Beantwoord

Lage downloadsnelheid, hoge upload

  • 3 August 2018
  • 8 reacties
  • 3981 Bekeken

Ik heb een glasvezel abo van 500 mb/s. Bekabeld haal ik 352 mb/s download, wifi slechts 156 mb/s en soms zelfs fors lager. De upload is zowel bekabeld als wifi altijd rond de 450 a 460 mb/s. Deze is altijd stabiel.

ik heb een router Asus GT AC5300. Voor ik overstapte naar T mobile had ik KPN en was mijn standaard download snelheid bekabeld en wifi altijd tussen de 480 en de 510 mb/s. Ik heb reeds van alles geprobeerd. Ik heb zelfs mijn Cat 5e kabel zelfs vervangen door een Cat 7 Ik ben redelijk technisch onderlegd qua ICT. Mijn buurman die ICT’er van beroep is heeft er ook naar gekeken maar heeft ook niet de oplossing kunnen vinden. Hij adviseerde om jullie te vragen naar de instellingen van de server van T Mobile. Kunnen jullie hierin iets in betekenen Aub.

groet
Marcel
icon

Beste antwoord door Pieter_B 5 August 2018, 22:00

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Bij snelheden boven de 100Mbit is een test via een browser niet meer betrouwbaar. ( test maar eens ie chrome en firefox) je kan het beste even testen met speedtest.net desktop app. haal je dan nog je snelheid niet dan kan het dat je netwerk kaart de snelheid niet aan kan. je zou dan de test eens moeten doen op een ander apparaat.

Afhankelijk van welke server en de drukte kunnen de resultaten wat verschillen.
Kunnen de resultaten wat verschillen???? Ik heb sinds ik aangesloten ben nog niet boven de 160 mb/s gezeten.

Zoals ik al aangaf heb ik een ervaren ICT’er er naar laten kijken en ben ik zelf ook redelijk technisch onderlegd. De genoemde snelheden zijn getest met de desktopversie.

En waarom zou mn netwerkkaart de snelheid niet aan kunnen terwijl 3 weken geleden snelheden van boven de 500 mb/s standaard was. Maar goed, ook de netwerkkaart is getest en niets mee aan de hand. Ik heb net mn latop nog even bij de buurman aangesloten. 476 mb/s...

zoals mijn buurman (ICT’er) al zei, met mn hardware is niets aan de hand.
Reputatie 7
Badge +4
Helaas, aan de termen redelijk technisch onderlegd en mijn buurman is ICT'er zegt mij helemaal niets over wat er wel en niet getest is en op welke manier.
Een goede OP waar in het probleem word uitgelegd en de stappen die zijn doorlopen werkt veel beter en sneller. Je heb niet genoeg informatie gegeven om het klant domein uit te sluiten.
volgens mij is het probleem wel duidelijk omschreven toch? Ipv dat je in oplossingen denkt of mij vragen stelt en zodat we tot een constructieve oplossing komen. Ga jij het over mn buurman hebben en over mn techinsche onderlegdheid. Erg probleemoplossend dit forum!
Reputatie 6
@Matravaille 'jullie' zijn gewoon andere T-Mobile klanten net als jezelf. Dit forum lost niks op, dat moet je uiteindelijk zelf doen als je eigen hardware gebruikt, allicht met wat tips van hier. Met jouw hardware is niks mis zegt de buurman, maar wat betreft de hardware van T-mobile bij jouw in huis? Of heb je dat niet, hoe loopt dan de glasvezel naar jouw hardware? En wat zegt de buurman van jouw configurate/software op de hardware?
En een iperf3 van ene lanpoort naar andere lanpoort op de T-Mobile glasvezelrouter als je die in gebruik hebt? Vraag de buurman dan om even zijn laptop aan te sluiten b.v.
En gebruik je speedtest.net of de TMT eigen speedtest server? En wat als je buurman iets naar jouw upload?
Anders maar wachten op iemand van T-Mobile of helpdesk bellen, dan hoef je niks in te typen.
Reputatie 7
Badge +4
@Matravaille Assumption is the mother of all fuck-ups. Sorry ik doe dus niet aan aannames ook niet als iemand een IT achtergrond heeft.
Juist daarom verwacht ik meer informatie in de opening post om zo zo snel mogelijk tot een oplossing te komen zonder allemaal vragen. "Lage downloadsnelheid" is dus niet genoeg.
Je heb een Asus GT AC5300 router, maar je heb niet gezegd of je deze heb aangesloten met een media convertor (zoals ik zou doen) of achter het Draytek modem.
Je doet een speedtest maar je heb hierbij niet aangegeven hoe je deze heb uitgevoerd. is dit bekabeld met de Asus of op de Draytek, Welke test programma heb je gebruikt, op welke server is dit gedaan.
Waarom een netwerk kaart de snelheid niet aan zou kunnen ? dit kan aan de chip, drivers, firmware en instellingen liggen van je computer, router en modem.
Reputatie 7
Badge +3
@Matravaille en @Hidden.nld

Recent hier zelf overgestapt op 750Mb internet en kwam met mijn ASUS achter de Vigor Draytek niet verder met down/up 350Mb/250Mb.
Nadat ik de Vigor Draytek direct had aangesloten op de PC en de test in de webbrowser nog eens deed, kwam er wel down/up 770Mb/770Mb uit.

Gelukkig was ik niet de enige met dit probleem, maar werd dit veroorzaakt door een default setting in de ASUS (welke trouwens Merlin draait).

Het ging bij mij om de NAT Acceleration setting die de bottleneck was voor de snelheid.



Zowel mijjn na de apply mijn Vigor Draytek en ASUS een power down / paower up gegeven, dus een cold boot.

Toen de snelheid gemeten (in de browser) en ziedaar


@Matravaille kijk eens binnen je ASUS hoe deze NAT Acc staat bij jou.
Reputatie 7
Hi Matravaille, dat welkom mag wel iets warmer daarom allereerst van harte welkom op de Community! 🙂 Onze community helpt je graag en dit gaat inderdaad het beste met zo specifiek mogelijke informatie. Hebben de bovenstaande tips nog geholpen? Laat het zeker even weten!

Reageer