Beantwoord

Maximale internetsnelheid op mijn adres?

  • 19 November 2018
  • 6 reacties
  • 5027 Bekeken

Hallo ik ben nieuw op dit forum, weet niet of dit de juiste plek is om deze vraag te stellen. Ik heb sinds paar dagen tmobile thuis van 100mb, echter deze snelheid heb ik geen enkele keer gehaald. Speedtest haalt maximaal 65 mb, volgens de info die ik heb gekregen moet minimaal 75% gehaald worden, dus minimaal 75mb. Eveneens is mij verteld dat 100 mb haalbaar is op mijn adres.
Verder heb ik nooit volle bereik met de wifi tenzij ik naast op max. 1 meter afstand van de router ben.

Ik ben dus een beetje teleurgesteld, kan tmobile mij hiermee helpen?

Nb. Ik heb alle wifi verbeter stappen doorgelopen.
icon

Beste antwoord door Sander 26 November 2018, 12:41

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste Halil,

Begin met het meten van de snelheid op een pc of laptop welke via een netwerk kabel direct met de router verbonden is. Gebruik altijd de site http://www.speedtest.net/nl op een pc of laptop om te testen.

Met Wifi haal je vaak niet de volle snelheid door diverse factoren zoals storing door andere Wifi signalen, netwerk adapters die niet de volle doorvoersnelheid halen.

Gebruik je 2,4 of 5 GHz Wifi? En wat voor apparatuur gebruik je om te testen?

Groet, Folkert
Hallo Folkert,

Bedankt voor je bericht.
Ik gebruik momenteel 5 ghz, en ik heb de test op mijn samsung s9 uitgevoerd en inderdaad via www.speedtest.net

Als ik de 2,4 ghz gebruik haal ik niet meer dan 30mb.

Ik ben er niet vanuit gegaan dat ik met wifi niet volle snelheid zou halen.

Hiervoor had ik kpn met een max snelheid van 50 mb, en dit haalde ik ook op mijn telefoon via dd wifi. Tevens had ik bijn overal in huis volle bereik met 1 router (mijn woning heeft maar een verdieping). Ik weet trouwens niet of dst invloed heeft op de maximale snelheid wat je op dst moment meet.

Ik ga de speedtest morgen proberen op mijn laptop en laat het weten.
Reputatie 7
Badge +2
Hallo Halil,

Om zeker te weten welke maximale snelheid op jouw adres mogelijk is kun je dit controleren door het invullen van postcode en huisnummer in onderstaande link. (Koper / DSL)

KPN lijnen

Vervolgens kan je inderdaad bekabeld testen zoals Folkert aangeeft.

Mvg. Marcel
Reputatie 7
Hoi @Halil026

Allereerst wil ik je welkom heten bij Thuis en op de Community! :)

Graag help ik je aan de maximaal haalbare snelheid op jouw adres. Wil je daarom controleren welke snelheid er op jouw adres haalbaar is via de link van Marcel MCi? Wij bieden een abonnement van 100 Mbps op DSL aan, zodra er meer dan 50 Mbps haalbaar is. Je zult dan echter niet die 100 Mbps kunnen halen. Dit is afhankelijk van de afstand van jouw huis tot de wijkcentrale waar het signaal vandaan komt.

Als 65 Mbps de maximale snelheid (bekabeld) op jouw adres is, kun je ervoor kiezen om je pakketsnelheid naar 50 Mbps terug te zetten als je 15 Mbps te weinig snelheidswinst vindt. Wat betreft de Wifi, gemiddeld haal je tussen de 10% en 50% van de bekabelde snelheid. Op dit te optimaliseren kun je gebruikmaken van deze Wifitips.

Houd je ons op de hoogte?
Reputatie 1
Ik heb sinds 5 oktober 2018 T-Mobile Thuis internet 100Mb. Dagelijks problemen met wegvallen internet (meerdere keren dagelijks) zowel via power Line bekabeld als wel rechtstreeks wifi van T-Mobile router. Daarnaast haalde ik de snelheid niet.
Via wifi diverse metingen gedaan en kwam op 15-25Mbps. En dat op 5G verbinding.
Ik was het zat en ging vandaag de snelheid meten direct op de router. Laptop aangesloten op de router en kwam ik op 50-60 Mbps.

Wat bleek? Ik kan helemaal niet 100mb abonnement hebben omdat die snelheid niet wordt aangeboden. In augustus en september kon dat wel via postcode check en daarom ook kunnen afsluiten. Ik betaalde voor 100 en kreeg 50. Over misleiding gesproken. Ik was T-Mobile Thuis toch zat vanwege internet problemen. Gelukkig heeft de klantenservice aangeboden om mijn abonnement kosteloos te beëindigen. Dat ga ik ook zeker doen. Terug naar Ziggo!
Reputatie 7
Hi ucaylan,

Jammer om je te moeten laten gaan! 😞 Maar ik begrijp je punt. Ik hoop dat we je in de toekomst terug mogen zien bij T-Mobile Thuis. Voor nu veel plezier bij Ziggo.

Reageer