Beantwoord

Internet werkt slecht

  • 7 November 2021
  • 11 reacties
  • 98 Bekeken

Hallo allemaal,

Sinds een maand terug werkt ons internet slecht. Nou is gister de installateur geweest en werkte het internet goed. Na een paar uur hadden we weer maar 10 mbit snelheid. Na het eruit halen van de converter deed hij het weer goed. Echter doet het internet het nu weer slecht.

Heeft iemand tips? En graag in Jip en Janneke taal want ik en mijn vriendin hebben er weinig verstand van. Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Ginny 7 November 2021, 12:41

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @damian310500 

Dus het gaat om een glasvezel verbinding?

Is de snelheid via de WiFi langzaam of via een bedrade verbinding?

Wil je eerst eens een bedrade speedtest doen met een laptop bijvoorbeeld direct aangesloten op het modem en gebruik dan de Ookla speedtest app.

Hallo @Waqqas 

Het gaat inderdaad om glasvezel internet. Bedrade internet werkt prima, het is puur de wifi wat slecht werkt. We hebben helaas geen mogelijkheid om hiermee een speedtest te doen omdat de kabel in de tv zit.

Reputatie 7
Badge +15

@damian310500 

Is het een smarttv? Daarop kan je misschien de Ookla speedtest app downloaden en je bedrade snelheid meten.

Waar staat je modem verder en haal je wel een hogere snelheid als je naast het modem staat bijvoorbeeld?

Hier vind je aantal tips om de WiFi te verbeteren.

@Waqqas ik kan het zo 1,2,3 niet vinden. Ik ben een leek op dit gebied. Ik ga nog even doorzoeken en mocht ik het vinden zet ik het in het forum!

Ons kastje staat achter in de kamer, ook als ik erbij sta geeft hij maar 10mbit/s aan. Gister toen de installateur was geweest en toen ik de converter uit en aan had gezet was dit ruim 200mbit/s. Maar om nou meermaals per dag opnieuw aan te moeten zetten, lijkt me niet de bedoeling. Ik heb al contact opgenomen met tmobile maar ze kunnen het kastje nu nog niet vinden en omdat we de andere tips al hadden geprobeerd moesten we maar afwachten.. 

@Waqqas heb even de speedtest gedaan, ook met kabel is het te laag. Een download snelheid van 94mbit en upload van 97mbit. Dit terwijl we voor 1000mbit hebben aangeschafd (beetje een overkill) en ik snap best dat het die snelheid niet altijd zal halen maar dit is bijzonder laag natuurlijk..

Reputatie 7
Badge +15

@damian310500

Misschien kan je tv maar maximaal 100 Mbps net als de meeste tv boxen,, je bedrade verbinding lijkt daarmee goed.

Heb je een WiFi versterker die je kan gebruiken ipv de WiFi van het modem om te testen of je snelheid via de WiFi dan wel goed is?

@Waqqas wij hebben helaas geen wifi versterker 😰

Reputatie 7
Badge +15

@damian310500 

T-Mobile biedt ze ook aan voor €2,50 per maand, zie de link met WiFi tips onder punt 5.

@Waqqas ja maar het lijkt me niet dat als we voor 40€ per maand aan internet betalen we dan nog extra moeten betalen zodat het functioneert. Maar hopelijk word het apparaat snel geregistreerd en kan een monteur erna kijken 😊

Reputatie 7
Badge +15

@damian310500 

Misschien kan het ook helpen om het modem eens een fabrieksreset te geven door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Hiermee worden alle instelling inclusief de WiFi naam en wachtwoord hersteld naar default.

Reputatie 6

Hoi @damian310500, goed dat je aan de bel trekt! Ik zie een error in een apparaat dat staat aangesloten op poort 4 van het modem, dit zou het internetsignaal kunnen verstoren. Zou je dit apparaat willen loskoppelen van het modem, opnieuw willen opstarten en daarna de internetkabel er weer in willen prikken? Zou je willen kijken of dit invloed heeft op je snelheid? Als je mij een seintje geeft wanneer je dit hebt gedaan, bekijk ik de verbinding daarna nog een keer!

Zou je mij daarnaast een privébericht willen sturen met het MAC adres en serienummer van het modem? Je vindt deze gegevens achterop het modem. Je kunt mij een privébericht sturen door op mijn naam te klikken en daarna een bericht te versturen. Dankjewel!