Beantwoord

internet verbinding valt paar seconden weg

  • 7 January 2021
  • 2 reacties
  • 306 Bekeken

De bekabelde en wifi verbinding van internet valt voor 4 seconden weg en is daarna weer aanwezig.

dit is elk uur het geval en dan soms meerdere keren. de modem is vervangen en nog steeds heb ik dit probleem.

Meerdere keren gebeld met T-mobile en steeds weer uitgelegd ze hebben metingen gedaan maar niets gevonden. dan word er weer een case aan gemaakt en dan krijg ik dagen later via email bericht dat het opgelost is maar dat is het dus niet.

 

icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 10 January 2021, 11:47

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@Madmex53

Klik naar de hierboven genoemde link en lees dat door

Log in op de Zyxel modem
Ga naar de 3 streepjes rechtsboven (hamburgermenu)
Kies daar Systeemmonitor → Logboek
Klik de waarschuwing weg en klik op Logboek exporteren.

In dat logboek kan er eventueel meer informatie staan waarom je internet verbinding wegvalt.

In het hierboven vermelde topic staan diverse voorbeelden waar hernieuwen van het IP adres niet lukt of pas na een aantal seconden.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Madmex53, dat is niet fijn! Als ik het goed begrijp heb je deze wegvallende verbinding eerder aan ons doorgegeven, maar sluiten wij het onderzoek met de meldingen dat er geen problemen meer gevonden zijn. Ik help je hier graag mee! Ik vind het vooral interessant dat je aangeeft dat ook de bekabelde verbinding wegvalt. WiFi kan hier en daar fluctueren in zijn stabiliteit, maar bekabeld internet zou stabiel moeten zijn.

Zou jij mij een privébericht willen sturen met minimaal drie tijdstippen waarom de bekabelde verbinding is weggevallen? Als je op dat moment ook een bekabelde speedtest kan draaien en mij de uitkomst mee kan sturen, kan ik aan de slag. Zo maak ik het probleem concreter en kunnen mijn collega's van de technische dienster gerichter onderzoek doen. Alvast bedankt!

Reageer