige gevallen kan je netwerk kaart, drivers of virusscanner dwars liggen.
Bijvoorbeeld een Atheros netwerk kaart kan vaak niet de snelheid halen. maar een Intel netwerk kaart wel. heb je de mogelijkheid om met een ander apparaat te testen ?

Reageer