Beantwoord

Kort wegvallende verbinding

  • 28 February 2021
  • 3 reacties
  • 129 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 13 reacties

Hi - ik heb zeer frequent, zeer korte drops in mijn verbinding.

 

Achtergrond:

  1. Glasvezel verbinding
  2. Alleen internet (1Gbps)
  3. Eerst viel steeds mijn wifi weg bij de Zyxel
  4. Extra mesh point van T-Mobile besteld, nog steeds frequente drops
  5. Nest Wifi routers geïnstalleerd. Frequente langere drops in connectiviteit. Met behulp van @Pieter_B een switch geïnstalleerd om VLAN te scheiden, waardoor Nest Wifi stabieler is geworden (Fiber > media converter > switch > Nest router)
  6. Ik blijf zeer regelmatige drops houden van ongeveer 1 seconde, blijft storend tijdens calls
  7. Om te onderzoeken of het aan de router ligt een chromebook direct aan switch gehangen (Fiber > media converter > switch > wired chromebook). Deze chromebook heeft in de afgelopen 90 minuten 11 disconnects gehad van ongeveer 1 seconde. 

Met T-Mobile klantenservice gesproken en er komt een monteur langs. Tijdens het gesprek schakelde mijn telefoon automatisch op bellen via wifi en viel het gesprek twee keer weg, zodat de helpdesk het probleem goed kon horen.

 

Oorzaken die ik kan bedenken:

  1. T-Mobile verbinding is onstabiel
  2. Mediaconverter onstabiel
  3. Stopcontact mediaconverter onstabiel
  4. Switch onstabiel (onwaarschijnlijk, probleem was er ook voor ik de switch in gebruik had genomen)
  5. Kabel tussen switch en mediaconverter onstabiel (wel al 2 geprobeerd)

 

Zijn er nog andere mogelijke oorzaken? Op welke dingen zou de monteur moeten letten? Ik ben een beetje bang dat er niet direct iets gevonden wordt en ik hiermee blijf zitten. Ideeën om dit op te lossen?

icon

Beste antwoord door Imre81 28 February 2021, 18:01

Bekijk origineel

3 reacties

Okay - nog een testopstelling geprobeerd en die is wel succesvol. Standaard T-Mobile opstelling, maar dan wired, lijkt te werken:

 

 

Nu al bijna 4 uur geen enkele disconnect.

 

Ik kan nu concluderen:

  1. T-Mobile verbinding tot aan huis is waarschijnlijk prima
  2. Media converter is waarschijnlijk prima
  3. Waarschijnlijk geen instabiel stopcontact

Dit is mijn gewenste opstelling en deze werkt nog steeds niet:

 

Om te checken of het probleem bij de Nest ligt heb ik dus ook dit geprobeerd:

Op basis hiervan denk ik dat het probleem niet bij de Nest ligt, maar bij de switch.

 

Zou het een slechte switch kunnen zijn? Of waarschijnlijk verkeerde configuratie door mij? Ik zal configuratie zo ook nog even delen.

 

Jullie een idee, @Waqqas of @Pieter_B ?

 

Alvast dank voor het meedenken!

Dit is de configuratie voor de Netgear GS305E:

 

 

 

 

Nog een vraagje aan de experts. Blijkt uit onderstaande screenshot dat er nu alsnog data over TV en Phone VLAN gaat? Zou dat issues kunnen veroorzaken?

 

 

Reageer