Beantwoord

LOS lampje blijft rood knipperen - geen internet

  • 5 August 2021
  • 11 reacties
  • 4575 Bekeken

Hallo,

Ik ben sinds kort verhuist na een lange verbouwing en mijn glasvezelverbinding doet het niet. Ik zie een knipperende LOS lampje op mijn witte Huawei media converter.

Nu is er op 1 augustus een Guidion monteur langs geweest en hij kreeg het niet voor mekaar om het probleem binnenhuis op te lossen.

 

Los lampje blijft rood branden ondanks een nieuwe ONT. Ik ben doorgezet naar de FO om het probleem buitenshuis op te lossen.

Tot op heden heb ik geen informatie ontvangen van de voortgang.

 

Kan iemand mij een status update geven ?

Inmiddels heb ik wel een hotspot opgezet voor het thuiswerken, maar ideaal is het niet.

 

Alvast dank,

 

Muzaffer

icon

Beste antwoord door Lisa 6 August 2021, 10:33

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @marslan 

Kan je eens een foto toevoegen van het glasvezelaansluitpunt en de witte Huawei mediaconverter?

Hoi Waqqas,

Ik heb nu alleen de converter aangesloten.

 

Reputatie 7
Badge +15

@marslan 

Omdat het PON lampje ook uit is kan er denk ik geen verbinding tot stand worden gebracht met de OLT in de PoP.

Er kan ook iets zijn met het patchkabeltje maar dat lijkt me niet het geval.

Lijkt op een probleem buitenshuis.

@Waqqas, het patchkabeltje is ook vervangen door de monteur.

 

Mijn initiele vraag is dan ook of jij of iemand anders een update kan geven over de voortgang van het buitenshuis gebeuren;-).

 

Reputatie 7
Badge +15

@marslan 

Daarvoor zul je de reactie van een moderator even moeten afwachten, ik ben ook een klant 🙂

Reputatie 7

Hi @marslan, heel goed dat jij via deze weg om een update vraagt! Tof hoe @Waqqas jou ook al op weg heeft geprobeerd te helpen. Ik heb direct een kijkje genomen achter de schermen en ik zie dat er gisteren aan het eind van de dag een laatste update is binnengekomen. Ik heb goed nieuws: de netwerkbeheerder heeft gisteren het verzoek dat wij hebben uitgezet geaccepteerd om het probleem buitenhuis te onderzoeken, yay. Zij zijn hier momenteel dus mee bezig om dit zo snel mogelijk voor jou te verhelpen. Omdat het aan de kant van de netwerkbeheerder ligt, kan ik niet exact zeggen hoe lang dit zal duren. Maar weet dus dat zij hier voor jou bovenop zitten. Weet jij voor nu voldoende? Laat het vooral weten als ik jou nog ergens anders mee kan helpen. Ik ga duimen dat jij heel snel weer online komt! 😊

Hoi @Lisa,

Ik ben net gebeld door de netwerkbeheerder, er komt straks tussen 12-17 een monteur langs, die eerst in de wijkkast gaat kijken en dan vervolgens bij mij thuis.

Hopelijk kan ik straks genieten van mijn glasverzelverbinding.

 

 

Update @Lisa / @Waqqas :

KPN monteur is langsgeweest en hij heeft geen rare dingen gezien in de wijkkast. Vervolgens heeft hij de glasvezelkastje binnenshuis vervangen en daarmee is mijn probleem verholpen.

 

 

Reputatie 7

Hi @marslan, wat super om te lezen dat de KPN monteur zojuist het probleem heeft verholpen! Hier ben ik heel erg blij om. Fijn dat jouw verbinding nu weer up and running is. Als jij nog andere vragen hebt, stel die dan gerust. Voor nu wil ik jou een hele mooie middag wensen, maar ik gok dat dat nu wel gaat lukken! 🌼

@marslan Welk glasvezel kastje heeft de KPN monteur geplaatst, zou je daar een foto van willen plaatsen.

Hi @Doornekamp33, sorry voor mijn late reactie, maar hierbij een nieuwe foto van mijn nieuwe aansluitkastje.

 

Reageer