Beantwoord

Internetsnelheid wordt niet gehaald

  • 30 November 2019
  • 9 reacties
  • 579 Bekeken

Wij hebben sinds gister een werkende verbinding met t-mobile. Het afgesloten abonnement is 750mbit, alleen wordt niet niet gehaald. ik heb 's nachts de snelheid gelogd en met gemiddeld 300mbit wordt de helft nog niet eens gehaald.

 

Dit is gemeten op een dedicated rpi direct met de kabel aan de router.

 

 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 30 November 2019, 08:57

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo RensvdNolle,

Wellicht kan de hardware (netwerkkaart) de hoge snelheid niet aan. Kan je het eens testen op een recente laptop of pc via de speedtest desktop app? (Uiteraard bekabeld verbinden)

Zie ook het antwoord in vergelijkbare topics zoals deze:

750 mbps wordt niet gehaald

Mvg. Marcel

Ik zie inderdaad dat de rpi max 300mbit aankan, dus dat was geen beste test. Mijn desktop zit alleen nog maar op wifi aangesloten (wel AC) en die haalt maar 200mbit terwijl  867mbit/s mogelijk moet zijn. Ik zal ook nog is proberen deze pc aan een kabel te hangen.

Reputatie 7
Badge +3

@Rensvdnolle 867 Mbit Wifi is een theoretische waarde. Deze verbinding snelheid haal je enkel als je pc op enkele meters van het modem af staat met niets ertussen. Ook moet je Wifi adapter deze snelheid ondersteunen, met 1 spatial stream kom je niet hoger als 433 Mbit. De netto doorvoersnelheid kan om allerlei redenen nog lager liggen. 

Vandaag getest met een kabel en dan haal ik 850mbit, dus ik denk dat alles in orde is!

Putri1950

Ik heb glasvezel abonnement 

En ik heb de 1000 abonnement en ik haal bekabeld ruim 900 Alleen de Wifi laat het afweten die haalt met de 5.0  240 en de 2.4 130 en dat naast de modem gemeten Wat kan er dan nog meer getest worden Modem is ook al een paar keer opgestart En de uitkomst blijft hetzelfde 

Reputatie 7

@Putri1950 

In eigenlijk alle gevallen is het niet mogelijk om  de volle snelheid te halen op de wifi simpel weg omdat de client het niet aan kan. het modem heeft 4x4 mimo terwijl een telefoon of laptop meestal niet verder komt als 2x2 mimo.

test eens met 2 apparaten tegelijk en kijk wat er dan gebeurt. 

@Putri1950

In eigenlijk alle gevallen is het niet mogelijk om  de volle snelheid te halen op de wifi simpel weg omdat de client het niet aan kan. het modem heeft 4x4 mimo terwijl een telefoon of laptop meestal niet verder komt als 2x2 mimo.

test eens met 2 apparaten tegelijk en kijk wat er dan gebeurt. 

Ga het proberen kijken wat het dan gaat doen Thnx

op de ene apparaat 142 down en 111 up en de andere 112 down en 14 up  Mbit/s

 

Ik heb ondertussen een pc bekabeld aan de router hangen maar deze haalt ook de 1gbit niet.

upload haalt hij ook niet

 

Ik ben verbonden met de server die in dezelfde stad zit als ik woon. deze PC heeft een GBit aansluiting, ook gebruik ik een cat 5e kabel.

Reputatie 7

Hi @Rensvdnolle, ik heb meteen even met je meegekeken op afstand maar zo te zien heb je een eigen modem/router aangesloten klopt dat? De binnenkomende lijn zelf ziet er in ieder geval prima uit, een demping van -5.63 dBm en -6.20 dBm, dus je zou gebruik moeten kunnen maken van de volle snelheid. Zou je het eens willen testen met een andere netwerkkabel en een ander modem? In deze gevallen is het vaak een kwestie van alles nalopen en uitsluiten om de “bottle neck” te achterhalen.

Reageer