Beantwoord

Internetstoringen sinds begin abonnement

  • 27 January 2021
  • 14 reacties
  • 255 Bekeken

Geachte lezers,

 

Sinds 10 dagen maak ik gebruik van T-Mobile thuis. Helaas ervaar ik nu al meerdere dagen dat mijn apparaten zowel draadloos als bedraad wel verbonden zijn, maar geen internet hebben. Dit lijkt op een DHCP of DNS probleem. 

 

Modem is al meerdere keren gereset fabrieksinstellingen. Stroom meerdere keren er afgehaald. Kabels van zowel het modem als het connectorkastje meerdere keren omgewisseld of eruit gehaald. Het connectorkastje (glasvezel) van het stroom gehaald. 

In mijn optiek ligt dit probleem niet aan mij of mijn apparatuur. Graag verneem ik wat hiervoor de oplossing is. Iemand ideeën?

icon

Beste antwoord door Boris 29 January 2021, 11:36

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Henk18500 

Branden de 6 lampjes op de mediaconverter wel en de wereldbol op de modem groen?

Misschien helpt een fabrieksreset van het modem door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Hallo @Henk18500 

Branden de 6 lampjes op de mediaconverter wel en de wereldbol op de modem groen?

Misschien helpt een fabrieksreset van het modem door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

 

Bedankt voor jouw reactie.

 

Nu werkt het weer. Maar vanochtend was het weer mis. Dit gebeurd bijna dagelijks (laatste 5/6 dagen), op verschillende tijdstippen. De lichtjes op het modem branden maar die van het wereldbolletje, de 2,4G en de utp poorten knipperen. Modem als eens gezet op de bovenstaande werkwijze. De 5G blijft meestal wel branden.

Reputatie 7

Hoi @Henk18500 ,

Dank je wel voor je berichtje! Natuurlijk kijk ik graag met je mee naar deze wegvallende verbinding. Ik heb vanzelfsprekend direct je verbinding erbij gepakt en zie dat deze al een aantal dagen netjes en stabiel binnenkomt tot het modem. 

Het is natuurlijk niet fijn wanneer je niet ongestoord kunt genieten van jouw abonnement. Daar gaan we samen wat aan doen! Met onderstaande controle komen we vaak al een heel eind: 

- Brandt de power led constant? 

Een losse aansluiting kan ervoor zorgen dat het modem uitvalt: 
- Controleer of de stroom adapter goed in de wandcontactdoos zit. 
- Check tevens of het andere uiteinde goed in het modem vast zit.  

- Controleer of het modem op het ISRA punt (hoofdaansluitpunt) is aangesloten waarop wij hebben geleverd.  

- Check je aansluiting in de meterkast, of in de woonkamer als die daar geplaatst is. 

- Controleer of het modem met een korte kabel is aangesloten op het aansluitpunt. 

Graag verzoek ik je dit drie dagen te testen. Wij zien vaak dat wegvallende diensten vanzelf worden opgelost. Indien de diensten na drie dagen toch nog wegvallen, trek dan aan de bel. Als je op de tussenliggende dagen de data en tijden wilt opschrijven op het moment dat de diensten wegvallen, kunnen wij gericht in de verbinding gaan kijken.

Hoi @Boris 

Bedankt voor je reactie.

- Brandt de power led constant? Ja, deze brandde constant

Een losse aansluiting kan ervoor zorgen dat het modem uitvalt: 
- Controleer of de stroom adapter goed in de wandcontactdoos zit. Bij elke uitval gecontroleerd
- Check tevens of het andere uiteinde goed in het modem vast zit.  Bij elke uitval gecontroleerd

- Controleer of het modem op het ISRA punt (hoofdaansluitpunt) is aangesloten waarop wij hebben geleverd.  Bij elke uitval gecontroleerd

- Check je aansluiting in de meterkast, of in de woonkamer als die daar geplaatst is. Bij elke uitval gecontroleerd

- Controleer of het modem met een korte kabel is aangesloten op het aansluitpunt. Bij elke uitval gecontroleerd.

 

Zodra het weer voorkomt ga ik de tijdstippen en de duur noteren.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Henk18500, bedankt voor je antwoorden, dit wil ik meteen meenemen in een ticket naar de techneuten zodat het verholpen kan worden. Wat ik nog met je wil controleren: ik heb een lijnmeting uitgevoerd en zie dat er sinds 30 januari geen uitval meer plaatsgevonden heeft, strookt dit met jouw bevindingen? 

 

Reputatie 1

Goedemiddag @Henk18500, bedankt voor je antwoorden, dit wil ik meteen meenemen in een ticket naar de techneuten zodat het verholpen kan worden. Wat ik nog met je wil controleren: ik heb een lijnmeting uitgevoerd en zie dat er sinds 30 januari geen uitval meer plaatsgevonden heeft, strookt dit met jouw bevindingen? 

 

Henk hier is het precies hetzelfde en de klantenservice is ruk , ik zou tot 2 x toe een monteur krijgen maar dat is toch lastig blijkt . Als het vandaag niet geregeld wordt dan weg hier .

 

Peter

Hoi

@Jason 

Top, bedankt. Afgelopen zaterdag rond 21:00 uur had ik inderdaad nogmaals storing. De afgelopen dagen niet veel thuis geweest, dus niks kunnen ontdekken of noteren.

 

 

 

Reputatie 1

Monteur geweest en tuurlijk ligt het niet aan T Mobile , hij reset de modem meet de snelheid met speedtest en zegt zie je wel dat alles goed is.

Het ligt aan uw eigen netwerk ,getracht het probleem duidelijk te maken . Ik ben toch de monteur was eigenlijk zijn antwoord.

Toch apart dat je met een netwerkkabel direct in de router van hun zit en als er problemen zijn met de snelheid of weggevallen internet ook geen snelheid hebt of verbinding . Dat zit toch buiten mijn netwerk.

 

Dus het ligt eraan wie je krijgt en de oplossing is er dus gewoonweg /nog niet.

Bij een preventief monteur bezoek van mijn vorige provider werd uit voorzorg de verbinding van de server naar dit huis ,door de monteur gemeten en alle inkomende bekabeling gecheckt.

Dit was een preventief bezoek om te zorgen dat de klant optimaal internet heeft, dat is service.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Henk18500, ik heb het nog eens onder de loep genomen om te checken of er nog uitval geweest is, maar zie sinds die bewuste zaterdagavond geen enkele uitvalmomenten meer. Als dit ook klopt met hoe jij het ervaren hebt de afgelopen dagen, dan vermoed ik dat (indien er toch uitvalmomenten zijn geweest) dat het dieper zit en ik het dien uit te zetten naar de experts. 

Hoi @amphicar272, het antwoord dat je gekregen hebt, is natuurlijk erg kort door de bocht en had op zijn minst genuanceerd mogen worden. Om iets meer lading aan de uitleg te geven: er is geconstateerd dat jouw Airport op maximaal 45 Mbit/s draait en dat doet de snelheid inkrimpen. Een extern apparaat wordt ook wel eigen netwerk genoemd, wellicht dat daar het misverstand in ontstaan is. Sorry voor de onduidelijkheid! Kun je iets met de tips om een Decosysteem te gebruiken?

@Jason Bedankt voor je reactie. Ik heb nog 1 keer een storing ervaren afgelopen donderdagavond (deze was rond 18:00 uur), echter was deze relatief kort vergeleken met de andere. Ik hoop dat je dit kunt uitzetten naar de netwerk experts.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Henk18500, bedankt voor je terugkoppeling! 

De analyse toont nu een tweetal apparaten in LAN-poort één met een maximale kabelsnelheid van 100 Mbit/s. Dit zou niet moeten resulteren in uitvalmomenten, maar kan er wel voor zorgen dat de verbinding instabiel is. Datzelfde geldt trouwens voor poort twee, echter zie ik daar een poortsnelheid van maximaal 10 Mbit/s. Zou je mij een snelheidstest kunnen toesturen waarop te zien is dat er bekabeld getest is (je hele bureaublad dient zichtbaar te zijn), alsjeblieft? Dan kan ik dit doorgeven aan de experts zodat we een oplossing kunnen zoeken.

Graag testen via speedtest.net (Ookla), dan pakken mijn collega's het maandag meteen op.

Hoi @Jason 

Dit klopt gedeeltelijk. 2 UTP poorten worden gebruikt middels een CAT6 kabel. 1 gaat inderdaad naar een netwerkswitch (max 100 Mbit/s) die verdeeld wordt naar een TV en een receiver. Vanaf de 2e UTP poort gaat er een kabel rechtstreeks naar mijn PC.

Hieronder zie je een speedtest (Ookla) van gisteravond 17:08 uur. Deze is genomen vanaf mijn PC.

 

Ivm privacy heb ik bepaalde dingen zwart gemarkeerd.

Reputatie 7

Hoi @Henk18500 ,

Thanks voor de speedtest! Om dit probleem zo duidelijk mogelijk in kaart te brengen, wil ik je vragen of je deze test hebt genomen zonder dat de switch is aangesloten. Ik wil namelijk kijken of deze misschien roet in het eten gooit. Mocht dit het geval zijn, wil ik je vragen om deze ertussenuit te halen en opnieuw te checken. Dan hebben wij, voor zover ik weet, alle informatie die we nodig hebben! 

Hallo @Boris

Ik had zojuist gereageerd maar ik zie mijn reactie nu even niet meer.

In mijn bericht gaf ik aan dat de speedtest uitgevoerd is via een bekabelde verbinding rechtstreeks op het modem. Ter verduidelijking heb ik zojuist een speedtest uitgevoerd nogmaals rechtstreeks op het modem, maar zonder de andere UTP kabel die ook aangesloten was op het modem (namelijk de UTP kabel die via een netwerkswitch naar mijn TV loopt).

 

Hieronder het testresultaat van een speedtest rechtstreeks via het modem naar mijn pc zonder dat er andere kabels aanwezig waren in het modem (dus zonder netwerkswitch).

 

 

Reageer