Beantwoord

Internet valt random uit na 2 dagen

  • 23 September 2021
  • 21 reacties
  • 174 Bekeken

Goeiemiddag,

Ik heb sinds 21-09 internet van T-Mobile, het aansluiten etc was geen probleem, had gelijk internet, alleen nu na 2 dagen doet het internet opeens niet meer. 

Ik heb alles geprobeerd wat op de website stond en met de klantenservice gebeld, niks hielp dus er is een afspraak ingepland met de monteur.

Maar mijn vraag is nu wat de oorzaak hiervan kan zijn, kan het ook zijn dat het automatisch weer opgelost is zoals het ook ineens wegviel?

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 September 2021, 16:22

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

21 reacties

Reputatie 3

Hi @Laeyon, dit lijkt veel op mijn probleem. Ik had 1 dag internet en hierna ook plotseling weggevallen.

Knippert bij jou in de meterkast ook het LOS lampje op een wit kastje rood? Dit is het kastje tussen de modem/router en het kastje waar de glasvezel binnen komt in huis.

Als dit het geval is, dan verwacht ik dat de monteur die nu aangestuurd wordt het niet kan oplossen. Aangezien het niet in de meterkast fout zit, maar ergens anders.

Bij mij komt morgen een monteur langs van de glasvezelbeheerder. Hopelijk kan die het extern in de wijkcentrale oplossen.

Mocht het niet het LOS lampje bij jou zijn, dan kun je het bovenstaande negeren :D

Hi @Laeyon, dit lijkt veel op mijn probleem. Ik had 1 dag internet en hierna ook plotseling weggevallen.

Knippert bij jou in de meterkast ook het LOS lampje op een wit kastje rood? Dit is het kastje tussen de modem/router en het kastje waar de glasvezel binnen komt in huis.

Als dit het geval is, dan verwacht ik dat de monteur die nu aangestuurd wordt het niet kan oplossen. Aangezien het niet in de meterkast fout zit, maar ergens anders.

Bij mij komt morgen een monteur langs van de glasvezelbeheerder. Hopelijk kan die het extern in de wijkcentrale oplossen.

Mocht het niet het LOS lampje bij jou zijn, dan kun je het bovenstaande negeren :D

Ik zal straks even kijken!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Laeyon 

Mocht het PON lampje knipperen dan zou het misschien aan dit probleem kunnen liggen :

https://community.t-mobile.nl/vast-internet-492/structurele-problemen-en-storingen-gpon-in-de-pop-bij-omzetten-wba-odf-331675

In dat geval zou het internet weer spontaan kunnen werken 🤨

Hi @Laeyon, dit lijkt veel op mijn probleem. Ik had 1 dag internet en hierna ook plotseling weggevallen.

Knippert bij jou in de meterkast ook het LOS lampje op een wit kastje rood? Dit is het kastje tussen de modem/router en het kastje waar de glasvezel binnen komt in huis.

Als dit het geval is, dan verwacht ik dat de monteur die nu aangestuurd wordt het niet kan oplossen. Aangezien het niet in de meterkast fout zit, maar ergens anders.

Bij mij komt morgen een monteur langs van de glasvezelbeheerder. Hopelijk kan die het extern in de wijkcentrale oplossen.

Mocht het niet het LOS lampje bij jou zijn, dan kun je het bovenstaande negeren :D

Ik heb trouwens geen glasvezel, geen idee of dit wel of niet uitmaakt haha

Reputatie 3

@Laeyon Geen idee of het dan inderdaad het zelfde is. Ik las echter jouw verhaal en het leek precies op dat van mij.

Hopelijk kan de monteur het snel bij jou oplossen :)

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Laeyon 

Dat maakt wel uit want bij glasvezel heb je geen mediaconverter maar je maakt gebruik van de telefoonlijn.

Is je modem rechtstreeks aangesloten op het ISRA aansluitpunt waar ook de KPN kabel op is aangesloten? Kan je eens een foto maken van hoe je het hebt aangesloten?

Jazeker, zo zit het aangesloten:

en wat bedoelde je in het vorige bericht met het PON lampje? Welk lampje is dat?

Reputatie 7
Badge +15

@Laeyon 

Dat PON lampje heb je bij glasvezel.

Is dit het enigste aansluitpunt in huis of heb je nog iets van onderstaande in de meterkast bijvoorbeeld?

 

@Waqqas , ik heb alleen dit:

Maar als ik hier mijn modem/router neer zou moeten zetten heb ik wel een probleem, want als ik naar de meterkast wil moet ik eerst mijn voordeur uit, een trap af en dan ben ik er pas, best een redelijk eind van mijn woonkamer af…

Reputatie 7
Badge +15

@Laeyon

Zou je eens met het modem naar het ISRA op foto 2 kunnen gaan, haal de huidige 2 connectoren dus zowel links als rechts er even uit en klik jouw DSL kabel vanaf de modem in de linker poort of rechter poort als test.

Mocht je verbinding dan wel werken dan kunnen we verder kijken.

@Waqqas , dus ik moet de modem / powerkabel / DSL kabel meenemen naar de meterkast en dan de DSL in een van de ingangen doen?

Reputatie 7
Badge +15

@Laeyon 

Indien het tenminste mogelijk is, zo haal je alle factoren weg die voor problemen met de verbinding kunnen zorgen.

@Waqqas , heb nu de eerste poort getest, nogsteeds geen internet, moet ik nu alleen de dsl in een andere poort doen of ook de modem aan en uit?

Reputatie 7
Badge +15

@Laeyon 

Bij het wisselen van poort kan je ook eens kijken of een herstart van het modem helpt.

Indien beide poorten niet werken dan ligt het probleem mogelijk niet bij jou.

@Waqqas , werkt allebij niet…

maar dat is toch vreemd? Ik had vanaf 21 september 2 dagen gewoon internet, niks geen problemen, en zo ineens vliegt het er uit.

Reputatie 7
Badge +15

@Laeyon 

Erg vervelend, ik hoop dat een T-Mobile moderator je snel verder kan helpen.

@Waqqas , dat hoop ik ook! Bedankt voor de moeite iig. 

Zijn er moderators die mij verder kunnen helpen?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Laeyon 

In het weekend zullen de moderators minder actief zijn dus misschien reageren ze hier of anders wordt het maandag.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Laeyon ik heb geprobeerd mee te kijken in jouw abonnement en verbinding, maar het is geen nieuw abonnement, maar een oud abonnement. Het is een abonnement vanuit 2020, maar wel nog actief. Kan dat kloppen? Hier zie ik ook geen contact met de klantenservice terug en een afspraak met de monteur. Zou je mij in een privébericht jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer willen sturen ter verificatie? Dan kan ik het juiste abonnement erbij pakken en uitzoeken wat er aan de hand is, Alvast bedankt!

@Demi , heb ik gedaan 👍🏻