Beantwoord

Internet/tv valt vaak uit Huawei HG659

  • 6 May 2021
  • 7 reacties
  • 147 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb al 3 weken problemen met mijn verbinding en kan niet de vinger niet op de zere plek leggen en wil graag dat dit zsm wordt opgelost. De verbinding valt meerdere malen per dag uit en komt na ongeveer 15 seconden weer terug.

Factory reset is reeds uitgevoerd, hierna kwam ik niet meer op admin niveau de router in maar enkel op user niveau. Hiermee kan ik geen logboeken bekijken maar heb nog een oude lijn die er zo uit zag:

 

2010-02-26 03:20:24    System    Notice    WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2010-02-26 03:20:21    System    Notice    WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2010-02-26 03:20:15    System    Notice    WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2010-02-26 03:20:08    System    Notice    WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2010-02-26 03:20:06    System    Notice    WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2010-02-26 03:20:06    System    Notice    WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)

 

Ook heb ik de kabels naar de router al vervangen.

icon

Beste antwoord door Ginny 8 May 2021, 10:53

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6

Hoi @hopjesvla1990, goed dat je hier contact over opneemt! Ik zie in jouw verbinding inderdaad uitval terug. Wat vaak een oplossing is, is om de verbinding opnieuw naar het modem te sturen: een zogenoemde reprovisie. Ik ga dit direct voor jou uitvoeren. Jij zult hier zelf weinig van merken, behalve dat de verbinding in de loop van de dag weer stabiel zou moeten worden. Zou je dat voor mij in de gaten willen houden en mij willen laten weten als het vanmiddag geen verbetering heeft gebracht? Daarnaast zie ik dat een iPhone die verbonden is met jouw verbinding een IP-lease error geeft. Zou je deze telefoon willen loskoppelen van de Wifi, opnieuw willen opstarten en daarna weer opnieuw met de Wifi willen verbinden? Dankjewel voor je genomen moeite!

Hoi @hopjesvla1990, goed dat je hier contact over opneemt! Ik zie in jouw verbinding inderdaad uitval terug. Wat vaak een oplossing is, is om de verbinding opnieuw naar het modem te sturen: een zogenoemde reprovisie. Ik ga dit direct voor jou uitvoeren. Jij zult hier zelf weinig van merken, behalve dat de verbinding in de loop van de dag weer stabiel zou moeten worden. Zou je dat voor mij in de gaten willen houden en mij willen laten weten als het vanmiddag geen verbetering heeft gebracht? Daarnaast zie ik dat een iPhone die verbonden is met jouw verbinding een IP-lease error geeft. Zou je deze telefoon willen loskoppelen van de Wifi, opnieuw willen opstarten en daarna weer opnieuw met de Wifi willen verbinden? Dankjewel voor je genomen moeite!

 

Probleem niet opgelost, verbinding valt nog steeds weg….

Reputatie 7

Hi @hopjesvla1990, ik had heel graag gelezen dat het probleem was verholpen na de tip van Ginny! Super dat jij gelijk weer aan de bel trekt, zodat ik jou verder kan helpen. Ik heb gelijk jouw verbinding gecheckt en deze lijkt aan onze kant helemaal in orde te zijn. Ervaar jij onderhand ook weer een goedwerkende verbinding? Zo niet, dan wil ik graag zo helder mogelijk de situatie in kaart brengen zodat ik jou het beste kan helpen. Ervaar jij nog steeds zowel uitval op de TV als met Internet? En maak jij gebruik van een bekabelde internetverbinding of valt de Wifi weg? Ik hoor het heel graag van je, zodat ik mijn vervolgstappen hierop kan aanpassen! 😊

Hi @Lisa. Het is nog niet opgelost. Zowel internet als tv valt uit, en ben altijd met kabel verbonden met de computer. Als ik gewoon tv aan het kijken vind ik het niet zo erg, maar het is erg frustrerend als ik met mijn vrienden online aan het gamen ben. 

 

2010-01-04 15:55:42 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 connected.
2010-01-04 15:55:41 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 connected.
2010-01-04 15:55:33 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 connected.
2010-01-04 15:55:31 System Notice WAN connection TR069_R_VID_100:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2010-01-04 15:55:29 System Notice WAN connection INTERNET_VOICE_R_VID_300:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
2010-01-04 15:55:29 System Notice WAN connection Other_B_VID_640:IPv4 disconnected.(ERROR_NO_CARRIER)
Reputatie 7

Hoi @hopjesvla1990 ,

Excuses voor de verlate reactie en dank je wel voor je bericht! Ik kijk graag met je mee naar een oplossing. Nu heb ik direct jouw verbinding vanaf onze kant bekeken en ziet de verbinding er stabiel en netjes uit tot aan het modem. Om ervoor te zorgen dat dit wordt opgepakt, wil ik kijken of we een log kunnen vinden die recenter is. Een precieze datum en tijd van een disconnect, zie ik graag terug. 

Hoi zojuist viel hij weer uit, 4-6-2021 rond 00:34. En hij valt nog steeds meerdere keren per week weg..

Reputatie 7
Badge +8

@hopjesvla1990 Ik zie inderdaad op 4 juni een korte uitval in de verbinding. Dit weekend ziet het er wel weer goed uit en is er geen uitval meer geweest. Ervaar je dit ook zo? Het valt mij wel op dat het modem zelf voor langere tijd niet handmatig van de stroom is gehaald. Zou je dit willen doen en checken of je nog steeds last van een wegvallende verbinding hebt? Vaak lost een wegvallende verbinding zichzelf op. Mocht je hierna nog steeds problemen ervaren met een wegvallende verbinding, geef dan een gil. Dan ga ik een monteur voor je aansturen om alles te controleren en te onderzoeken op locatie. Houd me op de hoogte!

Reageer