Beantwoord

Internet valt weg zodra ik ga gamen...en daarna werkt het probleemloos

  • 3 September 2020
  • 8 reacties
  • 390 Bekeken

Reputatie 1

Hi guys,

Op het moment dat ik online ga gamen (Xbox one, bedraad)… valt na een kwartiertje mijn internet eruit en wordt van Xbox Live gekicked. Na een tijdje kan ik weer inloggen en na een half uur heb ik de rest van de sessie geen problemen meer met internet.

Ik verlies dus alleen in het begin mijn internet verbinden, daarna werkt alles naar behoren

 

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Of iig hoe ik dit kan troubleshooten?

 

(ps heb natuurlijk alles al meerdere keren gereset… portforwarding naar Xbox staat aan en NAT is open.

icon

Beste antwoord door Thorax88 5 September 2020, 12:51

Bekijk origineel

8 reacties

Staat je asus in router of bridge mode? Dubbel natten is vragen om problemen. 

Portforwarding heb je niet nodig om te spelen, je moet alleen UPNP aanzetten in de router. 

Reputatie 1

Mijn gevoel zegt ook eerder dat het de powerline is dan de switch.. ik zal straks als ik thuis ben ook even een andere poort op de switch proberen.. en hem dus direct aansluiten op de ASUS.

Eens kijken of dat helpt.

Oh wacht eens even, nu ik er over nadenk

Volgens mij..heb ik hetzelfde probleem als ik de Xbox wireless verbindt ipv bedraad. Dat ga ik ook even dubbelchecken.

 

Reputatie 7
Badge +15

Ik durf het niet zeker te zeggen maar ik denk eerder het powerline setje die via het stroomnet verbindt. Maar goed kijk eerst of een directe verbinding verbetering brengt.

Andere poort op de switch is ook niet de oplossing?

Reputatie 1

Hi, ja idd...vanuit de Asus gaat een UTP een powerline in..die er in de andere kamer uitkomt waar de xbox staat. Dus de xbox is bedraad verbonden, maar hij gaat niet direct de ASUS in.


En nee, voor zover ik weet heeft de Nvidia nooit problemen, ik heb nooit dat een film stottert of moet bufferen of zo.

En ja..ik heb nog wel ergens een hele lange UTP liggen..dus ik zal straks de Xbox direct op de ASUS aansluiten, kijken of dat helpt. Mocht dat helpen, is het dan aan te nemen dat het probleem bij de powerline of de switch ligt?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Thorax88 

Je bedoelt vanaf de Asus gaat een kabel naar de powerline in een stopcontact en de andere zit dan in de kamer waar je console staat?

Hebben de Nvidia en PS4 nooit last bij een online activiteit? Ik weet niet of het mogelijk is voor je om de Xbox direct op je router aan te sluiten ter test ipv via een powerline setje?

Reputatie 1

Hi Jason, bedankt voor je antwoord.

Ik zal je even wat extra uitleg geven over mijn setup. Ik heb dus van Tmobile de Zyxel T50. Daarachter heb ik een eigen router, een Asus RT-AC86U. Deze is ingesteld als wireless router mode.
Omdat de Xbox in een andere kamer staat, heb ik een powerline in de Asus zitten...en via het stopcontact/powerline in de andere kamer, gaat die kabel een switch in. De Xbox zit in deze switch, samen met Nvidia Shield en PS4

Op de Asus router zelf, zit naast de powerline connectie, ook nog een NAS en een Bridge voor philips HUE.


Op de ASUS heb ik de volgende poorten open gezet (van Xbox one website gehaald)

These ports must be open for Xbox Live to work:
  • Port 88 (UDP)
  • Port 3074 (UDP and TCP)
  • Port 53 (UDP and TCP)
  • Port 80 (TCP)
  • Port 500 (UDP)
  • Port 3544 (UDP)
  • Port 4500 (UDP)

En via de app van de Asus router, heb ik ook nog extra poorten open gezet voor de specifieke game die ik speel.

Hoop dat je me verder kunt helpen, alvast bedankt iig!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Thorax88, er lijkt wat mis te gaan bij het opstarten van de verbinding wanneer je de Xbox koppelt via de LAN, maar dat is evident!

Als ik het goed zie, heb je de console op LAN 4 aangesloten achterop het modem, klopt dat? Het lijkt wel alsof de configuratie ergens hapert gedurende het initiële contact. Heb je nog meer aangesloten op de Xbox of via de box op het modem? Maak je gebruik van een eigen router achter/voor het modem die de WAN op de schop gooit wellicht? 

Top dat je de portforwarding opengezet hebt en dat de NAT open is. Welke poorten op UDP en TCP heb je opengezet?

Reageer