Beantwoord

Internet werkt niet

  • 18 November 2021
  • 15 reacties
  • 159 Bekeken

Reputatie 1

Hoi,

Wij zijn nieuw bij t-mobile. het is tevens de eerste internet aansluiting ooit in ons huis uit 1925 wat we aan het verbouwen zijn.

Hiervoor woonde er een oudere alleenstaande man zonder internet.

Nu krijg ik het geheel niet aan de gang. Ik vermoed dat het aan de ISRA aansluiting ligt.

Kan iemand mij helpen? Misschien welke kleuren draadjes waar op moeten? Of zou er een andere oorzaak kunnen zijn? Ik hoor het graag. Zie foto voor een detail van de huidige situatie.

 

icon

Beste antwoord door RuudManouk 25 November 2021, 15:30

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

15 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RuudManouk 

Je kan oranje en wit losmaken, mocht het dan nog steeds niet werken sluit dan oranje op de plaats van rood aan en wit op de plaats van blauw.

Je kan ook het aansluitdoosje uit het installatiepakket gebruiken waar je enkel rood/blauw of oranje/wit in aan kan sluiten, aan de andere kant kan je dan het DSL kabeltje inpluggen 👍

Reputatie 4

En kwam er geen monteur om dit zaakje aan te sluiten? Nieuw ISRA punt kan geen kwaad...

Reputatie 7
Badge +15

Voor DSL komt er geen monteur dus je kan het zelf doen. Met dat ISRA (grijze lasdop) is niks mee, die zit ook bij mij thuis 🙂

Is de lijn ook al actief volgens je T-Mobile account?

Reputatie 1

Dank voor de reacties.

Lijn is volgens t-mobile actief. 

Beide opties. Blauw rood en oranje wit nog geen succes. 

Hoelang zou het ongeveer moeten duren voor de wereldbol gaat branden? 

Reputatie 4

De lijn kan wel actief zijn maar dit ziet er alles behalve fris uit. Wie kan/moet dat ISRA punt ophemelen?

Reputatie 1

Een draadbreuk tussen isra punt en het varkensneus kastje zou mij inderdaad niks verbazen met een volledig uitgedroogde kabel.

Dat isra punt mag je niet open maken toch? 

Reputatie 7
Badge +15

@RuudManouk

Gebruik het andere aansluitdoosje uit het installatiepakket eens waarin je enkel rood en blauw of oranje en wit moet aansluiten om uit te sluiten of dat doosje het misschien niet doet.

Dat grijze ISRA punt is KPN eigendom en mag je niet aan sleutelen.

Reputatie 1

Ga ik nu proberen. Hoe snel moet de wereldbol ongeveer aangaan? 

Reputatie 7
Badge +15

@RuudManouk 

Als je een andere combinatie aansluit dan kan je het modem eens herstarten, ongeveer een minut wachten en dan zou hij het moeten doen als er signaal is 

Reputatie 1

Dankje. 

Ik heb nu af en toe een lampje knipperen op het tweede ledje, elke minuut 1x ongeveer. Iets van een cirkel met een pijl.

Lijkt me het eerste teken van leven? Of is het ijdele hoop... 

Reputatie 7
Badge +15

Het derde lampje hoort groen te branden, indien beide combinaties niet werken dan staat er misschien geen signaal op de lijn.

Reputatie 1

Zojuist gebeld met de klantenservice. Alles moet goed zijn dus ze sturen een monteur.

Als ik er achter ben wat het was zal ikdit topic nog updaten. Voor nu bedankt! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @RuudManouk,

Dat ziet er inderdaad uit als een interessant klusje, zeker als de vorige bewoner het nooit gebruikt heeft. Fijn om te horen dat er inmiddels een monteur onderweg is! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. :relaxed:

Reputatie 1

Hoi, 

Kleine update. Monteur t-mobile is gewesten heeft het helaas niet op kunnen lossen. 

Hij heeft isra punt opengemaakt om reserve draden te testen. Deze werkten ook niet.

Daarna heeft hij in KPN kast einde van de straat gekeken of alles daar goed zat. Ook dat was goed.

Toen signaal proberen door te piepen naar kpn kast, die kwam niet door.

Ook draadlengte proberen te bepalen door te meten, kwam hij veel korter uit dan de kpn kast einde van destraat.

Laatste optie was nog dat er omvormer kast tussen zou zitten. Daar heeft hij kpn voor gebeld, bleek niet zo te zijn. Dus enige conclusie is dat kabel ergens in de straat kapot is.

Hij heeft afspraak bij kpn geregeld voor maandag as.

Complimenten voor de monteur. Had zelf 30 jaar bij kpn gewerkt dus wist zijn weg te vinden, ook op plekken waar hij volgens mij officieel niet helemaal mocht komen. Maar daardoor wel in 20 minuutjes tot een heldere conclusie gekomen.

Als hij gelijk had kan maandag dit onderwerp gesloten worden. 

Reputatie 7
Badge +15

Goed om te lezen dat er ook ervaren monteurs bij Guidion zijn, wist ik wel maar een mooie feedback voor op de community en hopelijk heb je snel werkend internet 💪