Beantwoord

Juiste internetsnelheid op de lijn?

  • 8 December 2019
  • 4 reacties
  • 193 Bekeken

Reputatie 1

Beste leden,

Ik ben sinds maart abonnee bij T-Mobile Thuis. Daarbij heb ik een 500MB glasvezel abonnement in mijn nieuwbouwwoning. Mijn netwerk bestaat volledig uit Unifi producten:

  • Unifi USG (4P)
  • Unifi Switch 16p-150watt
  • Unifi AP-PRO

Ik kom met een speedtest, op mijn macbook air over wifi (5 meter van AP) echter met geen mogelijkheid over de 180mb uit. Ik heb meerdere personen met verstand van netwerken op afstand mee laten kijken naar mijn instellingen en dergelijke. Zij kunnen geen oorzaak vinden voor deze trage up/download. Ik twijfel nu of T-Mobile wel 500mb op mijn lijn heeft doorgezet. Is dit via dit forum te controleren of moet ik daar voor bellen?

 

Mvg,

 

Nick

icon

Beste antwoord door Waqqas 9 December 2019, 17:59

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5

Kun je op je modem zien welke snelheid verbinding die maakt naar buiten toe? Ik weet dat T-Mobile in KPN gebieden voor nieuwe aansluitingen nog maximaal 200Mb levert omdat KPN voor een snellere verbinding de prijzen enorm heeft verhoogd. Maar voor bestaande klanten (die hun abonnement niet wijzigen) zou het gewoon nog 500Mb moeten kunnen zijn.

Reputatie 7
Badge +1

In WBA gebied nog maximaal 50 of 100mb voor nieuwe klanten, bestaande klanten houden de snelheid die ze hebben.

Wat gebeurt er met de speedtest als je bekabeld een speedtest uitvoert ?

 

Ik ben al sinds Mei bezig om te krijgen waar ik voor betaal. Het positieve is dat ik internet heb :)

 

Reputatie 7
Badge +15

@afca1988 

Welke modem heb je? Ik weet van de Zyxel dat je niet over de helft van je snelheid gaat bij 2,4 GHZ en bij 5 GHZ is de snelheid veel hoger. Ergens in je modem interface zie je de snelheid wel die binnen komt.

Kijk eerst eens wat @error33 je aanraadde te doen.

Hier zie je de maximaal haalbare snelheid op je adres.

Reageer