Beantwoord

Internet T-Mobile Thuis hapert of valt uit

  • 28 January 2020
  • 44 reacties
  • 3331 Bekeken

Goedemiddag community,

Sinds 3 weken ben ik aangesloten bij T-mobile met glasvezel internet 100mb, tv en bellen.

Na de installatie toonde de speedcheck van de monteur, een fantastische snelheid. Mijn zoontje helemaal blij, kon hij eindelijk een nieuw spel op zijn p.c zetten.

Helaas duurde het 10 uur om 15G te downloaden en kon je in de downloadgrafiek ook zien dat de snelheid steeds terugliep naar 0 en dan een paar seconden tot een paar minuten niets deed, soms zelfs zo lang dat er een melding kwam dat de netwerkverbinding was verbroken.

Omdat de Fritz 1750e op dezelfde verdieping steeds knipperde en resetten van zowel modem als modem+media converter niet hielp, heb ik contact gehad met de klantenservice, die netjes een monteur stuurde, toevallig dezelfde die geinstalleerd had.

Deze heeft de Fritz gereset en het modem een factory reset gegeven en wederom toonde zijn speedcheck fantastische resultaten.

Het probleem blijkt echter niet verholpen. De Fritz knippert niet meer, dat niet, maar het netwerk verdwijnt nog steeds een paar keer per dag of stottert. Als ik toevallig op de Ipad zit, zie je dan ook dat “laad-wieltje” knipperen. Of het hele netwerk wordt niet meer gevonden.

Downloaden van grotere bestanden is vrijwel niet te doen, online gamen af en toe een grote scheldpartij en inmiddels is het ook al gebeurt dat Netflix er door een ontbrekende netwerkverbinding wordt uitgegooid. Een speedcheck toont resultaten van 86mbps up, maar nog vaker van rond de 47mbps op verschillende momenten van de dag.

Kan dit probleem alsjeblieft opgelost worden? Of kan ik anders van dit abonnement af? Anders zit ik nog een jaar met deze ellende...

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 30 January 2020, 16:24

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dielie,

 

Welkom op de Community, leuk dat je jouw vraag hier stelt! :smile: Ik ga er alles aan doen om je te helpen. Op jouw adres kun je maximaal 100 Mbit/s via de Glasvezel technologie binnenhalen. Deze snelheid is geen verwachte snelheid, maar een maximaal haalbare snelheid. Dit betreft de snelheid op een bekabelde verbinding, dus niet over de Wifi. Wifi is van te veel externe factoren afhankelijk om hierop garantie te bieden. Ondanks het feit dat we op Wifi dus geen snelheden kunnen garanderen, zou een Wifi access point (Fritzbox 1750e) moeten helpen om het signaal uit te breiden. Dus de dekking zou groter moeten zijn. Dit zegt verder niets over de snelheid an sich. Jouw verhaal klinkt alsof er sprake is van wegvallende diensten. Zou je eens willen proberen om de pc/laptop bekabeld aan te sluiten en dan een speedtest te doen? Wil wat zaken uitsluiten voordat we verdere actie ondernemen.

Hallo Jason,

Bedankt voor je reactie. Ik zal kijken of ik morgen tijd heb, anders wordt het maandag. Wordt vervolgd...

Reputatie 7
Badge +1

Een van de grootse fouten die gemaakt wordt bij de installatie van de modem/router dat deze bijna altijd op de meest slechte plaats word gemonteerd de meterkast, toen ik mijn huidige appartement huurde was ook hier de aansluiting in de mk.

Ik merkte dat het wifi signaal op geen stukken mijn 100mb abo haalde (Draytek) dit opgelost door een router te kopen en deze op een gunstige plaats op te hangen en vervolgens te verbinden met de Draytek  stuk utp kabel in poort 1 van de Draytek en vervolgens in de blauwe wan van de router.

Ik merkte meteen een aanzienlijke verbetering van mijn downloadsnelheid via wifi met de Draytek haal ik hooguit 40 van de 100mb en via de Sitecom router ± 95 tot 97mb van de 100 op 5Ghz en 50 op 2.4Ghz

Reputatie 7
Badge +3

Het voordeel wat @Dielie heeft t.o.v. @BeMu is dat hij of zij zeer waarschijnlijk het Zyxel modem heeft en er de mogelijkheid is het modem op een andere plek te monteren met een netwerkkabel tussen modem en media converter in de meterkast. Bij de Draytek loopt de glasvezel rechtstreeks het modem in.

 

Bovenstaande foto vrijdag gemaakt na een bekabelde speedtest.

Gisteren eind van de middag, begin van de avond, weer steeds wegvallend netwerk. De kinderen worden steeds uit hun game gegooid, mijn man is bezig met een online cursus voor zijn werk en liep ook steeds vast omdat de nieuwe pagina niet geladen werd wegens onvindbare server. Help!!!!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Dielie,

 

Mag ik vragen hoeveel apparaten jullie tegelijkertijd met Wifi verbonden hebben? Het advies is om met gamen namelijk altijd een bekabelde verbinding te gebruiken. Dit neemt niet weg dat een wegvallende Wifi-verbinding erg frustrerend kan zijn, maar het beste is om een aantal ‘storende’ factoren uit te sluiten en af te koppelen. Zo komen we stap-voor-stap tot het meest optimale resultaat. :relaxed: De Fritz is als access point (bekabeld) aangesloten op het modem, klopt dat?

Goedemorgen Jason,

Als iedereen thuis is gaat het om 4 telefoons, een ipad, een pc en een Playstation. We hebben geen bekabeling op de Fritz. Het is echt niet te doen om een kabel naar boven te trekken, voor de tv op de slaapkamer was al dikke ellende en die zit nog recht boven het modem. De pc waarop gegamed wordt staat in dezelfde kamer als de Fritz, op de eerste verdieping.

We zaten hiervoor bij Telfort en toen functioneerde alles prima, tot op zolder aan toe, zonder enige versterker. Daar staat ook de Playstation en dat gaf nooit problemen.

Ook bekabeld zie je die grafiek toch steeds helemaal terugzakken? Een stabiliteit van 49% lijkt mij niet echt goed!

En het wegvallen van het netwerk gebeurt ook als ik 2 meter van het modem af zit.

Ik zou het liefst van het abonnement af willen en weer terug naar Telfort.

Of misschien dat jullie een router achter het modem kunnen zetten? Ik lees op het forum dat dat ook nog wel eens wil werken, maar ik ben niet van plan daarin te investeren.

Kom alsjeblieft met oplossingen waar ik wat mee kan!

Reputatie 7

Hey @Dielie,

Ik ben gelijk naar je verbinding gaan kijken! Gelukkig heb ik op afstand geen problemen kunnen achterhalen. Je zou voor de zekerheid je modem van een verse fabrieksreset kunnen voorzien en vervolgens nogmaals een test uit te voeren.

Net als Jason zou ik gamen via Wifi je niet willen aanraden. Vooral een Playstation kan soms net wat meer van je verbinding vragen, en dan kan je beter bekabeld aangesloten zijn. Je ontlast daarmee ook de Wifi voor alle andere apparaten. 

Is een bekabelde optie een No-go, dan kun je altijd overwegen om een tweede router aan te schaffen en die bekabeld aan te sluiten op je huidige modem. Daarmee zorg je voor een bredere dekking van je Wifi signaal door heel je huis. Het mag dan een kleine investering zijn, waar je in de toekomst ook veel profijt van kunt hebben!

Hallo Piotr,

Nogmaals, als je bekabelde stabiliteit slechts 49% is, dan klopt dat toch niet?

De playstation wordt amper gebruikt en tot nu toe zijn alle problemen geweest zonder dat die aan stond.

Jullie garanderen toch razendsnel stabiel internet? Dan ga ik dus niet investeren in een router, dat horen jullie te doen. En dan wordt de dekking beter, maar als het netwerk steeds uitvalt heb ik daar ook niets aan.

Paar dagen geleden fabrieksreset gedaan. Geen verbetering. De Fritz knippert weer.

Waarom moet ik elke keer zo lang op een reactie wachten? Dat is toch geen service?

Ik zou het toch echt bijzonder waarderen als dit probleem serieus wordt genomen en ook wordt opgelost, anders heb ik wettelijk gezien het recht om mijn contract kosteloos te ontbinden omdat jullie je niet aan je belofte houden. 

Reputatie 7

Hey Diele,

We willen je maar al te graag aan een zo stabiel mogelijke verbinding helpen! Zoals mijn collega hierboven al aangeeft, wordt een Wifi verbinding beïnvloed door externe factoren, bijvoorbeeld door de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. Wij garanderen een stabiele vaste (bekabelde) internetverbinding.Wanneer je problemen ervaart met je bekabelde verbinding dan kunnen we alles in gang zetten om tot een oplossing te komen. Bij een haperende Wifi is het een ander verhaal door de externe factoren. 

Zo te zien is er onlangs een monteur bij je op bezoek geweest om je Wifi te herstellen. Daarbij is je versterker opnieuw draadloos ingesteld. Heb je ook al getest om je versterker bekabeld aan te sluiten en eventueel op een andere plek te installeren? Mocht dit niet het gewenste effect hebben dan kan ik je de tips uit mijn vorige bericht aanraden. 

Hallo Piotr,

Zoals ik al eerder zei is bekabeld internet bij ons geen optie!

Inmiddels lijkt het netwerk niet meer weg te vallen, ik heb ook een andere versterker te leen, maar de snelheid is echt bedroevend. Zie screenshot. Deze is gemaakt binnen 2 meter van het modem. Dus niet eens op een andere verdieping.

Het is toch niet normaal dat ik daarvoor zoveel geld betaal? Nogmaals: het modem staat op dezelfde plek als waar die van mijn vorige provider stond, er is binnenshuis aan de hele situatie niets veranderd en ik had destijds prima, stabiel internet tot op zolder, zonder enige versterker. Dus bij wie ligt de fout dan? 

Misschien is dit modem wel niet goed. De monteur noemde het ook al de Lada onder de modems.

 

 

Reputatie 7

Hi @Dielie, de Zyxel modem die jullie hebben ontvangen is één van de snelste Wifi modems met een aantal features voor een optimale verbinding. Het ligt dus niet aan de modem. Wat mij wel opvalt aan je screenshot is dat je een IPv6 verbinding zou hebben. Wij ondersteunen nog geen IPv6 op ons netwerk dus dit zou eigenlijk niet moeten kunnen. :slight_smile: Zou je eens in willen loggen op de modem zelf en IPv6 uit willen zetten? Je zou verbinding moeten maken via IPv4, ik ben benieuwd wat de resultaten dan zijn!

 

Mocht je echt het optimale uit je Wifi verbinding willen halen dan kan je uiteraard altijd zelf een andere modem aansluiten over bijvoorbeeld gebruik maken van een andere Wifi oplossing zoals een router of Wifi-mesh netwerk. In ons Wifi topic lees je hier alles over!

Hallo Brian,

Dat van die IPv6 was mij ook al opgevallen, want als ik draadloos test geeft hij wel IPv4 aan. Ik heb ingelogd op het modem en daar staat IPv6 gewoon uit.

Ik heb geprobeerd de kanalen met de wifi analyzer aan te passen. Het gekke is dat hij geen 5ghz signaal vindt, alleen 2.4ghz. Als ik het kanaal van de 5ghz wijzig van auto naar bijv. 44 doet hij dat ook niet. Zou het modem gewoon geen 5ghz signaal geven en is de snelheid daarom zo laag?

 

Dit komt toch niet eens in de buurt van de 100mb!!!!!!

Je collega zei dat ik op dit adres ook maximaal 100mb kan halen, maar volgens elke postcodecheck, ook die van jullie, is dat toch echt 1000mb

Reputatie 7

Hey @Dielie,

De bovengenoemde snelheid blijft inderdaad achter bij je maximaal haalbare snelheid. De reden dat je geen 5Ghz verbinding ziet, heeft te maken met de functie ‘Bandsteering’. Wanneer je bandsteering uitzet dan kun je twee aparte netwerken instellen (2.4 en 5Ghz). Hiervoor moet je een directe verbinding maken met je modem en dan op het modem inloggen, zie dit topic. Dan kan je vervolgens naar je thuisnetwerk, en daar zul je de optie vinden om deze bandsteering uit te schakelen. Wel dien je per apparaat het juiste netwerk (2.4 of 5Ghz) te kiezen. Het is wellicht even wat werk om het in te stellen, maar ik hoop dat hiermee je probleem wordt opgelost en je hierdoor betere snelheidsresultaten haalt.

Ik begin het onderhand spuugzat te worden!

Ik heb een router kunnen lenen van iemand die op vakantie is. Deze geiinstalleerd als acces point op de 1e verdieping, waar gegamed wordt. Het bereik is nu inderdaad goed boven. Echter is de snelheid nog steeds om te janken en bovendien valt het complete signaal weer steeds weg!!!!  Gisteren tot 3x toe.En dan heeft zo’n extra router ook geen zin he!

Gaat er nou nog eens iemand met een goede oplossing komen? Want ik heb nu dus al jullie suggesties en de bij de wifi-service genoemde suggesties uitgeprobeerd!!!!!

Wat heb ik een spijt dat ik ooit ben overgestapt!!

Reputatie 6

@Dielie Dat kan ik me volledig voorstellen, wij willen ook niets liever dan stabiel internet voor jullie. Heb je de bandsteering uitgeschakeld en je apparaten individueel ingesteld om te checken of dit verbetering brengt in jouw verbinding? Dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn. 

Nee, dat heb ik niet gedaan, omdat we ten eerste nu een router hebben, dus een goeie dekking en ten tweede zoals ik al zei valt het complete signaal gewoon weg. Dus dan maakt de 2.4 of 5 ghz instellen ook niet uit!! Volgens mij is er gewoon iets stuk in dat modem, dat is de enige constante factor.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dielie,

 

Bedankt voor je terugkoppeling, daar kunnen we wat mee! Als ik het goed begrijp heb je nu een eigen router aangesloten op het modem via een bekabelde verbinding (access point) op de 1e verdieping. In welke poort van de Zyxel zit jouw router aangesloten? Zoals ik het nu zie in de lijnmeting zit deze in de WAN poort (blauw), klopt dat? Wat gebeurt er wanneer je de Fritz 1750e nu aansluit als access point?

Hallo Jason,

ik heb de router aangesloten volgens de gebruiksaanwijzing, van de lan op de Zyxel naar de wan op de router en dat functioneert prima. Volgens ene Folkert op jullie forum moest dat ook zo. Waarom zou ik nu de Fritz aansluiten? Ik wil gewoon stabiliteit!

Reputatie 7

Hi @Dielie, als het signaal wegvalt en de modem mogelijk defect dan kunnen we dat heel makkelijk testen. Zou je een apparaat bekabeld aan willen sluiten en op het moment dat de verbinding wegvalt via dit apparaat de bekabelde verbinding willen testen? Op de router zelf kan je het mogelijk ook zien aan de ledjes die op dat moment nog branden. Als de verbinding op de modem zelf wegvalt dan zou geen enkel apparaat namelijk nog verbinding moeten hebben, ook bekabeld niet. Als het alleen de Wifi en/of de router is dan zou de netwerkkabel of de router de oorzaak kunnen zijn. Dit eerste kan je eventueel testen door de router met een andere netwerkkabel op een andere poort van de modem aan te sluiten. Laat zeker weten wat het resultaat is, dan ga ik voor je aan de slag!

Ik hoop dat het signaal dan een keer langer dan een tiental seconden wegvalt, want ik moet dan eerst met een kabel door mijn huis gaan rennen en dan eventueel ook nog een pc opstarten....

En daarbij is dus ook nog steeds de snelheid niet eens de helft van waar ik voor betaal. Zou het niet de moeite waard zijn een ander modem te proberen?

 

Reageer