Beantwoord

Internet Thuis werkt niet meer / vroegtijdig afgesloten

  • 29 December 2021
  • 5 reacties
  • 142 Bekeken

Mijn T-Mobile Internet thuis is per 15-12-2021 afgesloten terwijl ik duidelijk een verhuizing had doorgegeven per 24-01-2022. Ik zit nu al een tijd zonder internet thuis en T-Mobile kan me gewoon niet helpen. Die geven de schuld aan KPN en zeggen dat mijn lijn op mijn huidige adres niet geactiveerd kan worden.

T-Mobile geeft geen oplossing!!

Ik bel elke dag met T-Mobile maar er verandert niks.

HELP!!!!

icon

Beste antwoord door Ginny 30 December 2021, 10:41

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 6

Hoi @AdemT1980, welkom op de Community! Ik geef je graag meer uitleg over de situatie. Een lijnaanvraag bij een andere provider mag wettelijk door de huidige provider niet worden tegengehouden. Dit is omdat er keuzevrijheid is en wij mensen daar niet in mogen beperken. Er is een aanvraag gedaan bij een andere provider op jouw adres waardoor wij verplicht zijn om de verbinding aan hen over te dragen. De datum dat de nieuwe provider de lijn heeft opgeëist is 15 december. Naar alle waarschijnlijkheid heeft de nieuwe bewoner van jouw huis een aanvraag gedaan voor het internet, waardoor de lijn van ons is overgenomen. Dit is absoluut geen gewenste situatie, maar het is niet iets dat wij kunnen tegenhouden. De lijn is nu in het bezit van een andere provider en daar kunnen wij niets aan doen, dat spijt mij heel erg. Ik kan je voorzien van een Unlimited data voucher zodat je middels een hotspot onbezorgd kunt blijven internetten via een mobiele telefoon van Tele2 of T-Mobile. Kan ik dat voor je in orde maken?

Beste Giny, wat jij beschrijft klopt niet helemaal dus zal ik hieronder het uitleggen en dit is ook al bekend bij jullie klantenservice onder ticket nummer 2021122311036793.

Ik had een verhuizing aangevraagd van mijn T-Mobile abonnement dat per 24-01-2022 zou moeten ingaan. Omdat mijn moeder op het huidige adres blijft wonen en om te zorgen dat zei niet zonder internet zou zitten heb ik via T-Mobile een nieuwe abonnement voor haar afgesloten dat per 24-01-2022 in zou moeten gaan. We hebben de modem en converter voor haar abonnement ook al ontvangen. De datum van 15-12-2021 komt hier helemaal niet in voor en de nieuwe provider waar jij het over hebt is gewoon T-Mobile zelf waarin ook duidelijk is aangegeven het nieuwe abonnement per 24-01-2022 in te laten gaan.

Dit was gewoon een simpele verhuizing van mijn abonnement naar mijn nieuwe adres per 24-01-2022 en aanvraag van nieuwe abonnement voor mijn moeder op het huidige adres per 24-01-2022. Dit allemaal bij T-Mobile dus niet eens een andere provider.

Ik raad jullie aan om op zijn minst de abonnement van mijn moeder te activeren zodat we vooralsnog tot mijn verhuizing gewoon internet hebben. Zo moeilijk kan dit toch niet zijn. Het is en blijft hetzelfde provider.

Graag een oplossing en uiteraard wil ik wel die Unlimited data voucher tot mijn verhuizing van 24-01-2022.

Ik hoop dat er nu wel een oplossing komt.

Hoi @Ginny bij deze nogmaals het bericht van hierboven.

Reputatie 7

Hi @AdemT1980 ,

Dank je wel voor je antwoord. Ik wil je graag verzoeken niet je eigen bericht te ‘bumpen’, uitgaand van onze Huisregels. We doen ons best als moderator om zo snel mogelijk je te antwoorden, maar we zijn geen chatfunctie. Door de extra aanvraag is als het ware de lijn overruled en is er een geforceerde migrate out ingevoerd. Dit gebeurt automatisch wanneer er nog een andere aansluiting bekend is. Ik had het graag voor je teruggedraaid, maar begrijp vanuit onze technische dienst dat de verbinding al zodanig is uitgezet dat dit niet terug te draaien is. Een rotte situatie, waar ik ook graag mijn excuses voor wil aanbieden. Ik begrijp dat er inmiddels een voucher voor je is geregeld, waardoor er een tijdelijke bron van internet beschikbaar is. Mocht er een vraag zijn, laat het vooral weten. We zitten hier klaar voor je.

@Boris

Ook in jouw verhaal lees ik dat jullie het gewoon niet toegeven dat er een grote fout is gemaakt door jullie en dit is erg frustrerend!

Je gebruikt woorden zoals "overruled", automatisch", "geforceerd migrate out" en doet overkomen alsof dit heel normaal is maar geloof me, dit is een grote fout waarbij jullie gewoon de opgegeven datum van 24-01-2022 niet hebben aangehouden!

Een simpele verhuizing waarbij een datum wordt opgegeven is de normaalste zaak van de wereld en dat er vervolgens een nieuwe abonnement op hetzelfde adres wordt aangevraagd ook met een datum wat gelijk is aan de datum van verhuizing lijkt me niks anders dan gebruikelijk.

Het toegeven van deze fout is belangrijker dan excuses aanbieden, ook al heb ik niks aan beiden maar dan kunnen mensen wel zien dat dit niet "automatisch" of "geforceerd" gebeurd.