Beantwoord

internet valt kort weg tijdens PS4

  • 30 April 2019
  • 3 reacties
  • 2050 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Beste,

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn internet en tot heden ondervond ik er niet veel hinder van. Alleen nu wordt het steeds erger en heb ik er wel last van. Het volgende gebeurt;

Binnen 5 a 10 minuten valt mijn internet verbinding geheel weg alleen niet voor lang. Ik heb het uitgeprobeerd door de speedtest gelijk te laten draaien wanneer ik merkte dat de verbinding weg viel (dankzij een online game op mijn playstation 4 en me laptop naast mij). De verbinding is meestal binnen 10 seconden wel weer terug maar het zorgt er wel voor dat ik uit mijn game wordt gegooid, erg vervelend dus.

Ik heb een glasvezel verbinding en de playstation 4 wordt bekabeld rechtstreeks van de modem. Wanneer er wel verbinding is haal ik de snelheid in mbs gemakkelijk met de kabel en met wifi. Mijn modem is een huawai HG659 die ik al meerdere malen heb gereset en ook terug heb laten zetten naar de fabrieks instellingen maar helaas zonder succes. Het lijkt mij een erg eigenaardig probleem en kon er zo snel niks over vinden.

Ik hoop dat ik er snel een oplossing voor kan krijgen.

m.v.g.

Rinus
icon

Beste antwoord door Sander 2 May 2019, 16:08

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hoi @rinuzie,

Ik help je graag om weer ononderbroken te kunnen gamen! Ik heb enkele vragen om precies te kunnen achterhalen wat er speelt.

  1. Vallen alle diensten tegelijk weg? Werkt je TV nog wel bijvoorbeeld? En je Wifi?
  2. Welke lampjes branden op het modem op het moment van wegvallen?
  3. Kun je de PS4 een tijdje met een andere poort verbinden? Switch dus tussen LAN 1 en 2. Is de PS4 trouwens rechtstreeks verbonden of zit hier nog een switch tussen?
  4. Ik zie dat je modem nu 39 uur online is. Dat is goed nieuws! Betekent dit dat de verbinding niet meer is weggevallen? Het kan dus zijn dat het modem wel een verbinding blijft houden, maar je PS4 wel verbinding verliest. Dan moeten we de oplossing zoeken in de bekabeling tussen modem en PS4.
Ik hoor graag van je zodat we dit kunnen oplossen!

Welke game speel je trouwens? 🙂
  1. voor zover ik weet valt alleen bekabeld internet weg. Voor wifi of tv zal het te kort zijn om het echt door te hebben. Ik moet wel zeggen dat als ik op me laptop met de wifi gamede dat ik dan ook soms een hele hoge ping kreeg. Dit was uiteraard ook heel vervelend aangezien die paar seconden het net kan betekenen.
  2. daar heb ik niet op gelet eigenlijk, zal ik volgende keer wel even doen
  3. ga ik proberen! Hij zit rechtstreeks verbonden en ligt op nog geen meter afstand van de modem
  4. ik heb na afgelopen keer niet meer gebruik gemaakt van het internet 😅 dus dat durf ik niet te zeggen. Zoals ik wel al zeg is het telkens een paar seconden, misschien registreerd hij dit niet? Maar het is net aan lang genoeg om me van de game af te gooien.
Ik wilde heel graag met me neefje voor het eerst fortnite samen spelen, vandaar dat het erg frustrerend was dat dit gebeurde.

Mocht je meer willen weten dan hoor ik het graag! Thanks alvast!
Reputatie 7
Hey @rinuzie bedankt voor je toelichting! Ik zie dat je modem sinds het laatste bericht niet meer is weggevallen.😄 Nu ben ik wel benieuwd of je onlangs problemen hebt ervaren met je verbinding? En speelt dit alleen op je Playstation of ook op andere apparaten?

Reageer