Beantwoord

Internet toch niet zo stabiel als gedacht

  • 29 October 2021
  • 34 reacties
  • 992 Bekeken

Reputatie 3

Hallo,

Na jaren lang klant te zijn geweest bij KPN (Glasvezel internet, TV en mobiel) toch maar eens de gok genomen om over te stappen naar T-Mobile. Eerste gesprekken waren goed, T-Mobile dacht echt mee met de klant. Levering was vlekkenloos, snelheden van internet waren perfect, modem doet wat het moet doen, tv kijken werkt ook nog eens fantastisch (na speciale update voor nieuwe samsung smart tv's) Kortom, zeer tevreden de eerste maand…

 

Maar dan, nu al 2 keer gehad dat er een hele dag het internet eruit ligt (anno 2021 waarbij thuiswerken een beetje de norm is geworden is dit onacceptabel) Bellen naar de Helpdesk levert alleen een excuus op, kunnen niks voor je doen, Gideon Monteur kan je inplannen… over een week… misschien… Beide gevallen, na 50 keer of wat het modem te hebben gereset kwam steeds de verbinding terug…. Nu vanavond weer, om precies te zijn 20:46… Youtube stopt, tv stopt, geen internet meer… Lan verbindingen met de pc worden verbroken… Ineens weer terug, probeer het modem in te komen, dit is SUPER TRAAG… wil vervolgens de logs bekijken… wordt je begroet met de melding: It is impossible to retrieve the information now. Please try again. En na 50 try agains kan het nog steeds niet…

 

Nu kan de klantenservice van KPN nog zo slecht zijn maar we hebben er NOOIT, maar dan ook echt NOOIT een minuut eruit gelegen en dat is bij T-Mobile nu wel anders. Als ik zo wat topics doorlees op dit forum ( waar overigens kudo's voor de moderators en de medegebruikers) begin ik aan twee dingen te denken: Foutief/defect modem die het aantal verbindingen niet aan kan, defect netwerkpoort in de (wijk)centrale waarop ik ben aangesloten. De vorige 2 incidenten met de hele dag geen internet waren ongeveer 6 weken na elkaar, iets wat vaker voor schijnt te komen bij een defecte glaspoort in de (wijk)centrale volgens dit forum.

 

Zou er iemand van de technische dienst, of iemand die direct kan schakelen met wie dan ook eens mijn verbinding kunnen controleren? Als alles het doet, doet dit het ook goed… Maar wat ik al eerder aangaf. Afgelopen tijd 2 heel dagen eruit liggen en dan nu random 'svonds er ook eens uitvliegen kan gewoon niet.

 

Ik hoor graag van jullie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jasper van Straaten

 

PS: Modem zit direct aangesloten op de media converter (NT1 kastje van Huawei). 1x CAT8 kabel naar zolder waar de pc direct op zit aangesloten. 1x CAT7 naar een netwerkswitch voor Hue, Ikea Tradfri, Nintendo Switch, Tv Tuner, Tv zelf. 1x Cat 7 naar Asus AP voor aansturing printers en iMac op zolder.

icon

Beste antwoord door Boris 1 November 2021, 14:00

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

34 reacties

Reputatie 1

Oh ja, ik heb zelf overal CAT6 kabels liggen. en test inderdaad altijd via de kabel.

Ik zal het nog even in de gaten houden, misschien omdat die nu net geactiveerd is dat het nog even instabiel is. Maar gelukkig werkt het nu voor jou helemaal top! 

Reputatie 3

Sinds de toezegging dat ze nu het proces hebben aangepast hebben wij er niet meer uitgelegen. Het lijkt dus dat het heeft geholpen.

Kwa snelheid, ik test altijd via fast.com en ik haal op mijn 1gbit verbinding 1.2 gbit down en 1.1gbit up. Lekker snel dus.

Wel aangesloten via een CAT 8 kabel van modem direct in pc. Het testen van de verbinding zou ik zoiezo altijd via de kabel doen. Dat gezegd hebbende, ik haal ook altijd wel de maximale snelheid uit de wifi als ik deze test (540 up en down op het modem zelf).

Reputatie 1

En nog even een kleine update:

 

Internet is weer hersteld vanaf 14:36. Niet de hele dag eruit gelegen dus maar wel uren… Nog steeds onacceptabel. We gaan het meemaken. Nog 14 dagen mogelijk signaal verlies maar dan moet het over zijn.

JvStraaten, heb je hier nog een update over? Is het eindelijk stabiel gaan werken?

 

Tmobile is dinsdag geinstalleerd, en vandaag pas aangesloten.. Dit heeft T-mobile verkeerd overlegd met de monteur,.. Dus heb sowieso al 2 dagen zonder internet gezeten…

Nu is het internet bij mij eindelijk aan gezet! Maar wanneer ik een paar speedtests doe zie ik dat het zeker niet stabiel is. 700mbit down en 70mbit up? en dan weer 400 down en 100 up? soms 400 up is niet een stabiele glasvezel verbinding die ik gewent ben, ik had eerst 500/500 bij een andere provider en dat bleef super stabiel op 450 up en down de heledag door!.

 

 

 

Reputatie 3

En nog even een kleine update:

 

Internet is weer hersteld vanaf 14:36. Niet de hele dag eruit gelegen dus maar wel uren… Nog steeds onacceptabel. We gaan het meemaken. Nog 14 dagen mogelijk signaal verlies maar dan moet het over zijn.

Reputatie 3

Als buitenstaander in dit issue volg ik het met belangstelling daar ik heel misschien in de toekomst overga naar 1gb/s internet bij T-Mobile, nu heb ik nog 100mb/s van T-M. geleverd door KPN super stabiel.

Lees je alle ellende welke een groot deel van de klanten ervaren bij overgang naar 1gb/s internet en de (zeer) trage afwikkeling door T-Mobile en Guidion ben ik van mening dat door beide bedrijven eens flink met de bezem door heen moet, en een grote herstructurering nodig is.

Zoals ik er naar kijk heeft T-Mobile te veel hooi op de vork genomen en heeft niet de deskundigheid op dit gebied zoals KPN in mijn ogen wel heeft, het door blijven modderen op deze wijze gaat T-Mobile veel klanten kosten.

Heb nu de 1gb/s van T-Mobile en mijn latency is lager dan toen ik bij KPN zat (500/500). ALS de verbinding up is, is deze ook snel en stabiel.. Alleen als er gekloot wordt in de centrale.. ja dan lig je er uit :-)

Reputatie 7
Badge +1

Als buitenstaander in dit issue volg ik het met belangstelling daar ik heel misschien in de toekomst overga naar 1gb/s internet bij T-Mobile, nu heb ik nog 100mb/s van T-M. geleverd door KPN super stabiel.

Lees je alle ellende welke een groot deel van de klanten ervaren bij overgang naar 1gb/s internet en de (zeer) trage afwikkeling door T-Mobile en Guidion ben ik van mening dat door beide bedrijven eens flink met de bezem door heen moet, en een grote herstructurering nodig is.

Zoals ik er naar kijk heeft T-Mobile te veel hooi op de vork genomen en heeft niet de deskundigheid op dit gebied zoals KPN in mijn ogen wel heeft, het door blijven modderen op deze wijze gaat T-Mobile veel klanten kosten.

Reputatie 3

Zoals in het topic van J33BEE wordt vermeldt, doet Guidion het patchen en het aansluiten zodat dit minder vaak voor komt maar dit is dan nog niet het geval voor migraties die vóór de aankondiging waren ingepland.

Dus misschien ongeveer een maand na aankondiging zou dit overal toegepast moeten worden.

ok dus 18 dagen geleden is de aankondiging geweest. Dus nog een kleine 14 dagen te gaan en dan mag ik er dus niet meer uit liggen doordat iemand ergens een stekkertje omzet.. Ok. Ik kijk het nog even aan dan. Ben heeeeel benieuwd of dit ook echt het geval zal zijn… Simpelweg, bij de eerstvolgende keer dat dit weer gebeurt (na die 14 dagen) dan wordt de bittere pil maar weer geslikt en gaan we zogezegd bij de buren shoppen. Blij in ieder geval dat het euvel wel erkent wordt en dat de oplossing ook voor handen is. Blijft natuurlijk altijd wel de vraag of dit goed nageleefd gaat worden en hoe T-Mobile hier zicht op houd dat dit ook gedaan wordt, want zeg nou zelf.. Om een dag offline te moeten gaan omdat er iemand anders ergens een oplevering/verhuizing van internet krijgt is toch niet normaal..

Reputatie 3

 

Euhm wat heeft dit met mijn probleem te maken ? :-)

Niets, maar ik nam de vrijheid deze vraag hier te stellen.

Reputatie 7
Badge +15

Zoals in het topic van J33BEE wordt vermeldt, doet Guidion het patchen en het aansluiten zodat dit minder vaak voor komt maar dit is dan nog niet het geval voor migraties die vóór de aankondiging waren ingepland.

Dus misschien ongeveer een maand na aankondiging zou dit overal toegepast moeten worden.

Reputatie 3

Dan ligt het niet aan het netwerk binnenshuis bij jou, er bestaat een kans dat de verbinding later op de dag automatisch weer online is 

ja dit klopt, maar het ligt er al uit vanag 9:56 en gideon komt meestal pas de verbinding aansluiten rond een uur of 3-4.. Dus al die tijd lig ik er uit. En dat in 2021 waarbij iedereen moet thuiswerken.. Dit is toch niet acceptabel ? Ik ga toch geen internet aanschaffen om er vervolgens meerdere dagen eruit te liggen? 1 keer per jaar vind ik al veel...

Reputatie 3

P.S.  mijn internet is nu 100mb/s  wil ik 1gb/s dan word het T-Mobile eigen netwerk, dus voorlopig maar even niet.

Geldt dit voor iedereen?

Kan ik zien welk netwerk wordt gebruikt?

Euhm wat heeft dit met mijn probleem te maken ? :-)

Reputatie 3

P.S.  mijn internet is nu 100mb/s  wil ik 1gb/s dan word het T-Mobile eigen netwerk, dus voorlopig maar even niet.

Geldt dit voor iedereen?

Kan ik zien welk netwerk wordt gebruikt?

Reputatie 7
Badge +15

Dan ligt het niet aan het netwerk binnenshuis bij jou, er bestaat een kans dat de verbinding later op de dag automatisch weer online is 

Reputatie 3

Hallo @JvStraaten 

Of het aan jouw netwerk ligt daar kan je snel achter komen.

Knippert het PON lampje op de Huawei ONT waardoor er misschien weer een verkeerde mediaconverter is gedetecteerd door de switch in de PoP?

Ja het PON lampje knippert inderdaad. Maar zoals ik al zei, dit is niet de eerste keer.

ja die knippert.

Reputatie 7
Badge +15

@JvStraaten 

Juist niet. Als andere klanten aangesloten op dezelfde switch een andere mediaconverter hebben aangesloten dan de Huawei ONT dan kan dit mogelijk impact hebben op jouw verbinding 

Maar knippert het PON lampje op de ONT?

Reputatie 3

Zou de oplossing dan zijn dat ik steeds de oude van kpn moet aansluiten als dit gebeurt?.. Moet toch niet gekker worden..

Reputatie 3

Hallo @JvStraaten 

Of het aan jouw netwerk ligt daar kan je snel achter komen.

Knippert het PON lampje op de Huawei ONT waardoor er misschien weer een verkeerde mediaconverter is gedetecteerd door de switch in de PoP?

Ja het PON lampje knippert inderdaad. Maar zoals ik al zei, dit is niet de eerste keer.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JvStraaten 

Of het aan jouw netwerk ligt daar kan je snel achter komen.

Knippert het PON lampje op de Huawei ONT waardoor er misschien weer een verkeerde mediaconverter is gedetecteerd door de switch in de PoP?

Reputatie 3

20 hele dagen al online! Wat goed zeg... Alleen het is het nu dag 22 en je raad het al... we liggen er weer uit. Midden in een meeting, dag verbinding. Ook de opmerking dat het aan mijn eigen netwerk zou liggen schiet mij een beetje in het verkeerde keelgat... wederom een oplevering in de buurt... klantenservice kan niks doen.... dit begint nu echt ENORM te frustreren. @Boris wat nu?

 

Overigens ook grappig om te zien dat er contact is geweest met de technische dienst. Die zeggen, verbinding klappert niet meer, dus probleem opgelost en indien er problemen zijn is het binnenshuis… terwijl je er LETTERLIJK daarvoor nog zegt dat de problemen die eerder gemeld zijn door @J33Bee hier ook van toepassing zijn…

 

Oftewel, het is geen klapperende verbinding, het ligt ook niet aan het thuis netwerk maar aan de manier waarop er verbindingen worden opgeleverd… Ik hoop dat de Gideon monteur vandaag te vroeg is zodat ik in ieder geval weer online kan en zoals ik ook al heb gezegd tegen de helpdesk vandaag, geduld begint wel een beetje op te raken op deze manier. Helemaal omdat het probleem al lang bekend is, de oplossing ook, maar schijnbaar kan een T-Mobile niet een procedurele afspraak maken met KPN om dit te verhelpen.

Reputatie 7

Hi @JvStraaten ,

Dank je wel voor je geduld! Zojuist heb ik een terugkoppeling ontvangen van de specialisten en zien we dat de ONT al 20 dagen lang stabiel is en niet wegvalt. We kunnen daarom concluderen dat de wegvallende verbinding binnenshuis is. Om dit zo goed mogelijk aan te pakken, wil ik je vragen om de volgende stappen te doorlopen: 

Mocht daarmee de verbinding nog niet herstelt zijn, wil je dan via het format laten weten of het nog speelt? Dan laat ik graag een monteur een kijkje nemen bij jou thuis om de situatie op te lossen. Ik hoor het graag! 

Reputatie 7

Hi @JvStraaten ,

Excuus dat een reactie langer op zich heeft doen laten wachten. We werken hard om je zo snel mogelijk van antwoord te voorzien, maar soms kan dat langer duren dan gebruikelijk. Ik moet, zoals de andere in dit topic, bekennen dat het hier inderdaad om de issues gaat die in het topic voorkomen die @J33Bee aankaart. Daarvoor wil ik mijn welgemeende excuses voor aanbieden. We werken hard aan de verbetering hiervan. Ik zie dat er contact is geweest via de telefonische helpdesk en dat wij op 11 oktober onderzoek en herstelwerkzaamheden hebben uitgevoerd op jouw verbinding. Het is daarom spijtig te zien dat de verbinding alsnog klappert. Ik heb daarop onze technische dienst ingelicht over dit euvel, want wij willen ook graag dat alles soepel loopt. Ik hoop je hiervan zo snel mogelijk een terugkoppeling te geven. We houden contact! Mocht je in de tussentijd vragen hebben, laat het vooral weten. Ik zit voor je klaar! 

Reputatie 3

@JvStraatenenige advies wat ik kan geven; blijf het melden bij de helpdesk, zeker als je ook een 1 jarig contract hebt ivm eventuele opzegging onderbouwen. Ik heb geen verplichtingen meer en kon daardoor meteen opzeggen.

Uiteraard zullen we het blijven melden als we er weer eens uit liggen… Enige “probleem” is dat we ook met mobiel zijn overgeswitched naar T-Mobile waardoor het totaal pakket toch een stuk goedkoper is dan bij KPN… En wat je al terecht zei, zijn die euro’s verschil het waard om nog (als ik het goed heb) er nog 28 keer eruit te klappen…. Of hopen dat T-Mobile het een keer oplost en goed te werk kan gaan.

Reputatie 4

@JvStraaten enige advies wat ik kan geven; blijf het melden bij de helpdesk, zeker als je ook een 1 jarig contract hebt ivm eventuele opzegging onderbouwen. Ik heb geen verplichtingen meer en kon daardoor meteen opzeggen.

Reputatie 3

Ok,

Allen heel erg bedankt voor de antwoorden en uitleg!

Jammer dat T-Mobile hierop niet reageerd en dat het eerdere antwoord wat in het andere topic is gegeven nog niet volledig is geimplementeerd. Voor nu blijven we nog bij T-Mobile maar zullen zeker met een schuin ook naar de buren kijken.

Reputatie 4

@BeMuik kijk al sinds jaar en dag tv via Ziggo. Ik heb nooit kastjes gewild ipv CI+ (tv’s aan de muur). Zolang men dat niet biedt, blijf ik bij Ziggo.

Vodafone Thuis werkte altijd prima maar zoals gezegd alleen internetdienst afname. Door vaste telefoon onder te brengen bij goedkoper alternatief (VoIP aanbieder) ben ik vrij flexibel om weg te bewegen. Niet verwacht dit nodig te hebben, maar sinds ik op GPON van T-Mobile zit, is de maat nu vol.

Zoals @Waqqas ook aangeeft; het KPN netwerk is gewoon stabieler voor elkaar. In de ruimste zin van het woord (DTAG, DNS, GPON enz.). Ja het is duurder, maar helaas wordt nu (voor mij althans) keihard duidelijk dat goedkoop, duurkoop is alhier.