Beantwoord

Klant ondersteunen bij problemen

  • 22 June 2021
  • 5 reacties
  • 74 Bekeken

Reputatie 1

Sinds afgelopen weekend is mijn televisie en internet uitgevallen. Ik heb met de help desk de stappen na gelopen en dit heeft het probleem niet opgelost. Mijn probleem is doorgezet naar de volgende lijn en daar zit ik nu op te wachten. Waarschijnlijk moet er dan een monteur in gepland worden en is het maar de vraag hoe lang dat op zich laat wachten. Op basis van de constateringen is het meest waarschijnlijk dat de media converter of de router het niet goed doet. Dat is ook het eerste wat de monteur waarschijnlijk zal testen.

 

Waarom kunnen jullie niet gewoon een nieuwe media converter en router opsturen? Dan had ik de spullen vandaag binnen gehad, kunnen vervangen en hoogstwaarschijnlijk weer werkend internet en televisie. Vervolgens kan ik dan de defecte apparatuur of het defecte apparaat opsturen. Dat scheelt ook weer een ritje van de monteur, die het volgens mij al druk genoeg hebben.

icon

Beste antwoord door Ginny 23 June 2021, 14:58

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Damyen 

Branden alle 6 de lampjes op de mediaconverter groen/oranje en zou je daar een foto van kunnen bijvoegen?

Loopt de internetkabel vanaf de mediaconverter naar de blauwe WAN poort?

Reputatie 1

Ik begrijp de onduidelijk waar de tweede vraag uit voort komt. Het gaat hier niet om een nieuwe aansluiting, maar om een sluiting die 1,5 jaar goed gewerkt en die van het ene op het andere moment niet meer werkt zonder tussenkomst van mij. Dus alles is goed aangesloten.

Wat extra informatie op basis van eigen onderzoek en contact met de helpdesk.

  • De mediaconverter is bereikbaar van buitenaf.
  • De Zyxel router werkt voor interne netwerk aangelegenheden.
  • De kabel tussen mediaconverter en Zyxel werkt en ik heb ook een andere kabel geprobeerd.
  • Op de mediaconverter branden maar 3 lampjes. De drie linker lampjes. De power is groen en de andere twee zijn oranje.
  • Het lampje van internet op de router gaat op geen enkel moment aan.

Dus ik ben er nagenoeg zeker van dat ofwel de uitgaande poort van de mediaconverter ofwel de ingaande WAN poort van de router het niet doet of de logica die achter deze poorten zit.

Reputatie 7
Badge +15

Even de stekker van de mediaconverter verwijderen en na ongeveer 20 seconden weer erin doen helpt ook niet?

Reputatie 1

@Waqqas nee. Alle standaard acties zijngedaan en werken niet. Ook het aanpassen van de schuifjes op de media converter had geen effect.

Reputatie 6

Hoi @Damyen, de oorzaak van het probleem kan op vele plekken liggen, niet alleen in de media converter of het modem, maar ook in de patchkabel, de koppelbus, het aansluitpunt of buitenshuis. Het opsturen van een ander modem of een andere media converter zou in onze ogen een ‘simpele’ oplossing zijn, terwijl we juist de kern van het probleem willen achterhalen. Als we eerst nieuwe apparatuur opsturen, heb je deze binnen drie tot vijf werkdagen in huis. Een media converter dient altijd door een monteur aangesloten te worden, dus daar zal ook een afspraak voor gemaakt moeten worden. Als blijkt dat de apparatuur niet de boosdoener is, zal de rest van de apparatuur en bekabeling alsnog gecheckt moeten worden. Om deze reden sturen wij het liefst direct een monteur, dan kunnen alle mogelijke zaken uitgesloten worden. Ik zie dat er vandaag actie is ondernomen, als het goed is heb je daar een sms en een e-mail over gehad. We gaan dit zo snel mogelijk voor jou oplossen, beloofd!

Reageer