Beantwoord

Internet valt weg

  • 3 October 2021
  • 5 reacties
  • 61 Bekeken

Goedemiddag,

Wij hebben sinds enkele maanden T-mobile internet.

Er zijn enkele problemen opgedoken in deze korte tijd.

De wifi is aanzienlijk slechter geworden vergeleken met onze vorige provider.

Nog een groter probleem is dat het internet om de zo veel tijd voor een korte tijd weg valt.

Ik heb een vrij nieuw modem en heb ook de stappen al een paar keer gedaan om hem te resetten. 

Het groene internet lampje knippert ook vrijwel continue groen, geen idee of dit normaal is.

Is hier een oplossing voor of kan ik beter aankomende week beginnen met T-mobile te bellen, want dit is vrij frustrerend en niet acceptabel. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 3 October 2021, 15:29

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Houben92 

Betreft het een glasvezel of DSL verbinding?

Hoe ervaar je het bedraad internet, is het wel gewoon snel en stabiel of valt bedraad internet ook even weg samen met de WiFi?

Gaat de wereldbol dan rood branden of blijft die groen? Knipperen is gewoon een teken dat er data wordt gebruikt.

Gebruik je verder een versterker bijvoorbeeld?

Beste @Waqqas

Het betreft een Glasvezel verbinding.

Het bedraad internet valt samen met de wifi en soms apart van elkaar weg.

Het lampje blijft gewoon groen branden zo ver ik weet en we gebruiken geen versterker. 

Ik heb wel als ik het modem reset dat hij soms moeite heeft terug te connecten met het internet, geen idee of dat nuttige info is.

Reputatie 7
Badge +1

Als het een WBA (KPN) max. 100mb/s glasvezel aansluiting betreft zou u normaal gesproken een goede en stabiele verbinding moeten hebben, de ODF (1000mb/s) verbinding(en) van T-Mobile geven zoals ik regelmatig lees toch de nodige problemen.

Verder heeft realistisch gezien elk voordeel ook weer zijn nadeel, T-Mobile is inderdaad zeker bij 1000mb/s abonnementen aanzienlijk goedkoper dan de concurrentie, wat zich vaak manifesteert in kwalitatief mindere apparatuur zoals modem, STB en geen UHD zenders.

Een belangrijke kostenbesparing voor een provider is de klantenservice en technische ondersteuning

Reputatie 7
Badge +15

@Houben92

Misschien helpt een fabrieksreset wat door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Je WiFi gegevens worden hiermee hersteld naar hoe ze achter de modem staan en andere aangepaste instellingen worden ook hersteld.

@BeMu 

Het is een 100 mb/s glasvezel aansluiting en ik snap dat ondersteuning en klanten service minder word of dat er geschaafd word aan de kwaliteit. Alleen is een stabiele bedraaden internet verbinding toch wel het minste waar je van uit mag gaan? 

 

@Waqqas 

De fabriek reset had ik ook al uit gevoerd. In het algemeen zijn er niet echt aanpassingen gemaakt aan het modem en is het allemaal standaard.