Beantwoord

Leasetijd aanpassen hoe doe ik dat?

  • 25 August 2021
  • 4 reacties
  • 109 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Leasetijd aanpassen hoe doe ik dat?

Elk uur wordt mijn vpn sessie onderbroken en hoe kan ik de HDCP tijd controlleren en als deze op 3600 staat vergroten.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 21 September 2021, 10:48

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Je kunt in dat geval dan het beste contact op nemen met de Klantenservice via: 0800-0092. De Community is geen live chat en heeft rond de weekendperiodes meestal een verwerkingstijd van 48 tot 72 uur, excuses dat je hierdoor langer wacht op een antwoord!

Ik snap oprecht wel dat het frustrerend is wanneer je in afwachting bent van een antwoord, zeker in dit geval. Mocht je mijn collega’s nog niet gesproken hebben: het is inderdaad niet mogelijk om de DHCP-leasetijd te vergroten, die staat namelijk standaard op 24 uur. Ik vermoed dat de apparatuur die jij aangesloten hebt op 3600 seconden staat en dat is in principe precies zoals het zou moeten werken. Losse apparaten hebben een gereserveerde leasetijd van één uur, oftewel 3600 seconden.

Welke VPN gebruik je? Vaak kun je in de VPN-instellingen een configuratie wijzigen zodat je niet elk uur onderbroken wordt. Dat kun je denk ik het beste checken met de firma die jou VPN aanlevert!

Goeden dag Jason, is er een mogelijkheid om sneller in contact te komen dan dit open forum. Dit gaat een beetje traag en het is waarschijnlijk zo geregeld als we even direct contact kunnen hebben.

mvg Edgar 

Goedendag, dank je wel voor de reactie. Ik heb ingelogd op de modem, maar ik kan de dhcp instelling niet vinden. Help:-) waar staat deze?

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @evbeem, welkom op de Community!

Wil je de leasetijd van losse apparaten wijzigen of die van de DHCP? De standaard IP-leasetijd vanuit de server bedraagt 24 uur, op losse apparaten reserveren we een leasetijd van 3600 seconden oftewel één uur. Indien je de tijd wilt vergroten voor de DHCP, kun je volgens mij het beste inloggen op het modem en daar checken of het nog te wijzigen is:

Zorg ervoor dat je verbonden bent met jouw T-Mobile Thuis Wifi-netwerk of via een kabel met het modem. Typ in de adresbalk van je browser het volgende adres in, of klik op de link: http://192.168.1.1 Je kunt nu inloggen met de gegevens die op de sticker achterop het modem staan.

Indien dit ook niet het gewenste resultaat brengt, laat het me weten, dan pakt één van ons het zo snel mogelijk voor je verder op!

Reageer