Beantwoord

iPtv en t-mobile

  • 16 November 2020
  • 44 reacties
  • 8072 Bekeken

Reputatie 1

Hallo,

 

Ik maak o.a. gebruik van iptv d.m.v. de app tivimate op mijn Android TV. Ik heb altijd bij KPN gezeten en hier werkte dit gewoon prima. Sinds deze week over op T-Mobile. Helaas lijkt het alsof de Zyxel t-50 het WiFi signaal naar IPTV blokkeert. Misschien moet ik bepaalde instellingen aanpassen? Kan iemand mij hierbij helpen? 
 

 

icon

Beste antwoord door Ultrasonic 17 November 2020, 16:37

Bekijk origineel

44 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @nijlc1991 

Kijk eens of het bekabeld lukt of anders in de modem via 192.168.1.1 > menu > netwerkinstellingen > draadloos > easymesh uitschakelen en daar 2 netwerken aanmaken 2,4 GHz en 5 GHz.

Het kan zijn dat easymesh in de weg zit.

Reputatie 1

Helaas werkt dit niet

Reputatie 7
Badge +15

@nijlc1991 

Weet niet of het zal werken maar probeer het eens.

Ga in je browser naar 192.168.1.1 > inloggen > menu > netwerkinstellingen > thuisnetwerk > LAN configuratie (eerste tabblad) > kijk onder bij DNS waarden, deze instellingen toepassen en klik op toepassen. Herstart je modem hierna :

 

Reputatie 1

Dankjewel! Dit had ik al gedaan maar het modem niet opnieuw gestart. Even zien 

Reputatie 7
Badge +15

@nijlc1991 

Als de modem niet wordt herstart dan gaat de wijziging ook niet in.

Reputatie 1

Oké duidelijk. Alleen het werkt niet helaas ! 

Reputatie 7
Badge +15

@nijlc1991

Wat gaat er precies mis als je de IPTV app opent en wat is de melding dan?

En het werkt ook als je verbinding maakt met de hotspot van je telefoon?

Reputatie 1

Ja! Dan werkt het wel gewoon. Het ligt echt aan de router. Bij de experia box was dit probleem ook niet

 

Hij geeft een melding dat de lijst niet ingeladen kan worden. En met 4G lukt dit dus wel.. 

Reputatie 6
Badge +3

Welke IPTV provider gebruik je met de App en welke URL moet die laden? 

Misschien is de URL wel niet te bereiken. 

Reputatie 1

De url is wel te bereiken via mijn telefoon bijv. Dus dat is het niet. 
 

Ik gebruik Tivimate van Watchmetv

Reputatie 6
Badge +3

Ook via het het T-Mobiel Thuis netwerk?

Kan je de url geven. Dan kunnen we je eventueel verder proberen te helpen. Anders blijft het voor ons ook gokken. 

Reputatie 1

http://line.ult-ott.com

 

en nee alleen via 4G

Reputatie 6
Badge +3

Ik krijg vanaf mijn aansluiting wel een antwoord dus de URL is bereikbaar.

De Access Deneid kan zijn om er iets van authenticatie via de App nodig is. 

:~$ curl line.ult-ott.com
Access Denied!!!

 

Helaas weet ik niet hoe die App verder werkt met poorten en protocollen die het gebruikt. Misschien dat @Waqqas nog een goed idee heeft. 

Reputatie 1

Oké! En hoe kan het dan dat dit altijd goed werkte met de experiabox v10a van kpn? 

Reputatie 7
Badge +15

@nijlc1991

VPN, T-Mobile thuis en T-Mobile mobiel krijg ik acces denied.

De link ziet er uit als een portal? Kijk eens voor een andere app.

Reputatie 6
Badge +3

De enige tip die ik je nog kan geven is post je probleem eens op het TiviMate subreddit; https://www.reddit.com/r/TiviMate/ 

Daar zitten vast slimme koppen die de App wel kennen :wink:

Reputatie 1

Dankjewel ! Alleen het gekke is, geen één iptv app doet het sinds ik dus t-mobile heb. Dus ik heb het vermoeden dat er iets in de instellingen van het modem de boel blokkeert. Zit er veel verschil in de experia box v10a en de Zyxel t50?

Reputatie 7
Badge +15

@nijlc1991 

Ik heb zelf ook een Zyxel en maak zonder problemen gebruik van IPTV apps op een android mediaspeler en telefoon.

Reputatie 6
Badge +3

Dankjewel ! Alleen het gekke is, geen één iptv app doet het sinds ik dus t-mobile heb. Dus ik heb het vermoeden dat er iets in de instellingen van het modem de boel blokkeert. Zit er veel verschil in de experia box v10a en de Zyxel t50?

Het zijn totaal verschillende devices, er zal dus best wel wat verschillen tussen zitten. 

Zoals @Waqqas werken de IPTV Apps bij hem wel, heb je al eens geprobeerd om de App te verwijderen en opnieuw te installeren. Of de cache van de App te legen (als die optie erin zit). Misschien dat er ergens een ip vast hangt van je KPN verbinding. 

Reputatie 1

Weet je wat ik me nu bedenk! Wat ik ook niet helemaal snap… ik had altijd een ssid van kpn wat begon met VRV. Nu heb ik TMNL. Heb kpn superwifi versterkers er tussen zitten en draai ook nog steeds op die VRV. Kan het daar mee te maken hebben?  De 2 bovenste kan ik beide gebruiken. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@nijlc1991 

Probeer het eens om met TMNL te verbinden.

KPN versterkers kan je ook eens proberen weg te halen dus loskoppelen van de modem.

Reputatie 1

Nu geprobeerd maar helaas… ik blijf deze melding krijg bij welke app dan ook. 

Reputatie 1

 

Ik had hetzelfde. Sinds dit weekend geen contact meer. IPTV Provider gecontacteerd. Die gaf aan dat hun IP was geblokkeerd door T-Mobile. Ze hebben bij hun het IP gewijzigd en nu doet hij het weer. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @nijlc1991, het lijkt er inderdaad op dat jouw IP geblokkeerd wordt door ons. Zou je eens kunnen proberen om de tip van @Ultrasonic te gebruiken en jouw IPTV-aanbieder te willen contacteren hierover? Als het goed is, kunnen zij het IP-adres wijzigen zodat je in een andere range ligt die niet door ons geblokkeerd wordt.

Reageer