Beantwoord

Internetsnelheid verhogen


Een paar maanden geleden kwam ik erachter dat T-Mobile 1000mbit/s internet kan leveren op mijn adres. Maar op mijn T-Mobile kan ik niet hoger kiezen dan 100mbit/s.

 

Na onderzoek bleek dat dus het WBA/ODF verhaal te zijn. Ook telefonisch werd mij verteld dat het omzetten van WBA naar ODF niet zo maar kon en dat de enige oplossing eigenlijk was om op te zeggen en opnieuw een abonnement aan te vragen.

 

Nu zie ik verschillende berichten voorbij komen, waar uit blijkt dat het sinds enkele weken wel mogelijk is om omgezet te worden.

 

Mijn vraag is nu, hoe kan ik dat het beste regelen? Is dat telefonisch of een bericht/mail versturen?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 7 May 2021, 14:21

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Viking818 ,

 

Welkom op de Community. Dat is goed nieuws, dan kun je straks gaan genieten van supersnel internet(je hebt de postcode check dus al gedaan). Nu is het geduld hebben totdat een moderator dit bericht oppakt. Ze werken op volgorde van binnenkomst. Zij kunnen je dan vertellen wat er mogelijk is.

Hallo @Viking818 ,

 

Welkom op de Community. Dat is goed nieuws, dan kun je straks gaan genieten van supersnel internet(je hebt de postcode check dus al gedaan). Nu is het geduld hebben totdat een moderator dit bericht oppakt. Ze werken op volgorde van binnenkomst. Zij kunnen je dan vertellen wat er mogelijk is.


Dank je wel. De postcode check is zeker gedaan.

Dan is het nu dus rustig afwachten. Dat moet lukken :relaxed:

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Viking818, welkom op de Community!

Je kunt inderdaad overgezet worden op ODF met 1000 Mbit/s dus dat is goed nieuws! 😄 Momenteel is jouw maandprijs € 50,38, na de overgang zal dit € 52,50 zijn. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat je overgezet wordt op het nieuwe Klantvoordeel. Dit betekent dat de voordelen van je huidige Klantvoordeel komen te vervallen (Meer Snelheid en Meer TV keuze) → deze worden echter gelukkig vervangen voor een korting op het mobiele abonnement én een korting op de internetprijs bij Thuis. Ook is het belangrijk om te weten dat een overstap gemiddeld twee tot zes weken kan duren. In de meeste gevallen neemt het migratieproces zo'n twee tot vier weken in beslag, maar het kan ietwat uitlopen - hier word je uitgebreid over geïnformeerd.

De TV Box blijft staan, maar de Draytek wordt omgeruild voor een Zyxel + Media Converter. Hier krijg je straks een mailtje over met uitleg en zodra het pakketje verstuurd wordt, ontvang je van PostNL een track&trace-code zodat je altijd weet waar het pakket zich bevindt. De Zyxel + converter zullen worden geïnstalleerd door een gecertificeerde monteur, maak daarom straks een afspraak zodra je de afspraaktool toegestuurd krijgt en zodra je weet wanneer de vervangende apparatuur binnenkomt.

Indien je hiermee akkoord gaat, zet ik het vandaag in gang voor je en kun je over een paar weken gebruikmaken van de hoogste snelheid op ons glasvezelnetwerk! 

Hoi @Viking818, welkom op de Community!

Je kunt inderdaad overgezet worden op ODF met 1000 Mbit/s dus dat is goed nieuws! 😄 Momenteel is jouw maandprijs € 50,38, na de overgang zal dit € 52,50 zijn. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat je overgezet wordt op het nieuwe Klantvoordeel. Dit betekent dat de voordelen van je huidige Klantvoordeel komen te vervallen (Meer Snelheid en Meer TV keuze) → deze worden echter gelukkig vervangen voor een korting op het mobiele abonnement én een korting op de internetprijs bij Thuis. Ook is het belangrijk om te weten dat een overstap gemiddeld twee tot zes weken kan duren. In de meeste gevallen neemt het migratieproces zo'n twee tot vier weken in beslag, maar het kan ietwat uitlopen - hier word je uitgebreid over geïnformeerd.

De TV Box blijft staan, maar de Draytek wordt omgeruild voor een Zyxel + Media Converter. Hier krijg je straks een mailtje over met uitleg en zodra het pakketje verstuurd wordt, ontvang je van PostNL een track&trace-code zodat je altijd weet waar het pakket zich bevindt. De Zyxel + converter zullen worden geïnstalleerd door een gecertificeerde monteur, maak daarom straks een afspraak zodra je de afspraaktool toegestuurd krijgt en zodra je weet wanneer de vervangende apparatuur binnenkomt.

Indien je hiermee akkoord gaat, zet ik het vandaag in gang voor je en kun je over een paar weken gebruikmaken van de hoogste snelheid op ons glasvezelnetwerk! 


Hoi Jason,

Dat de prijs iets hoger wordt en dat er wat veranderd met het klantvoordeel is mij inderdaad bekend.

 

Verder ga ik akkoord, dus het mag in gang gezet worden!

Reputatie 7
Badge +4

Komt voor de bakker @Viking818! Ik heb het proces voor je in gang gezet en binnenkort hoor je meer van ons over de planning en de overgang. Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten. Voor nu alvast veel plezier gewenst met jouw nieuwe snelheid!

Komt voor de bakker @Viking818! Ik heb het proces voor je in gang gezet en binnenkort hoor je meer van ons over de planning en de overgang. Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten. Voor nu alvast veel plezier gewenst met jouw nieuwe snelheid!


Hallo @Cal, ik heb 9 mei inderdaad een mail gekregen met de bevestiging van mijn nieuwe verbinding. Met daarin de info dat Guidion nieuwe apparatuur gaat leveren en installeren.

En daarna heb ik niets meer gehoord. In de reactie van @Jason staat dat het tot 6 weken kan duren, maar die zijn nu voorbij.

Kan jij aangeven/nakijken wat de status is?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Viking818, jouw aanvraag voor ODF-migratie is nog niet doorgekomen in ons ordersysteem: ik weet niet wat de precieze oorzaak hiervan is, maar ik heb dit meteen gevraagd aan onze operationele afdeling. Zodra ik van hen een update heb gekregen, licht ik je meteen in. Sorry dat hier vertraging op gekomen is. Ik kan me goed voorstellen dat je met smart wacht op de hogere snelheid. Totdat de migratie daadwerkelijk doorgelopen is, betaal je uiteraard nog voor het huidige maandbedrag en niet voor de hogere kosten - dit lijkt me logisch, maar wil ik toch gezegd hebben.

Nogmaals sorry, ik kom hier zo snel mogelijk op terug!

Goedemorgen @Viking818, jouw aanvraag voor ODF-migratie is nog niet doorgekomen in ons ordersysteem: ik weet niet wat de precieze oorzaak hiervan is, maar ik heb dit meteen gevraagd aan onze operationele afdeling. Zodra ik van hen een update heb gekregen, licht ik je meteen in. Sorry dat hier vertraging op gekomen is. Ik kan me goed voorstellen dat je met smart wacht op de hogere snelheid. Totdat de migratie daadwerkelijk doorgelopen is, betaal je uiteraard nog voor het huidige maandbedrag en niet voor de hogere kosten - dit lijkt me logisch, maar wil ik toch gezegd hebben.

Nogmaals sorry, ik kom hier zo snel mogelijk op terug!

 

Geen probleem, ik hoor graag hoe het verder gaat.

Ik krijg vandaag (22-06) een mail:

 

Je hebt van ons apparatuur in bruikleen en die willen we natuurlijk graag terug. Toen je onlangs naar een nieuwe verbinding bij T-Mobile Thuis bent overgestapt heb je van ons een nieuw modem gekregen. De oude willen we graag weer terug! Stuur je 'm nog op?

 

Omdat ik nog niet over ben naar een nieuwe verbinding, neem ik aan dat ik deze mail voor nu kan negeren.

 

Reputatie 7
Badge +16

Deze mail kun je voor nu volledig negeren: vreemd dat die ertussendoor geglipt is, mijn excuses! @Viking818 

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: goedemorgen @Viking818, de aanvraag is nu wel doorgelopen en op 8 juli aanstaande zal de patch worden geïnstalleerd (aanpassing in de wijkcentrale), ook zie ik dat je een afspraak met Guidion hebt ingepland voor de 8e, top! Sorry dat het langer duurt dan gepland. Indien ik je tussentijds kan helpen, laat het dan alsjeblieft weten!

UPDATE: goedemorgen @Viking818, de aanvraag is nu wel doorgelopen en op 8 juli aanstaande zal de patch worden geïnstalleerd (aanpassing in de wijkcentrale), ook zie ik dat je een afspraak met Guidion hebt ingepland voor de 8e, top! Sorry dat het langer duurt dan gepland. Indien ik je tussentijds kan helpen, laat het dan alsjeblieft weten!


Goedemorgen, ik heb inderdaad vanmorgen een afspraak kunnen maken.

Bedankt voor het uitzoeken!

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Viking818, dat is super! Top dat je een afspraak hebt kunnen maken en dat er nu eindelijk schot in de zaak komt. Als ik nog iets voor je kan doen, geef alsjeblieft een seintje! 😊

Nog één vraagje mijnerzijds: kan ik ervan uitgaan dat elk nieuw abonnement 1000mbit altijd ODF is?

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ackuijt 

Zeker! T-Mobile levert maximaal 100 Mbit over WBA dus over het KPN netwerk.

Reageer