Beantwoord

ip probleem bij extra devices

  • 19 October 2021
  • 4 reacties
  • 60 Bekeken

sinds 6 jaar ben ik tevreden met mijn abbo bij t-mobile. 2 mobiele telefoon abbo's, tv en t-mobile thuis. Sinds 2 weken heb ik problemen met mijn netwerk. Het wifi netwerk is prima echter het bedraade netwerk werkt onvoldoende. 

Achter mijn draytek router zitten diverse apparaten. 2x televisie. Hierna uit de 2 lan uitgangen zitten 2x een switch waarna weer een switch hierachter: android mediaplayer, 3x een pc, een accespoint met aparte wifi, een pioneer mediaspeler, 2x smart tv.

Het probleem is dat het bij het inschakelen van de pc een ander device geen connectie meer heeft. Tevens duurt het nu 1-2minuten voordat je pc internet verbinding heeft. Dit is willekeurig het kan optreden bij elk device. Ondertussen alle kabels gecheckt met kabeltester en snelheid. Dit geeft geen problemen. De switches vervangen en verwisseld. statische ip adressen gegeven en ook DHCP geprobeerd. Verschillende keren factory reset. Het lijkt erop dat de router er niet in slaagt goede IP adressen te regelen. 

Na 2 weken experimenteren is er geen progressie en heb voor het eerst de help desk van t-mobile gebeld. Dit was nog meer frustrerend….. Alles is hier goed meneer…. Nee het moet aan uw configuratie liggen. Alles behalve behulpzaam!! Dat voor een wat oudere trouwe klant.

Na alles geprobeerd te hebben denk ik dat het modem het mogelijke probleem is. Hoe kan ik dit testen?  Hoe kan ik een ander modem testen om te kijken of dit de oorzaak is? Hoop dat ik hier wel wat hulp kan krijgen. 

Groet Gerard

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 19 October 2021, 16:42

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @turbogait 

Het modem vervangen door een eigen exemplaar kan wel, neem hier eens een kijkje :

Eigen router gebruiken ipv de Draytek.

Heeft de accespoint met aparte WiFi een eigen DHCP server? Die zou je misschien eens uit kunnen zetten.

Bedankt Waqqas voor je respons. Heb het extra access point (comfast cf-wr754ac) er al tussenuit gehaald. Het andere access point engenius zit er al 6 jaar tussen en heeft nog nooit problemen gegeven. 

Zal bovenstaande configuratie overwegen. Toch bijzonder klant onvriendelijk van T-Mobile om trouwe klanten zo te laten worstelen.

Nogmaals bedankt voor de hint!

Groet Gerard

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @turbogait,

Fijn dat je zo uitgebreid aan de slag bent gegaan! Opmerkelijk probleem, ervaar je het ook als je geen ‘switch achter een switch’ plaatst? In ieder geval is dit niet iets waarmee ik je wil laten zitten en hierom heb ik een uitgebreid verslag naar de technische dient doorgezet. Hiermee heb ik ook toegelicht dat ik een wisseling van het modem ook als een optie zie, alleen weet ik tegelijkertijd dat de techneuten vast de beste oplossing mee kunnen geven. :wink: Ik vermoed dat wij hier een paar werkdagen over zullen sparren en vervolgens zal ik zeker terugkomen met de beoogde oplossing. Hier ga ik voor je achteraan!

Beste Cal,

Bedankt voor het oppakken van het probleem. Indien een modem wissel het probleem niet oplost dan stuur ik em direct terug. Maar deductief redenerend is een router fout nu voor mij de grootste kans van het probleem.

Groet Gerard