Beantwoord

Lage Internetsnelheid over wifi

  • 12 October 2017
  • 24 reacties
  • 1379 Bekeken

De afgelopen tijd ervaar ik onwijs veel problemen met mijn T-Mobile thuispakket.

Ik heb een 80MB-pakket

Echter haal ik maar:

Download: 20mbps
Upload: 4,5-5mbps.

Dit alles via Wi-Fi. Heb al een ander Wi-Fi kanaal ingesteld, modem factory reset gegeven. Ik zit in de directe omgeving van het modem en heb alle devices.

Dan doet het het weer een hele tijd redelijk, en dan opeens daalt het naar:

Download: 4mbps
Upload 0,8mbps.

Echter is op mijn locatie een maximale snelheid van 87 mbps leverbaar. (VVDSL) deze snelheden zie ik dit Huawei modem nooit halen, het is een instabiel modem. Zijn er nog andere opties?
icon

Beste antwoord door Sander 16 October 2017, 12:20

Bekijk origineel

24 reacties

Een goede WiFi ontvangst en bijbehorende snelheid is van heel veel factoren afhankelijk. Wat gebeurd er als je het apparaat met een kabel aansluit?
Beste Alex, ik deel exact dezelfde ervaringen. Ik kom er niet meer uit en dit forum is mijn laatste hoop. Het is dramatisch traag. Ik wil van mijn contract af. Hoor mij ajb T-MOBILE .. Ik wil weg!!!! Alles is getest en de schuld ligt nu bij KPN. Beloofde snelheid kunnen ze niet leveren.. nou mooie deal laten we dan het contract kosteloos ontbinden!!
Reputatie 4
Hallo,

Kunnen jullie op deze website kijken wat er staat bij 'Koper/DSL'?
103 MB
Ik haal 30mb moeilijk en valt heel vaak uit echt alles met T-mobile doorgelopen ik ben al blij met 60 als het maar niet uitvalt
Reputatie 4
103 MB

Op jouw adres is dus 103 Mbits beschikbaar als je hebt gekeken naar Koper/DSL. Dus je zou 103 Mbits kunnen halen. Sinds wanneer heb je dit probleem al? En hoeveel Mbits heb je in je abonnement?
Sinds het begin.. en zo vaak aan de lijn met de klantenservice. Dit is hun laatste reactie..waarbij ik zeg ontbinden het contract want je kan je service niet waar maken. Ik werk ook thuis en dit loopt niet goed:

Ik kan helaas geen duidelijk antwoord geven over hoe lang KPN nog bezig is met de upgrade van de lijn. Ze zijn er al een tijdje mee bezig dus ik neem aan dat het niet zo lang meer kan duren. Ik kan alleen geen duidelijkheid geven over hoeveel dagen dit ongeveer zal zijn. Excuses voor dit ongemak. Zoals ik u gisteren al heb gezegd heeft u recht op een compensatie voor de periode dat u niet de juiste snelheid heeft gehad. Zodra u zeker weet dat het is afgehandeld en de snelheid word gehaald kunt u bellen voor een compensatie. Ik hoop dat het snel is afgehandeld en uw gebruik kan maken van de 80MB verbinding.

Met vriendelijke groet,

Mattew *** (achternaam verwijderd wegens privacy. ^Sander)
Team T-Mobile Thuis
Reputatie 4
Staat er wel op Fourstack een Upgrade gepland?
Nee dat is al gebeurd.. website die ik van jou heb doorgekregen keek ik ook voordat ik het had gesloten
Internet Snelheid
Koper/DSL
103 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
-
Technologie
Internet Snelheid
Fiber
-
Geplande upgrades
Status
Geen geplande upgrades gevonden
Reputatie 4
Vreemd, je zou in theorie 103 Mbits kunnen halen. Volgens mij ligt het bij T-Mobile of de kabels. Als T-Mobile naar jouw een monteur stuurt kan die kijken. Heb je nog misschien een andere RJ11 kabel liggen ergens. Dat kan misschien helpen.
Ja maar ze helpen niet kijk de mail boven.. ik wil gewoon af van dit contract
Reputatie 4
Sluit maar aan bij de rij van mensen die klachten hebben over T-Mobile Thuis. Zie het forum. Gelukkig heb ik het niet gekozen maar gewoon mijn abonnement verlengd bij Telfort. Ik haal ook de beloofde snelheid 50 Mbits. Als ik al deze klachten zie denk ik even na voordat ik overstap.
Reputatie 7
Badge +1
Hoe het ook zit, bij een DSL aansluiting is het nu eenmaal gegeven dat men nooit de opgegeven snelheid zal halen, zelfs na 10 meter vanaf de wijkkast begint de snelheid al in te zakken, simpel gezegd is dit te vergelijken met een waterslang, hoe langer hoe lager de druk aan het eind.

Bij glasvezel doet dit fenomeen zich niet voor, wel altijd de snelheid bekabeld testen voor een juiste weergave, heb zelf een 50mb abonnement uiteraard via glasvezel aan de kabel haal ik 48 tot 49 mb via wifi is het minder 40 tot 42 mb down en up.

Eigenlijk zou elk huis aangesloten moeten zijn op glasvezel, net als stroom of water.
Reputatie 7
Uhm, Jazeker moet je de snelheid kunnen halen. je moet alleen naar de maximum snelheid kijken die haalbaar is als je de postcode check doet op de website van T-Mobile.

Echter moet je rekening houden met de actieve netwerkbeheerder. Dat is KPN. Deze is verantwoordelijk voor de infrastructuur tussen de wijkkast en de klant deze apparatuur veranderd niet als je van internet provider wisselt, dit is meteen de bottleneck.
Zolang de probleem in de bekabeling niet is opgelost heeft overstappen ook geen zin.
Dit kan komen door slechte bekabeling binnen en buitenshuis.

T-Mobile kan dit meten met een singel ended line test. zij kunnen dan ongeveer zien waar het probleem zit. (hoeft niet altijd te kloppen) wat vaak wel helpt is het koper opnieuw aan strippen in de aansluiting zodat deze weer een mooie koper kleur heeft inplaats van zwart of groen. let er op dat je het koper niet inkerft en zo beschadigd raakt. controleer de isra kabel en test even met een andere kabel zorg er ook voor dat er maar 2 aders zijn aangesloten. maak de andere aders eventueel los.

Mocht er iemand namens de kpn langs komen vraag dan even naar de waarden met zijn test apparaat. hier word de daadwerkelijke snelheid aangegeven die haalbaar is voor je aansluiting.
Ik begin flink te balen want het internet via glasvezel is trager dan de kabel van jaren terug. Alle internet snelheidstests bewaard en wat opvalt is dat downloadtijd vaak te wensen over laat.
Reputatie 7
Hallo Me2nu2,

Het is niet de bedoeling je probleem in meerdere topics aan te kaarten.
We gaan je verder helpen in je eigen topic.
Reputatie 7
@alexvlasman,

Goed dat je even aan de bel trekt. Ik leg het dan ook graag uit. Ik las het al in een eerdere reactie: wifi is afhankelijk van vele factoren. Denk aan afstand, obstructie of interferentie. Jouw abonnemenstsnelheid van 80 Mb/s zal je dan ook via wifi nooit halen. Wel via de kabel uiteraard! We kunnen jouw huis, muren of burennetwerken niet aanpassen, maar er zijn wel vele tips om je wifi snelheid te verbeteren. Die zijn verzameld in dit topic. Vooral het aanpassen van je frequentie is bijna altijd de oplossing. Kies trouwens ook eens voor jouw 5G netwerk: die is erg snel en stabiel op de kortere afstand. Laat je even weten of het helpt?
Reputatie 7
@Baskentl1, ik begrijp dat de netwerkbeheerder aan de slag is voor jou. Dit topic ging over een wifi probleem. Je hebt bij dit topic dus enigszins ingebroken! Ik wil daarom graag even de huisregels aanhalen. Ik begrijp dat je graag kenbaar maakt dat de diensten niet goed functioneren, dat is ook zeker geen pretje. Opzeggen is niet altijd voor de hand liggend. Als er een probleem is, dan willen we altijd eerst graag in de mogelijkheid gesteld worden om het probleem op te lossen. Duurt dit echt buiten proportie lang of is er geen oplossing voorhanden? Dan zullen we altijd met jou in gesprek gaan over alternatieven.

@snotaapje, ik ben ervan overtuigd dat er ook van alles 'geventileerd' wordt op het Telfort forum. 😉 In dit topic gaat het over wifi. Dat is niet afhankelijk van de provider, maar kan verschillen per huis en de omgeving. De haalbare snelheid over DSL zegt dus weinig over de wifi snelheid. Bekabeld uiteraard wel. Als je die fourstack snelheid niet over UTP haalt, dan gaan de bellen bij ons rinkelen. Dit is het geval bij Baskentl1. Dan mag de netwerkbeheerder (die over de lijn van buiten gaat) op het matje en uitleg geven waarom er in dit geval maar 30 Mb/s binnenkomt.

@BeMu, ik ben de laatste die tegen glasvezel is, maar als de DSL kabel goed is, dan is dat een prima breedband verbinding! De upload is aanzienlijk lager dan bij glasvezel, maar 50 Mb/s download is ook bij DSL geen enkel probleem! 🙂

@Me2nu2, ik zie dat je inderdaad al een topic bent gestart. Dan is het niet de bedoeling dat je jouw vraag ergens anders opnieuw neerlegt. Op die manier wordt het onoverzichtelijk. Ook jouw topic zal behandeld worden. :)

@Hidden.nld, bedankt voor al je hulp en uitleg!
@alexvlasman,

Goed dat je even aan de bel trekt. Ik leg het dan ook graag uit. Ik las het al in een eerdere reactie: wifi is afhankelijk van vele factoren. Denk aan afstand, obstructie of interferentie. Jouw abonnemenstsnelheid van 80 Mb/s zal je dan ook via wifi nooit halen. Wel via de kabel uiteraard! We kunnen jouw huis, muren of burennetwerken niet aanpassen, maar er zijn wel vele tips om je wifi snelheid te verbeteren. Die zijn verzameld in dit topic. Vooral het aanpassen van je frequentie is bijna altijd de oplossing. Kies trouwens ook eens voor jouw 5G netwerk: die is erg snel en stabiel op de kortere afstand. Laat je even weten of het helpt?


Ben bekend met de problematiek en de factoren die meespelen echter als ik dus op de Four Stack kijk is de maximaal haalbare snelheid 87mbit/s. Ik haal op Wi-Fi ongeacht 5GHZ deze snelheid lange na niet. Zoals ik in mijn 1e post al meldde daalt dit aantal af en toe tot een dramatische snelheid van 4mbit/s. Dit terwijl er geen muren tussen zitten. Ik begrijp dat er snelheids-verlies plaatsvind. Alleen dit....
Reputatie 7
Hallo Alexvlasman,

De Four Stack snelheid en WiFi zijn verschillende dingen.
Je zou de Four Stack snelheid moeten kunnen halen met een kabel (maar niet hoger dan je eigen abonnement) Welke snelheid haal je nu bekabeld dan ?
Hallo Alexvlasman,

De Four Stack snelheid en WiFi zijn verschillende dingen.
Je zou de Four Stack snelheid moeten kunnen halen met een kabel (maar niet hoger dan je eigen abonnement) Welke snelheid haal je nu bekabeld dan ?


Ook niet de beloofde 80mbits, het gaat mij echter om de Wi-Fi die gewoon dramatisch is en blijft, eerder met mijn experiabox van KPN haalde ik op de Wi-FI snelheden die ongeveer 10% lager uitvielen dan bekabeld (logisch want Wi-Fi). Nu voelt het alsof ik terug moet naar 2007, mijn download snelheid is 200kb per seconde.. Voorheen bij KPN op de zelfde downloadserver haalde ik de 3,5mb nog. Deze snelheden heb ik in het begin ook gehaald bij tmobile. Echter is de afgelopen maanden gewoon echt ruk. Resets of verplaatsen van het modem hebben niet geholpen, ik bevind mij 1-2 meter van het modem af zonder tussenkomst van muren.

Wanneer helpt tmobile mij aan een oplossing? Ik ben geneigd de overstap naar KPN weer terug te maken. Want blijkbaar kan hun hardware wel goed omgaan met zelfde DSL signaal.
dit is het resultaat als ik het op de 5GHZ via Wi-Fi probeer. Zoals jullie zien een onwijs raar resultaat. ik zou 80 om 8 moeten ontvangen. Maar dit is 15 om 15?
Reputatie 7
@alexvlasman,

Die 80 om 8 die zal je ook kunnen halen als je een bekabelde verbinding hebt. Over wifi zal het altijd afhankelijk zijn van vele factoren.

Reageer